Chatbot na lotnisku we Wrocławiu już działa
Chatbot z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i od dzisiaj jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę.
Zna odpowiedzi na kilkaset pytań i wciąż się uczy. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, wystarczy wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.
Na ostatnim etapie przed udostępnieniem chatbot przeszedł wymagający egzamin. Jego funkcjonalność, już w rzeczywistych warunkach, przetestowało kilkudziesięciu pasażerów wrocławskiego lotniska.
Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław, powiedział: „Uruchamiamy chatbot dla wygody podróżnych i ich opinie są dla nas najważniejsze. Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcjonalności.”
Do korzystania z chatbota wystarczy mieć aplikację Messenger. Wpisujemy: Port Lotniczy Wrocław, wita nas sympatyczny avatar lotniska.
Co potrafi chatbot? Wysyła przydatne powiadomienia o statusie naszego rejsu. W czasie rzeczywistym, np. jadąc na lotnisko, otrzymujemy informację, o której godzinie otwiera się odprawa, kiedy rozpocznie się wejście na pokład czy też zamknie bramka. Po przylocie chatbot podpowiada m.in., z którego taśmociągu możemy odebrać swój bagaż. Podpowiada też m.in., jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku. Jest też świetnie przygotowany do roli wirtualnego przewodnika po porcie: możemy zapytać go o sklepy, restauracje, kawiarnie czy strefy dla rodzin z dziećmi. Pomaga znaleźć najlepsze połączenia lotnicze, wyszukuje najtańsze ceny biletów lotniczych, pomaga zarezerwować lot.
Chatbot odpowiada w sumie na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów.
Ta rozbudowana lista została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby, jest też możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się jak najszybciej pomóc.
Dariusz Kuś dodał: „Chatbot to użyteczne, bardzo praktyczne narzędzie, ponieważ wszystkie informacje znajdują się tu w jednym miejscu i są łatwo dostępne poprzez urządzenia mobilne, z których korzysta już zdecydowana większość pasażerów.”
Co istotne, chatbot ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Dzięki temu można szybko porównać ceny i od razu kupić bilet na wybrany rejs.
Maciej Wróblewski, menedżer ds. rozwoju w Polsce w Skyscanner, skomentował: „Z przyjemnością ogłaszamy naszą współpracę podjętą z lotniskiem Port Lotniczy Wrocław. Jako globalna marka turystyczna, ciesząca się uznaniem i zaufaniem, współpracujemy z naszymi partnerami oferując podróżującym najlepsze wrażenia i doświadczenia. Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce, które wdrożyło nasze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić podróżującym dokładne informacje o lotach oraz planowaniu podróży. Nasza współpraca jest doskonałym przykładem możliwości, które stają się dostępne dzięki dynamicznemu partnerstwu.”
Dodajmy, że Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota.
Dariusz Kuś podsumował: „To rozwiązanie innowacyjne, do tej pory wprowadziły go tylko niektóre lotniska w Europie. Warto przy tym zauważyć, że nasz chatbot, w porównaniu z nimi, daje dużo bardziej zaawansowane funkcjonalności zwłaszcza w zakresie wyszukiwania połączeń lotniczych.”
Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy Koda Bots, która dostarczyła technologię i wdrożyła narzędzie.
Dariusz Kuś powiedział: „Firma Koda Bots musiała sprostać niezwykle wysokim wymaganiom naszego portu lotniczego i świetnie sobie z tym poradziła. Efektem jest innowacyjny projekt, którego beneficjentem będą nasi pasażerowie.”
Projekt podczas testów zyskał uznanie zróżnicowanej grupy odbiorców, zarówno pasażerów lotniska (tych podróżujących sporadycznie oraz stałych bywalców portu korzystających z połączeń sieciowych oraz niskokosztowych), jak i partnerów biznesowych. W Europie zostanie zaprezentowany premierowo na światowych targach branży lotniczej w Londynie.
POWIĄZANE WPISY
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 sierpnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Agadiru
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowego połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie do Agadiru…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Ryanair uruchamia sierpniową ofertę Prime Member
Ryanair zapowiedział kolejną odsłonę swojej oferty skierowanej do członków programu…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Wizz Air rozwija działalność w Polsce: nowe kierunki z Krakowa i Katowic
Wizz Air ogłosił dalsze rozszerzenie swojej obecności operacyjnej w Polsce, zwiększając…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 sierpnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Agadiru
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowego połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie do Agadiru…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Ryanair uruchamia sierpniową ofertę Prime Member
Ryanair zapowiedział kolejną odsłonę swojej oferty skierowanej do członków programu…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Wizz Air rozwija działalność w Polsce: nowe kierunki z Krakowa i Katowic
Wizz Air ogłosił dalsze rozszerzenie swojej obecności operacyjnej w Polsce, zwiększając…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty