Fly.pl: Turcja we wrześniu wzięła ponad ¼ klientów
We wrześniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Egiptu lub Bułgarii. Te kraje przyniosły ponad 63 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr, na siódmej znalazła się Tunezja a na dziesiątej – Polska.
We wrześniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 26,1 proc., ich wpłaty stanowiły 24 proc. obrotów; Grecji – 17,6 proc. (17 proc. obrotów) i Egiptu – 16,1 proc. (18 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Bułgaria – 7,2 proc
Hiszpania – 7,2 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Tunezja – 2,9 proc.
Malta – 2,8 proc.
Albania – 2,4 proc.
Polska – 2 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 24 proc.
Egipt – 18 proc.
Grecja – 17 proc.
Hiszpania – 8 proc.
Cypr – 6 proc.
Bułgaria – 4 proc.
Tunezja – 2 proc.
Malta – 2 proc.
Albania – 1 proc.
Polska – 1proc.
Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive
We wrześniu sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na wrzesień – 46,9 proc. i październik – 32,1. Listopadowe imprezy wybrało 3,4 proc klientów, zaś grudniowe – 3,1 proc. klientów. Imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 4,7 proc.
Aż 95,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,9 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,5 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (31 proc.), hotel 3* wybrało 21 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 79 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła we wrześniu 5 333 zł (w sierpniu – 5 425 zł).
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „We wrześniu niezmiennie dominowały rezerwacje krótkoterminowe – prawie 90 proc. rezerwacji miało termin wylotu we wrześniu lub październiku. Dostrzegamy wzrost zainteresowania wyjazdami na 2022 rok, które w sierpniu stanowiły 2,4 proc., we wrześniu już 4,7 proc. sprzedaży – ten trend bardzo nas cieszy. Im bliżej jesieni tym większy udział w sprzedaży Egiptu oraz Egzotyki Średnia cena rezerwacji w porównaniu do sierpnia spadła o niecałe 100 zł.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty