Fly.pl: Egipt zdecydowanym liderem w listopadzie
We listopadzie wśród klientów fly.pl, ponad 29 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu. Wypoczynek na Cyprze wykupiło 14,2 proc., a na Malcie – 10,9 proc. Te kraje przyniosły 42 proc. miesięcznych obrotów. Na dziewiątej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Zjednoczone Emiraty Arabskie, na dziesiątej – po długiej przerwie – Tunezja.
W listopadzie najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 29,2 proc., ich wpłaty stanowiły 29,1 proc. obrotów; na Cypr – 14,2 proc. (8,5 proc. obrotów) i na Maltę – 10,9 proc. (4,4 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki najpopularniejsze w listopadzie to:
Turcja – 9.5 proc
Hiszpania – 5,6 proc.
Grecja – 4,7 proc.
Włochy – 4,4 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,4 proc.
Zanzibar – 1,6 proc.
Tunezja – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 29,1 proc.
Cypr – 8,5 proc.
Turcja – 7,6 proc.
Grecja – 7,4 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 6,5 proc.
Hiszpania – 5,5 proc.
Malta – 4,4 proc.
Zanzibar – 3,8 proc.
Włochy – 3,3 proc.
Tunezja – 1,9 proc.
Przede wszystkim – samolotem do luksusowego hotelu z all incusive
W listopadzie klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na grudzień – 33,7 proc. i listopad – 29,6. Styczniowe imprezy wybrało 13,9 proc klientów, lutowe – 5,3, zaś imprezami w pozostałe miesiące 2022 roku zainteresowanych było 44,1 proc.
Aż 95 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 4 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (33 proc.), hotele 3* wybrało 16,9 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 67,5 proc. klientów, HB – 16,9 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7,4 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w listopadzie 5 792,69 zł (we wrześniu – 5 607 zł).
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl powiedział: „W listopadzie zaobserwowaliśmy większe zainteresowanie wyjazdami egzotycznymi, które stanowią już ok. 13 proc. sprzedaży, co ma również wpływ na średnią cenę rezerwacji, która jest wyższa o ponad 1000 zł. Większy udział w sprzedaży odnotowują Emiraty Arabskie (3,8 proc.) i Zanzibar (2,4 proc.) – są to obecnie najchętniej wybierane kierunki na egzotyczny urlop.
Wciąż kupujemy krótkoterminowo: 1/3 rezerwacji to wyjazdy w listopadzie, a ponad połowa to wyjazdy w grudniu, styczniu i lutym. Wśród TOP 3 kierunków w listopadzie poza Egiptem (29,3 proc.) i Cyprem (14,2 proc.) pojawiła się Malta (10,9 proc.), chętnie wybierana ze względu na niską cenę (średnia cena rezerwacji to 2 719 zł). Natomiast nowe kierunki w TOP 10 w porównaniu do ubiegłego miesiąca to Włochy (szczególnie regiony narciarskie), Zanzibar oraz Tunezja.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty