1 czerwca start kampanii Karkonosze – tak blisko, tak bezpiecznie

Od 1 czerwca ruszy kampania społeczna “Karkonosze – tak blisko, tak bezpiecznie”, której pomysłodawcą i koordynatorem jest Lokalna Organizacja Turystyczna w Szklarskiej Porębie. W całej Polsce zawiśnie 100 billboardów zachęcających do odwiedzenia Karkonoszy, ruszy też portal i akcja w mediach społecznościowych.
Partnerem akcji społecznościowej jest firma outdoorowa AMS, jeden z liderów reklamy outdoorowej w Polsce. Dzięki temu, że AMS udostępnia na miesiąc 100 swoich nośników za darmo, uczestnicy akcji poniosą tylko koszty druku billboardów I ich naklejenia. W wypadku billboardu o powierzchni 18 metrów kwadratowych koszty te wynoszą 360 zł netto (przy powierzchni 12 metrów kwadratowych – 235 zł netto).
Nie tylko billboardy
Koordynatorzy akcji zbierają obecnie budżet akcji, który ma wynieść minimum 100 tysięcy. 40 proc. z tego ma być przeznaczone na wspomniane billboardy, 40 na zbudowanie i funkcjonowanie strony internetowej, 20 proc. – na działalność w mediach społecznościowych.
Billboardy mają zawisnąć na miesiąc w największych polskich miastach od 1 czerwca. Strona, na której znajdą się “wizytówki” partnerów akcji (pierwsze już są) działać będzie co najmniej do 31 października.
Grzegorz Sokoliński, Przewodniczący Zarządu Lokalnej Organizacji Turystycznej w Szklarskiej Porębie, powiedział: “Jesteśmy koordynatorem akcji. Zainteresowanie jest duże, już dzisiaj chętnych jest ok. 70 podmiotów, spodziewam się, że przekroczymy setkę uczestników.
Ważne, że oprócz billboardów zachęcających do wizyty w Karkonoszach tworzymy stronę karkonosze.travel. Znajdą się na niej nie tylko wizytówki wszystkich partnerów (miast, hoteli, biur, atrakcji turystycznych), ale będzie to również strona sprzedażową. Turyści będą mogli na niej kupić produkty, pakiety turystyczne, będą mogli zrealizować bony turystyczne oraz vouchery. Drobne prowizje ze sprzedaży pozwolą nam opłacić funkcjonowanie strony po 31 października. Jesienią chcemy też powtórzyć akcję billboardową, nasi partnerzy – przede wszystkim stacje narciarskie – są tym już zainteresowani.”
Wspólnie można więcej
W komunikacie wysłanym do zainteresowanych przez Sokolińskiego możemy przeczytać m.in.: Uważamy, że w dobie kryzysu jest to ten moment, w którym warto zadziałać wspólnie, aby przyciągnąć największą ilość turystów, którzy pozwolą nam przeżyć.
Dlatego też, jednym z głównych naszych przesłań, musi być przekonanie potencjalnych klientów, iż pomimo tego, że kojarzymy się z masowym ruchem turystycznym, jesteśmy tym miejscem, w którym będą mogli wypoczywać w komforcie przestrzennym, a jednocześnie dającym im pełne możliwości aktywnego wypoczynku lub kontemplacji przyrody.
Zaproszenie w Karkonosze
Akcja według pomysłodawców ma wywołać zainteresowanie przyjazdem w Karkonosze,
– poinformować o wszystkich atrakcjach na stronie internetowej I w mediach społecznościowych
– pokazać piękno, atrakcje i oferty na zdjęciach i krótkich filmach w Instagramie.
– przedstawić na stronie internetowej partnerów akcji i ich oferty
Miłośnicy aktywnego wypoczynku z dużych miast
Organizatorzy chcę dotrzeć przede wszystkim do polskiego turysty, mieszkańców dużych aglomeracji (Warszawa, Poznań, Szczecin, Łódź, Wrocław, Katowice), miłośników, aktywnego wypoczynku (górskie wędrówki, rowery, bieganie), rodzin z dziećmi, ludzi zmęczeni długotrwałą izolacją.
Przypomnijmy, że zdaniem Michała Bobowca, członka zarządu województwa dolnośląskiego, odpowiedzialnego za sport, kulturę i turystykę regionu, Dolny Śląsk turystycznie może konkurować z Turcja i Grecją.
POWIĄZANE WPISY
30 lipca 2025
Jakub Rutnicki: nie zapominam o turystyce. Wkrótce decyzje personalne i spotkania z branżą.
Nowy minister sportu i turystyki spotkał się z dziennikarzami i przedstawił zarys swoich…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lipca 2025
Zatorland zyskuje na popularności wśród Czechów i Słowaków
Zatorland, jeden z najczęściej odwiedzanych parków rozrywki w Małopolsce, od lat…
0 Komentarzy2 Minuty
23 lipca 2025
Gniezno: widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
Obudzony z martwych Bolesław Chrobry zagra ze śmiercią w kości. 12 tysięcy widzów będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
22 lipca 2025
Kasprowy Wierch – praktyczny przewodnik na sezon letni
W sezonie letnim Kasprowy Wierch pozostaje jednym z najważniejszych punktów na…
0 Komentarzy3 Minuty
21 lipca 2025
POT będzie promował turystykę na Pol’and’Rock Festival 2025
Podczas tegorocznego Pol’and’Rock Festival w Czaplinku, Polska Organizacja Turystyczna…
0 Komentarzy3 Minuty
13 sierpnia 2025
Enter Air: pracownicy organizują się w ogólnokrajowy związek zawodowy
8 sierpnia 2025 roku zarząd Enter Air otrzymał informację o rozpoczęciu działalności…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
ESPT apeluje do premiera o powołanie Rady ds. Turystyki
Europejskie Stowarzyszenie Promocji Turystyki wystosowało do premiera Donalda Tuska…
0 Komentarzy3 Minuty
8 sierpnia 2025
Turystyczne Skarby Małopolski 2025 – startuje VII edycja konkursu!
Małopolska ponownie zaprasza do wspólnego odkrywania najpiękniejszych zakątków regionu!…
0 Komentarzy2 Minuty
8 sierpnia 2025
Zgłoszenia do II edycji Gąsiorów Turystyki do 30 sierpnia 2025 roku
II edycja Gąsiorów Turystyki to kolejna szansa dla młodych, ambitnych profesjonalistów z…
0 Komentarzy2 Minuty
30 lipca 2025
Jakub Rutnicki: nie zapominam o turystyce. Wkrótce decyzje personalne i spotkania z branżą.
Nowy minister sportu i turystyki spotkał się z dziennikarzami i przedstawił zarys swoich…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lipca 2025
Zatorland zyskuje na popularności wśród Czechów i Słowaków
Zatorland, jeden z najczęściej odwiedzanych parków rozrywki w Małopolsce, od lat…
0 Komentarzy2 Minuty
23 lipca 2025
Gniezno: widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
Obudzony z martwych Bolesław Chrobry zagra ze śmiercią w kości. 12 tysięcy widzów będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
22 lipca 2025
Kasprowy Wierch – praktyczny przewodnik na sezon letni
W sezonie letnim Kasprowy Wierch pozostaje jednym z najważniejszych punktów na…
0 Komentarzy3 Minuty
21 lipca 2025
POT będzie promował turystykę na Pol’and’Rock Festival 2025
Podczas tegorocznego Pol’and’Rock Festival w Czaplinku, Polska Organizacja Turystyczna…
0 Komentarzy3 Minuty
13 sierpnia 2025
Enter Air: pracownicy organizują się w ogólnokrajowy związek zawodowy
8 sierpnia 2025 roku zarząd Enter Air otrzymał informację o rozpoczęciu działalności…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
ESPT apeluje do premiera o powołanie Rady ds. Turystyki
Europejskie Stowarzyszenie Promocji Turystyki wystosowało do premiera Donalda Tuska…
0 Komentarzy3 Minuty
8 sierpnia 2025
Turystyczne Skarby Małopolski 2025 – startuje VII edycja konkursu!
Małopolska ponownie zaprasza do wspólnego odkrywania najpiękniejszych zakątków regionu!…
0 Komentarzy2 Minuty
8 sierpnia 2025
Zgłoszenia do II edycji Gąsiorów Turystyki do 30 sierpnia 2025 roku
II edycja Gąsiorów Turystyki to kolejna szansa dla młodych, ambitnych profesjonalistów z…
0 Komentarzy2 Minuty
30 lipca 2025
Jakub Rutnicki: nie zapominam o turystyce. Wkrótce decyzje personalne i spotkania z branżą.
Nowy minister sportu i turystyki spotkał się z dziennikarzami i przedstawił zarys swoich…
0 Komentarzy2 Minuty