Najlepsze produkty turystyczne wybrane

Kapituła konkursu „Na najlepszy produkt turystyczny”, pod przewodnictwem Justyny Jedlińskiej – dyrektor departamentu współpracy regionalnej w POT, wybrała 10 najlepszych produktów turystycznych i przyznała 3 wyróżnienia. Złoty Certyfikat POT otrzymał Park Nauki i Rozrywki Krasiejów.
Jury w tym roku wybierało spośród 54 produktów turystyczne, w tym 10 zgłoszonych do Złotego Certyfikatu.
Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2014 roku otrzymały następujące produkty turystyczne:
Województwo Mazowieckie: Muzeum Powstania Warszawskiego
Województwo Pomorskie: Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni
Województwo Wielkopolskie: Brama Poznania ICHOT
Województwo Kujawsko-Pomorskie: Bella Skyway Festival
Województwo Zachodniopomorskie: Zachodniopomorski Szlak Żeglarski
Województwo Śląskie: Zabytkowa Kopalnia Srebra
Województwo Łódzkie: Se-ma-for Muzeum Animacji
Województwo Podlaskie: Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku
Województwo Dolnośląskie: Huta Julia w Piechowicach. Magiczny świat kryształu
Województwo Lubelskie: Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie
Wyróżnienia otrzymali:
Województwo Śląskie: Zespół pałacowo-parkowy w Koszęcinie, siedziba Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hady
Województwo Wielkopolskie: Wielka Pętla Wielkopolski
Województwo Zachodniopomorskie: Ogrody Hortulus w Dobrzycy k. Kołobrzegu – Ogrody Tematyczne Hortulus i Ogrody Hortulus Spectabilis
Nominacje do Złotego Certyfikatu:
1. Bałtowski Kompleks Turystyczny (wcześniej „bałtowski park jurajski”) Jurapark w Krasiejowie
2. Projekt „Śladem Europejskiej Tożsamości Krakowa – Szlak Turystyczny po Podziemiach Rynku Głównego”
3. Park Nauki i Rozrywki Krasiejów
Najlepszy Produkt Turystyczny wybrali też internauci na portalu www.wp.pl. Ponad 80 tys. głosów otrzymał Bella Skyway Festival w Toruniu.
Podczas uroczystej gali, drugiego dnia targów Tour Salon w poznaniu, Justyna Jedlińska powiedziała: „Dla laureatów konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny” certyfikaty są potwierdzeniem jakości oferowanych przez nich usług a także nowatorskiego podejścia do konstruowania oferty. Przyjazny stosunek do klienta i ciągła dbałość o wysoki standard obsługi to również warunek niezbędny by przystąpić do konkursu.”
Laureaci Konkursu Na Najlepszy Produkt Turystyczny otrzymują pakiet działań marketingowych a Złoty Certyfikat kampanię promocyjną, której wartość szacowana jest na kwotę 100 000 zł.
POWIĄZANE WPISY
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
1 grudnia 2025
AI Breakfast for Executives: 13. edycja w formule Travel Special
W Warszawie odbyła się 13. edycja AI Breakfast for Executives, organizowana przez…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty










