W 2018 Szwajcaria na dwóch kółkach

Turystyka rowerowa będzie w 2018 roku przewodnim motywem promocyjnym dla Switzerland Tourism. Podczas spotkania z dziennikarzami w Warszawie polskie przedstawicielstwo podsumowało miniony rok i przedstawiło zarys dalszych planów marketingowych.
Rok 2017 polskie przedstawicielstwo Switzerland Tourism uznało za udany. Z danych zliczonych do końca listopada wynika, że wzrost liczby noclegów z Polski wynosił 6,3 proc., a ich całkowita liczba – ponad 166 tys. Oznacza to, że w minionym roku Polscy turyści spędzili w Szwajcarii o 9 781 dni z noclegiem więcej niż w 2016.
Mimo to udział Polaków w szwajcarskim rynku turystycznym jest nadal znikomy i plasuje się na poziomie 0,5 proc. Udział w rynku turystyki przyjazdowej (licząc jedynie turystów zagranicznych) jest niewiele większy i wynosi 0,9 proc. Satysfakcjonująca jest natomiast dla Szwajcarów średnia długość pobytu polskiego turysty, wynosząca 2,7 dni.
Możliwości dla biur podróży
Polskie przedstawicielstwo Switzerland Tourism w Polsce dysponowało w 2017 roku budżetem o wysokości 450 tys. franków i wykorzystało go na współpracę z 79 dziennikarzami, organizację 26 wyjazdów studyjnych, a także na wydarzenia dla mediów, kampanie promocyjne i współpracę z biurami podróży.
„Współpraca z biurami jest dla nas bardzo ważna, mimo że wyjazdy zorganizowane z Polski do Szwajcarii to tylko 20 proc. rynku. W zeszłym roku postawiliśmy m.in. na wydarzenia dla branży MICE, ale też na wydarzenia dla segmentu leisure. Jak zawsze, jednym z nich było Switzerland Travel Mart, czyli targi dla biur podróży. Z czterema wybranymi partnerami realizowaliśmy też biznesplany, czyli współfinansowanie oferty biura.” – mówiła Adriana Czupryn, menedżer ds. marketingu Switzerland Tourism na rynku polskim.
Rok 2017 w promocji Szwajcarii minął pod hasłem turystyki przyrodniczej i powrotu do natury. Jednym z najważniejszych projektów był konkurs fotograficzny i wyjazd o tematyce przyrodniczej realizowany z Adamem Wajrakiem i Agorą.
Alpy dla cyklistów
W tym roku Szwajcarzy skupią się na promowaniu turystyki rowerowej i z tym powiążą swoje kampanie, promowane wydarzenia oraz strategię marketingową. Switzerland Mobility to projekt jednolitego oznakowania tras rowerowych, zaś Ride the Alps to wydarzenie dla cyklistów. Podczas rajdu wybrane przełęcze w szwajcarskich Alpach będą zamknięte dla samochodów i dostępne wyłącznie dla rowerzystów.
Jedną z twarzy promocji turystyki rowerowej będzie Jolanda Neff, szwajcarska rowerzystka górska i trzykrotna mistrzyni świata w tej dyscyplinie. Szwajcarzy planują zorganizować z jej udziałem wyjazdy i konkursy, których partnerem w Polsce będzie m.in. Agora.
Switzerland Tourism nie rezygnuje z promocji za pomocą materiałów drukowanych. W 2017 roku były to głównie mapy, na 2018 rok przygotowane zostały mapki tras rowerowych. Szwajcarskie NTO bardzo ściśle stawia na współpracę z sektorem prywatnym i finansowanie pochodzące od partnerów, takich jak np. Victorinox. W 2018 roku będą kontynuować współpracę z Kolejami Retyckimi i Swiss International Air Lines.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










