Turystyka w Wielkiej Brytanii rośnie w siłę

Wartość turystyki brytyjskiej na koniec roku 2013 wyniesie 127 mld funtów, co stanowi 9 proc. PKB Wielkiej Brytanii.
Analitycy z Deloitte w swoim raporcie („Turystyka: wzrost gospodarczy i zatrudnienie”) zrobionym na zlecenie VisitBritain podkreślają, że turystyka odgrywa wielką rolę w tworzeniu nowych miejsc pracy w Wielkiej Brytanii.
Od roku 2010 turystyka stałą się jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki na Wyspach. Wartość turystyki brytyjskiej na koniec roku 2013 wyniesie 127 mld funtów, co stanowi 9 proc. PKB Wielkiej Brytanii. W turystyce pracuje 3 miliony ludzi, co równa się 9,6 proc. wszystkich zatrudnionych w gospodarce (wzrost zatrudnienia o 173 tysiące w stosunku do roku ubiegłego).
Według analityków Deloitte do roku 2025, turystyka brytyjska osiągnie wartość 257 miliardów funtów, co będzie stanowiło 10 proc. PKB kraju. Zatrudnionych w turystyce będzie wtedy 3,7 mln ludzi (11 proc. wszystkich zatrudnionych).
Raport podkreśla również, że według każdy tysiąc funtów wydawany bezpośrednio w turystyce generuje kolejne 1200 w innych gałęziach gospodarki.
Najszybciej w turystyce będzie się rozwijał sektor turystyki przyjazdowej, według raportu jej wartość ma wzrosnąć z 21 miliardów funtów w roku 2103 do 57 miliardów funtów w roku 2025.
Christopher Rodrigues, przewodniczący organizacji VisitBritain, powiedział: „Turystyka stała się podstawą gospodarki Wielkiej Brytanii. W latach 2010-2012 generowała jedną trzecią nowych miejsc pracy”.
Minister Turystyki Helen Grant dodała: „W ostatnich trzech latach w Wielkiej Brytanii zorganizowaliśmy kilka wielkich imprez masowych, które stanowiły wielki impuls dla rozwoju turystyki. Rekordowe wpływy do budżetu państwa napływające z turystyki pokazują, że turystyka będzie odgrywać w naszym kraju coraz poważniejszą rolę w ożywieniu gospodarki i tworzeniu nowych miejsc pracy”.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










