Prawie pół miliona przyjazdów do Izraela w ciągu miesiąca

Październik 2018 był najlepszym miesiącem w historii turystyki przyjazdowej do Izraela. Według izraelskiego Centralnego Biura Statystycznego zarejestrowano około 486 tys. przyjazdów. To wzrost o ok. 14 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
„W październiku padł historyczny rekord z niespotykaną dotąd, imponującą liczbą prawie pół miliona turystów, którzy odwiedzili Izrael w ciągu zaledwie jednego miesiąca. Turystyka przyjazdowa ma znaczący wpływ, zarówno na gospodarkę Izraela, jak i – co nie mniej ważne – na jego wizerunek. Jestem przekonany, że nadal będziemy świadkami gwałtownego wzrostu liczby turystów przybywających do Izraela i zakończymy rok kolejnym rekordem” – komentuje Minister Turystyki Izraela Yariv Levin.
Dobra passa i efekty promocji
W okresie od stycznia do października 2018 r. do Izraela przyjechało 3,4 miliona ludzi, co stanowi wzrost o około 15 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym, przy średnim czasie pobytu wynoszącym osiem dni. Przychody z turystyki przekroczyły dotychczas 18 miliardów szekli.
Statystyki porównujące okres od stycznia do października 2018 r. wskazują również na znaczny wzrost przyjazdów turystów z krajów, w których Izrael podejmuje działania marketingowe – Polska: ok. 90 proc.; Czechy: ok. 40 proc.; Rumunia: ok. 40 proc.; Węgry: ok. 40 proc.; Włochy: ok. 35 proc.; Holandia: ok. 30 proc.; Niemcy: ok. 25 proc.; Hiszpania: ok. 20 proc.; USA: ok. 15 proc.
Do Izraela na festiwal muzyczny
Z kolei w listopadzie do Izraela zjadą się melomani, bo w dniach 7 – 17 listopada w Jerozolimie i Tel Awiwie odbywać się będzie Międzynarodowy Festiwal Muzyczny, łączący izraelską scenę muzyczną z muzyką światową. Koncerty odbywają się w takich miejscach jak m.in. Żółta Łódź Podwodna, Mifaal, Muzeum Wieży Dawid w Jerozolimie oraz w Tel Awiwie – w klubie HaEzor oraz w hostelu Abraham.
To wielka impreza, dzięki której można zobaczyć najlepszych izraelskich artystów i posłuchać ich utworów. Organizatorzy spodziewają się przyjazdu muzyków i przedstawicieli branży z całego świata, w tym z takich krajów jak: Chiny, Japonia, Tajwan, USA, Rosja, Australia i Europa.
POWIĄZANE WPISY
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Angola z nową marką turystyczną: „Visit Angola – The Rhythm of Life”
Republika Angoli zaprezentowała nową identyfikację wizualną i hasło promocyjne „Visit…
0 Komentarzy1 Minuty
23 września 2025
Azja na czele destynacji podróży motywacyjnych w 2025 roku
Firmy coraz częściej wybierają podróże motywacyjne do Azji, które łączą nagrodę dla…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Bakery tourism w Emilii-Romanii: przewodnik po lokalnych piekarniach
City break we włoskich miastach sztuki - Bolonii, Rawennie, Modenie, Parmie czy Rimini -…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Interaktywny portal na Lotnisku Chopina połączył Warszawę z Osaką
Na Lotnisku Chopina w Warszawie uruchomiono interaktywny portal, który łączy port…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Angola z nową marką turystyczną: „Visit Angola – The Rhythm of Life”
Republika Angoli zaprezentowała nową identyfikację wizualną i hasło promocyjne „Visit…
0 Komentarzy1 Minuty
23 września 2025
Azja na czele destynacji podróży motywacyjnych w 2025 roku
Firmy coraz częściej wybierają podróże motywacyjne do Azji, które łączą nagrodę dla…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Bakery tourism w Emilii-Romanii: przewodnik po lokalnych piekarniach
City break we włoskich miastach sztuki - Bolonii, Rawennie, Modenie, Parmie czy Rimini -…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Interaktywny portal na Lotnisku Chopina połączył Warszawę z Osaką
Na Lotnisku Chopina w Warszawie uruchomiono interaktywny portal, który łączy port…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty