Fly.pl: prawie ¼ klientów w lipcu wybierało Grecję

W lipcu wśród klientów fly.pl, prawie 80 proc. rezerwowało wyjazdy do Grecji, Turcji, Bułgarii, Egiptu lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 80 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazł się Cypr.
W lipcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Grecji – 24,31 proc., ich wpłaty stanowiły 26,35 proc. obrotów; Turcji – 19,3 proc. (20,77 proc. obrotów) i Bułgarii – 17,16 proc. (13,89 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Egipt – 11,53 proc
Hiszpania – 7,33 proc.
Cypr – 6,52 proc.
Malta – 3,86 proc.
Albania– 2,59 proc.
Tunezja – 2,14 proc.
Chorwacja – 1,16 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Grecja – 24,31 proc.
Turcja – 20,97 proc.
Bułgaria – 13,89 proc.
Egipt – 11,44 proc.
Hiszpania – 7,57 proc.
Cypr– 6,66 proc.
Albania – 2,14 proc.
Malta – 2,03 proc.
Tunezja – 1,15 proc.
Chorwacja – 1,05 proc.
Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W lipcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na lipiec – 52,64 proc. i sierpień – 40,30. Wrześniowe imprezy wybrało 5 proc klientów, zaś październikowe – 1,07 proc. klientów. Listopadem było zainteresowanych 0,09 proc. a grudniem – 0,54 proc.
Aż 97,68 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,34 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a tylko 0,98 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 3* (27 proc.), hotel 4* wybrało 25 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 79,58 proc. klientów, HB – 10,15 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 5,99
Średnia cena imprezy wyniosła w lipcu 6 323 zł (w czerwcu – 6 094 zł).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Lipiec był dla nas ogromnym wyzwaniem, ponieważ po wielu miesiącach odroczonego popytu właśnie w tym miesiącu nastąpił prawdziwy boom sprzedażowy. Boom, na który wszyscy w branży czekali z niecierpliwością.
Specyfika tegorocznego sezonu ma swoje odbicie w statystykach sprzedaży, a przykładem tego jest standard sprzedawanych hoteli. Rekordowo wysoki udział obiektów 3* spowodowany był bardzo wysokimi cenami oraz niską dostępnością produktu na bazie połączeń charterowych, który rezerwował się w pierwszej kolejności. W związku z tym wyjątkowo dużą popularnością cieszył się produkt dynamicznie pakietowany oparty o połączenia rejsowe oraz low cost. Jest to prawdopodobnie jedna z większych zmian jakie w tym sezonie obserwujemy w naszej strukturze sprzedaży.
Na trzecim miejscu w sprzedaży, bardzo blisko Turcji, zameldowała się Bułgaria, gdzie właśnie znacząca część sprzedaży była oparta o połączenia tanimi liniami lotniczymi.
Kierunkiem, który najbardziej został poszkodowany w lipcu była Turcja, której na początku lipca nie sprzyjały decyzje administracyjne, nakładające na wracających turystów z tej desytnacji kwarantannę. Z kolei w końcówce miesiąca pożary, które chwilowo zbliżyły się do kurortów turystycznych wstrzymały popyt na ten kierunek. Wyraźnie widzimy, że jest to sezon lastowy, tak jak prognozowaliśmy w naszych planach.”
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2025
Fly.pl partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia 2026 roku w Warszawie odbędzie się V Gala Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
XII Gremium Ekspertów Turystyki w Wałczu: edukacja jako klucz do przyszłości branży
W dniach 2-3 grudnia 2025 roku Centralny Ośrodek Sportu w Wałczu był gospodarzem XII…
0 Komentarzy5 Minuty
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty










