Lufthansa Group będzie rozbudowywać swoje huby

Lufthansa Group konsekwentnie optymalizuje zarządzanie swoimi hubami w Monachium, Frankfurcie, Zurychu i Wiedniu. Główny nacisk położono na elastyczny system wielo-hubowy – nowo zintegrowane procesy oznaczają, że Lufthansa Group jest w coraz większym stopniu zdolna do przemieszczania floty i ruchu w miejsce, gdzie warunki pozwalają na najwyższą jakość, wzrost i efektywność kosztową.
Zarząd Lufthansy zdecydował o przyspieszeniu wzrostu bazy w Monachium i rozwijaniu stolicy Bawarii szczególnie w kierunku lotniska przesiadkowego na rejsy do Azji.
Lufthansa Group, w porównaniu z obecnym rokiem przewiduje w Monachium wysoki jednocyfrowy wzrost linii sieciowych w 2019 roku. Oprócz dodatkowych połączeń w rozkładzie rejsów z Monachium do Seulu i Singapuru, latem 2019 roku otwarte zostanie pierwsze codzienne połączenie do Bangkoku. Rezerwacja rejsów będzie dostępna od 4 października 2018 r. W celu dalszego wzmocnienia oferty do Azji, połączenia do Osaki w Japonii zostaną przeniesione z Frankfurtu do Monachium.
Przeniesienie pięciu samolotów Airbus A380 z Frankfurtu do Monachium tego lata spotkało się z bardzo dobrym rynkowym przyjęciem i było niewątpliwym sukcesem. W świetle tych wyników, Lufthansa rozważa przeniesienie kolejnego Airbusa A380 z Frankfurtu do Monachium w 2020 roku. W celu wzmocnienia ekspansji ruchu dowożącego, trzy Airbusy A320 są aktualnie przenoszone z Frankfurtu do Monachium, w zamian we Frankfurcie będą stacjonować trzy mniejsze Bombardiery CRJ900 z Monachium.
Jako „5-gwiazdkowy hub”, Monachium zostanie wzmocnione dodatkowymi produktami Klasy Pierwszej. W tym celu większość floty A340-600 z Frankfurtu zostanie przeniesiona do stolicy Bawarii.
Strategia dla hubu we Frankfurcie będzie nadal koncentrować się na optymalizacji siatki połączeń pod względem wyższej jakości. Lufthansa ograniczy rozwój tego portu w celu poprawienia wskaźników punktualności i stabilnosci operacyjnej. W 2019 roku Lufthansa spodziewa się niskiego jednocyfrowego wzrostu linii sieciowych na tym lotnisku. Lufthansa rozpoczyna sezon zimowy 2018/19 z czterema nowymi trasami z Frankfurtu. Eilat (Izrael), Agadir (Maroko), Triest (Włochy) i Saloniki (Grecja) to nowe trasy w rozkładzie lotów. Lufthansa rozszerza także swoją sieć połączeń do USA. Od 3 maja 2019 r. linia zaoferuje pierwsze połączenia z Frankfurtu do Austin (USA).
Planowane jest również dalsze ugruntowanie wzrostu w hubie Lufthansa Group i macierzystej bazie Swiss International Air Lines w Zurychu. Biorąc pod uwagę bardzo udany rozwój w ciągu ostatnich lat, celem jest utrzymanie umiarkowanego wzrostu. Główny nacisk położony jest na rozwoju działalności w Europie. Zimowy rozkład lotów 2018/19 obejmuje także nowy kierunek – Bremen. Co więcej, SWISS oferuje obecnie loty do Bordeaux (Francja), Kijowa (Ukraina), Brindisi (Włochy) i atrakcyjne miejsca całoroczne – niemiecką wyspę Sylt.
Austrian Airlines znacząco rozbudują europejską sieć połączeń w Wiedniu w nadchodzącym sezonie zimowym 2018/19. Od końca października 2018 r. ponad 40 dodatkowych lotów tygodniowo będzie startować z 14 destynacji, w tym z miast w Niemczech, takich jak Berlin, Düsseldorf i Hamburg, ale także z innych europejskich miast, takich jak Kopenhaga (Dania), Kijów (Ukraina), Ateny (Grecja) i Kraków (Polska).Wzrost ten jest możliwy dzięki zwiększeniu wydajności sieci tras. Oprócz nowych europejskich tras, Austrian Airlines zwiększa również częstotliwość lotów do Ameryki Północnej, wzmacniając pozycję Wiednia jako hubu Lufthansa Group.
Harry Hohmeister, członek zarządu Deutsche Lufthansa AG i dyrektor zarządzający ds. hubów, powiedział: „Nasz system wielo-hubowy, w którym cztery huby dzielą jedno scentralizowane zarządzanie handlowe działa dobrze i odnosi sukcesy. Dzięki temu możemy reagować na zmieniające się warunki z ekstremalną szybkością i elastycznością. Nasze kluczowe wyróżniki to jakość, efektywność i opłacalność.
Celem całej branży powinna być poprawa jakości. Oznacza to, że infrastruktura naziemna i powietrzna musi koniecznie nadążać za rozwojem lotnictwa. Istniejące deficyty muszą zostać usunięte. Rozwijamy się tam, gdzie koszty i jakość są odpowiednie. Właśnie dlatego czekamy do przyszłego lata, aby zdecydować o rozwoju hubów, w których od 2020 roku będzie operował nowy Boeing 777-9. Ten samolot będzie po raz pierwszy startował z nowymi produktami w Klasie Biznes i Ekonomicznej Premium oraz będzie wyznaczał nowe standardy dla branży.”
POWIĄZANE WPISY
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 sierpnia 2025
CPK buduje w Polsce linię dużych prędkości – pociągi do 350 km/h
Centralny Port Komunikacyjny buduje pierwszą w Polsce linię kolei dużych prędkości. Od…
0 Komentarzy1 Minuty
21 sierpnia 2025
EVA Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Busan w Korei Południowej
Linia lotnicza EVA Air ogłosiła uruchomienie nowego połączenia z Warszawy do Busan w…
0 Komentarzy1 Minuty
18 sierpnia 2025
Najbezpieczniejsze tanie linie lotnicze – raport AirAdvisor 2025
AirAdvisor opublikował raport „Global Safety Rankings 2025”, w którym przedstawiono 20…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 sierpnia 2025
CPK buduje w Polsce linię dużych prędkości – pociągi do 350 km/h
Centralny Port Komunikacyjny buduje pierwszą w Polsce linię kolei dużych prędkości. Od…
0 Komentarzy1 Minuty
21 sierpnia 2025
EVA Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Busan w Korei Południowej
Linia lotnicza EVA Air ogłosiła uruchomienie nowego połączenia z Warszawy do Busan w…
0 Komentarzy1 Minuty
18 sierpnia 2025
Najbezpieczniejsze tanie linie lotnicze – raport AirAdvisor 2025
AirAdvisor opublikował raport „Global Safety Rankings 2025”, w którym przedstawiono 20…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty