Fly.pl: Egipt, Turcja i Hiszpania biorą ponad 60 proc. rynku
W grudniu wśród klientów fly.pl, ponad 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły prawie 53 proc. miesięcznych obrotów. Na dziewiątej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazły się Malediwy.
W grudniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 30,4 proc., ich wpłaty stanowiły 22,1 proc. obrotów; do Turcji – 15,7 proc. (16,6 proc. obrotów) i Hiszpanii – 14,5 proc. (14,2 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w grudniu, to
Malta – 9,7 proc
Grecja – 5,2 proc.
Cypr – 4,3 proc.
Zanzibar – 3,2 proc.
Dominikana – 2,3 proc.
Malediwy – 1,6 proc.
Portugalia – 1,5 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 22,1 proc.
Turcja – 16,6 proc.
Hiszpania – 14,2 proc.
Zanzibar – 7,8 proc.
Malediwy – 6,8 proc.
Grecja – 6,4 proc.
Dominikana – 6,4 proc.
Malta – 4,2 proc.
Cypr – 1,8 proc.
Portugalia – 1,3 proc.
Najchętniej – samolotem do luksusowego hotelu z all inclusive
W grudniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na grudzień – 33,9 proc. i styczeń – 31,5. Lutowe imprezy wybrało 7,8 proc klientów, marcowe – 1,5 zaś imprezami w pozostałe miesiące 2022 roku zainteresowanych było 25,4 proc.
Aż 98,7 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 0,6 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 0,8 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (49 proc.) lub 5* (34 proc.), hotele 3* wybrało 16 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 12 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 8 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w grudniu 6 585,17 zł (w listopadzie – 5 792,69 zł zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce fly.pl, powiedziała: „Klienci Fly.pl w grudniu najchętniej rezerwowali wyjazdy do Egiptu (22,1 proc.), Turcji (16,6 proc.) oraz Hiszpanii (14,2 proc.).
Wśród popularnych kierunków, poza Maltą i Cyprem chętnie wybieranymi już w październiku i listopadzie, pojawiła się także Grecja (6,4 proc.). Jest to związane ze spodziewanym wzrostem zainteresowania ofertą na Wakacje 2022, który nastąpił w końcówce roku. Udział rezerwacji na wyjazdy letnie wyniósł 25 proc. Ze względu na dużą dynamikę zmian w przepisach wjazdowych, w strukturze sprzedaży przeważały rezerwacje krótkoterminowe na podróże w grudniu i styczniu, które łącznie stanowiły aż 65 proc. udziału w sprzedaży.
Zmiana przepisów związanych z kwarantanną i testami po powrocie spoza strefy Schengen spowodowała wzrost zainteresowania wyjazdami na Wyspy Kanaryjskie z uwagi na mniej restrykcyjne zasady podróżowania.
Mimo zaostrzenia przepisów dla powracających spoza Unii, kierunki egzotyczne w grudniu nadal cieszyły się popularnością i stanowiły 28 proc. sprzedaży.”
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty