Kto tworzy sztab kryzysowy dla branży turystycznej
Znamy skład sztabu kryzysowego branży turystycznej, utworzonego przy Ministerstwie Rozwoju. Zespół pod przywództwem Bartosza Bieszyńskiego składa się z reprezentantów wielu segmentów turystyki, jest w stałym kontakcie z departamentem turystyki. Stowarzyszenia MICE utworzyły na Facebooku profil TUgether, gdzie zamieszczane są bieżące informacje o postępach prac.
Zespół utworzony został podczas spotkania, do którego doszło w Ministerstwie Rozwoju 10 marca. Przedstawiciele branży turystycznej spotkali się wtedy z minister Jadwigą Emilewicz i Andrzejem Gutem-Mostowym, by omówić ciężką sytuację, w której znaleźli się wszyscy przedsiębiorcy działający w turystyce i przemyśle spotkań.
Dwa zespoły robocze, jeden kryzys
Jedną z konkluzji spotkania było utworzenie zespołu ekspertów, którzy będą w kontakcie ze stroną rządową i którzy postarają się zapewnić turystyce wsparcie. Przewodniczącym tego swoistego sztabu kryzysowego został Bartosz Bieszyński, dyrektor zarządzający Walk Events. Do zarządu sztabu wszedł również Sławomir Szulc, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki i Exim Tours. W ramach grupy działają też dwa zespoły robocze.
Jeden z nich zajmuje się problemami touroperatorów, biur podróży i agentów turystycznych, a w jego skład weszli: Dariusz Wojtal (Polska Izba Turystyki), Piotr Henicz (PZOT i Itaka), Marcin Chiliński (Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych) i Marek Ciechanowski (Izba Turystyki RP).
Druga grupa zajmuje się pozostałymi segmentami branży. Tworzona jest przez: Marcina Mączyńskiego (Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego), Paulina Mazurkiewicz-Kurek (Polski Holding Hotelowy), Olga Krzemińska Zasadzka (Stowarzyszenie Branży Eventowej i Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel), Krzysztof Maziński (Polska Izba Turystyki Młodzieżowej), Łukasz Adamowicz (SOIT), Przemysław Trawa (Polska Izba Przemysłu Targowego), Rafał Jańczuk (Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych) Mikołaj Ziółkowski (Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych), Andrzej Hulewicz (Mazurkas Travel) i Paweł Tyszkiewicz (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej).
Razem można więcej – TUgether
Zespół wspierający tworzą: J. J. Singh, Paweł Niewiadomski, Andrzej Kindler, Piotr Laskowski, Ireneusz Węgłowski, Elżbieta Lando, Artur Matiaszczyk, Wojciech Skoczyński i Marcin Wujec.
Bieżące informacje o pracy zespołu, ustaleniach oraz postępie prac nad pakietem pomocowym dla branży publikowane są na facebookowym profilu TUgether
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty