Amadeus zainwestował 9,8 mln dolarów w start-up Refundit w celu cyfryzacji procedur zwrotu VAT
Rozwiązanie mobilne firmy Refundit pozwala podróżnym uzyskać zwrot VAT drogą cyfrową oraz uniknąć uciążliwej papierkowej roboty i kolejek na lotnisku
To już czwarta inwestycja Amadeus Ventures ukończona w 2019 roku.
Po relaksującym urlopie i zakupach podróżni nie mają ochoty na stres związany z próbą odzyskania podatku VAT od zakupionych produktów. Każdego roku do turystów w całej UE nie trafia ok. 90 proc. zwrotów VAT (23 mld EUR) .
Amadeus Ventures poinformował, że jest liderem rundy inwestycji o wartości 9,8 mln USD w firmę Refundit. Dodatkowi inwestorzy to m.in. Portugal Ventures oraz inwestorzy rundy zalążkowej.
Za pomocą rozwiązania cyfrowego oferowanego przez ten start-up globalni turyści odwiedzający Europę mogą uzyskać zwrot VAT wyjątkowo szybko i sprawnie. Rozwiązanie, którego pilotażowa wersja jest właśnie testowana w Belgii, ma wyeliminować długie kolejki i papierkową pracę, tak aby ubieganie się o zwrot VAT było procesem całkowicie cyfrowym.
Start-up Refundit założyli w 2017 r. przedsiębiorca Uri Levine, najbardziej znany ze współtworzenia aplikacji Waze do nawigacji samochodowej, oraz Ziv Tirosh, były dyrektor generalny oraz współzałożyciel spółki Stockton, produkującej rozwiązania bio do ochrony roślin.
Jak działa Refundit?
Aby uzyskać zwrot VAT za pomocą aplikacji mobilnej Refundit, turyści spoza UE muszą zrobić zdjęcie paragonu, karty pokładowej i paszportu, a następnie złożyć wniosek o zwrot VAT drogą cyfrową. Urząd skarbowy danego kraju rozpatrzy wniosek cyfrowo i wyśle podróżnemu cyfrowe potwierdzenie. Nowa procedura jest prosta, szybka i wygodna.
Główną innowacją wyróżniającą Refundit na tle konkurencji jest całkowicie cyfrowy proces zarówno dla podróżnego, jak i urzędu skarbowego. Dotychczas bowiem w większości państw UE podróżni musieli wypełniać formularze i stać w kolejce na lotnisku, co wiązało się z dodatkowym stresem i przedłużało czas podróży.
Ziv Tirosh, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Refundit, powiedział: „Dotychczasowa procedura ubiegania się o zwrot podatku VAT była uciążliwa i mało wydajna dla wszystkich uczestników. Oferując innowacyjne, całkowicie cyfrowe rozwiązanie, Refundit przynosi realne korzyści wszystkim zainteresowanym. Nasze rozwiązanie pomaga wszystkim stronom tego procesu: turystom, sprzedawcom detalicznym, urzędom skarbowym oraz całej gospodarce danego kraju, ponieważ zwiększa atrakcyjność robienia zakupów”.
Stefan Ropers, prezes działu strategicznego rozwoju w firmie Amadeus, który dołączy do zarządu start-upu, dodał: „W firmie Amadeus cały czas szukamy sposobów na zmniejszenie stresu związanego z podróżowaniem. Bardzo cieszymy się, że Refundit dołączył do rodziny Amadeus, i będziemy pracować wspólnie z jego zespołem nad wprowadzeniem tego usprawnienia dla podróżnych.”
Suzanna Chiu, szef Amadeus Ventures, podkreśliła: „Refundit i jego pracownicy oferują wszystko, czego szukamy w strategicznych inwestycjach. Aplikacja zdecydowanie zwiększa komfort podróżnych i jest przydatna na każdym etapie procedury uzyskiwania zwrotu VAT.”
Refundit wpisuje się w strategiczny cel firmy Amadeus, jakim jest dawanie podróżnym większych możliwości i zapewnianie im jak największego komfortu podróżowania. W 2014 r. Amadeus uruchomił program inwestowania w start-upy, którego celem jest zwiększenie innowacyjności poprzez współpracę ze środowiskiem start-upów i firmami takimi jak Refundit. Od tego czasu Amadeus wprowadził do swojego przedsiębiorstwa ponad 150 start-upów i wspólnie z nimi zrealizował ponad 20 projektów.
Program inwestowania w start-upy nosi nazwę Amadeus Ventures. Firma dokonuje inwestycji mniejszościowych na wczesnym etapie rozwoju start-upów działającymi na styku branży informatycznej i turystycznej. W ramach programu Amadeus szuka wybitnych przedsiębiorców z całego świata, którzy stworzyli już działający produkt i współpracują z kilkoma klientami. Start-upy wchodzące w skład portfela firmy Amadeus mają dostęp nie tylko do finansowania, lecz również do wiedzy i doświadczenia, bazy klientów oraz technologii firmy.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty