W 2018 Szwajcaria na dwóch kółkach
Turystyka rowerowa będzie w 2018 roku przewodnim motywem promocyjnym dla Switzerland Tourism. Podczas spotkania z dziennikarzami w Warszawie polskie przedstawicielstwo podsumowało miniony rok i przedstawiło zarys dalszych planów marketingowych.
Rok 2017 polskie przedstawicielstwo Switzerland Tourism uznało za udany. Z danych zliczonych do końca listopada wynika, że wzrost liczby noclegów z Polski wynosił 6,3 proc., a ich całkowita liczba – ponad 166 tys. Oznacza to, że w minionym roku Polscy turyści spędzili w Szwajcarii o 9 781 dni z noclegiem więcej niż w 2016.
Mimo to udział Polaków w szwajcarskim rynku turystycznym jest nadal znikomy i plasuje się na poziomie 0,5 proc. Udział w rynku turystyki przyjazdowej (licząc jedynie turystów zagranicznych) jest niewiele większy i wynosi 0,9 proc. Satysfakcjonująca jest natomiast dla Szwajcarów średnia długość pobytu polskiego turysty, wynosząca 2,7 dni.
Możliwości dla biur podróży
Polskie przedstawicielstwo Switzerland Tourism w Polsce dysponowało w 2017 roku budżetem o wysokości 450 tys. franków i wykorzystało go na współpracę z 79 dziennikarzami, organizację 26 wyjazdów studyjnych, a także na wydarzenia dla mediów, kampanie promocyjne i współpracę z biurami podróży.
„Współpraca z biurami jest dla nas bardzo ważna, mimo że wyjazdy zorganizowane z Polski do Szwajcarii to tylko 20 proc. rynku. W zeszłym roku postawiliśmy m.in. na wydarzenia dla branży MICE, ale też na wydarzenia dla segmentu leisure. Jak zawsze, jednym z nich było Switzerland Travel Mart, czyli targi dla biur podróży. Z czterema wybranymi partnerami realizowaliśmy też biznesplany, czyli współfinansowanie oferty biura.” – mówiła Adriana Czupryn, menedżer ds. marketingu Switzerland Tourism na rynku polskim.
Rok 2017 w promocji Szwajcarii minął pod hasłem turystyki przyrodniczej i powrotu do natury. Jednym z najważniejszych projektów był konkurs fotograficzny i wyjazd o tematyce przyrodniczej realizowany z Adamem Wajrakiem i Agorą.
Alpy dla cyklistów
W tym roku Szwajcarzy skupią się na promowaniu turystyki rowerowej i z tym powiążą swoje kampanie, promowane wydarzenia oraz strategię marketingową. Switzerland Mobility to projekt jednolitego oznakowania tras rowerowych, zaś Ride the Alps to wydarzenie dla cyklistów. Podczas rajdu wybrane przełęcze w szwajcarskich Alpach będą zamknięte dla samochodów i dostępne wyłącznie dla rowerzystów.
Jedną z twarzy promocji turystyki rowerowej będzie Jolanda Neff, szwajcarska rowerzystka górska i trzykrotna mistrzyni świata w tej dyscyplinie. Szwajcarzy planują zorganizować z jej udziałem wyjazdy i konkursy, których partnerem w Polsce będzie m.in. Agora.
Switzerland Tourism nie rezygnuje z promocji za pomocą materiałów drukowanych. W 2017 roku były to głównie mapy, na 2018 rok przygotowane zostały mapki tras rowerowych. Szwajcarskie NTO bardzo ściśle stawia na współpracę z sektorem prywatnym i finansowanie pochodzące od partnerów, takich jak np. Victorinox. W 2018 roku będą kontynuować współpracę z Kolejami Retyckimi i Swiss International Air Lines.
POWIĄZANE WPISY
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Angola z nową marką turystyczną: „Visit Angola – The Rhythm of Life”
Republika Angoli zaprezentowała nową identyfikację wizualną i hasło promocyjne „Visit…
0 Komentarzy1 Minuty
23 września 2025
Azja na czele destynacji podróży motywacyjnych w 2025 roku
Firmy coraz częściej wybierają podróże motywacyjne do Azji, które łączą nagrodę dla…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Bakery tourism w Emilii-Romanii: przewodnik po lokalnych piekarniach
City break we włoskich miastach sztuki - Bolonii, Rawennie, Modenie, Parmie czy Rimini -…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Interaktywny portal na Lotnisku Chopina połączył Warszawę z Osaką
Na Lotnisku Chopina w Warszawie uruchomiono interaktywny portal, który łączy port…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Angola z nową marką turystyczną: „Visit Angola – The Rhythm of Life”
Republika Angoli zaprezentowała nową identyfikację wizualną i hasło promocyjne „Visit…
0 Komentarzy1 Minuty
23 września 2025
Azja na czele destynacji podróży motywacyjnych w 2025 roku
Firmy coraz częściej wybierają podróże motywacyjne do Azji, które łączą nagrodę dla…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Bakery tourism w Emilii-Romanii: przewodnik po lokalnych piekarniach
City break we włoskich miastach sztuki - Bolonii, Rawennie, Modenie, Parmie czy Rimini -…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Interaktywny portal na Lotnisku Chopina połączył Warszawę z Osaką
Na Lotnisku Chopina w Warszawie uruchomiono interaktywny portal, który łączy port…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty