Polonus przeciwdziała koronawirusowi

Zarówno w autokarach Polonusa, jak i na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia oraz siedzibie firmy podjęto rygorystyczne środki ostrożności – wdrożono procedury sanitarne, zaopatrzono pracowników w dodatkowe środki higieniczne oraz zakupiono sprzęt do ozonowania wnętrza autokarów.
Przewoźnik autokarowy Polonus wdrożył rygorystyczne procedury bezpieczeństwa w związku z zagrożeniem wynikającym z pojawienia się w Polsce nowego koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19.
We wtorek, 10 marca, w godzinach nocnych została przeprowadzona kompleksowa dezynfekcja i czyszczenie elektrostatyczne dworca autobusowego.
Wykorzystano do tego profesjonalne urządzenie VP300ES oraz generator ozonu, stosowane przez specjalistyczne służby sanitarne na całym świecie. Regularnie odbywają się spotkania statusowe kadry zarządzającej, która jest w stałym kontakcie ze służbami sanitarnymi.
Maciej Acedański, prezes zarządu Polonus S.A., powiedział: „Zarząd Spółki Polonus S.A. niezwłocznie podjął działania wprowadzające rygorystyczne procedury postępowania zarówno w autokarach, jak i na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszym pasażerom i pracownikom. Pozostajemy w kontakcie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym, a nasz zespół na bieżąco monitoruje sytuację.”
Kierowcy pracujący na regularnych liniach dalekobieżnych Polonus zostali wyposażeni w płyny dezynfekujące, maseczki ochronne oraz jednorazowe rękawiczki. W pomieszczeniach gdzie przebywają wywieszono instrukcje informujące o sposobach postępowania w przypadku zauważenia symptomów choroby. Pomieszczenia i toalety zostały dodatkowo wyposażone w płyn do dezynfekcji rąk na sucho wraz z zaleceniem regularnego stosowania.
Pracownicy serwisu sprzątającego autokary zostali wyposażeni w dodatkowe antywirusowe środki czystości wraz z instrukcją ich poprawnego stosowania. Zakupiono także specjalistyczne maszyny ozonujące, które są każdorazowo stosowane przy sprzątaniu autokarów Polonus po powrocie z trasy. Ich stosowanie dezynfekuje powietrze a autokarze oraz potencjalne czynniki chorobotwórcze.
Wszystkie służby dworcowe współpracują ze sobą w zakresie profilaktyki zakażeń koronawirusem. Wprowadzono specjalnie wytyczne dla pracowników, w szczególności dla personelu mającego bezpośredni kontakt z pasażerami na dworcu i w autokarach dotyczące postępowania w przypadkach podejrzenia zakażenia wirusem COVID-19. Określone zostały procedury działania dla służb dworcowych, dyżurnych ruchu w Centrum Operacyjnym z całodobowym monitoringiem, kasjerów biletowych, ochrony dworca oraz służb sprzątających.
Kasjerzy zostali zaopatrzeni w płyn dezynfekujący do rąk, maseczki ochronne oraz jednorazowe rękawiczki. Prewencyjnie zmodyfikowany został system wentylacji oraz uszczelnione okienka kasowe pod kątem przenoszenia wirusów drogą kropelkową. Pracownicy zostali wyposażeni w dodatkowe środki higieny osobistej, tj. płyn dezynfekujący do rąk, maseczki ochronne oraz jednorazowe rękawiczki, termometr do badania temperatury oraz przeszkoleni na ewentualność zauważenia u podróżnych objawów chorobowych. Osoby, co do których zachodzi podejrzenie wystąpienia symptomów choroby zostaną skierowane do specjalnie przygotowanego, wydzielonego i monitorowanego pomieszczenia w charakterze izolatki, w którym będą przebywały do czasu przyjazdu służb medycznych. W hali dworca wywieszono instrukcje informujące o zachowaniu zasad higieny oraz numery kontaktowe do instytucji epidemiologicznych. W ostatnich dniach zostały wysłane do przewoźników realizujących kursy do Włoch pisma z rekomendacją czasowego zwieszenia połączeń.
Spółka posiada specjalistyczny sprzęt do ozonowania, mycia i dezynfekcji wnętrza dworca i autokarów Polonus oraz antywirusowe środki czystości. W najbliższym czasie na dworcu pojawią się dozowniki z płynem dezynfekującym.
We wtorek, 10 marca, w godzinach nocnych została przeprowadzona kompleksowa dezynfekcja i czyszczenie elektrostatyczne dworca. Wykorzystano do tego zostanie profesjonalne urządzenie VP300ES stosowane przez specjalistyczne służby sanitarne na całym świecie. Następnie we wszystkich pomieszczeniach zostały ustawione generatory ozonu LP-16. Generator produkuje ozon, który jest jednym z najskuteczniejszych znanych środków dezynfekcyjnych. Działanie bakteriobójcze ozonu jest około 50 razy skuteczniejsze i 3 000 razy szybsze niż chloru. Kompleksowe działania dezynfekujące będą prowadzenie cyklicznie co kilka dni.
Regularnie odbywają się spotkania statusowe kadry zarządzającej, która jest w stałym kontakcie ze służbami sanitarnymi. Na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, jak również pasażerom korzystającym z Dworca Autobusowego udostępniono przygotowane przez Ministerstwo Zdrowia i Główny Inspektorat Sanitarny materiały informacyjne z najważniejszymi zaleceniami do zastosowania przed podróżą.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









