OSAT: Lidl nie może mieć imprez na wyłączność

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych ze spokojme przyjęło ogłoszenie przez Lidl Polska uruchomienie Lidl Podróże, ale obiecuje baczne przyglądanie się konkurencji.
Dzisiaj sieć Lidl Polska ogłosiła, ze od jutra uruchamia, jako agent turystyczny Lidl Podróże, sprzedaż wycieczek turystycznych (czytaj TUTAJ)
Marcin Chiliński, członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, powiedział: „O planach sieci Lidl związanych z wejściem na polski rynek turystyczny głośno było już jakiś czas temu więc nie jest to dla nas niespodzianka.
Nie jest to pierwszy taki projekt w Polsce. Alma Travel mimo wielkich zapowiedzi nie stała się poważnym graczem.
W naszym odczuciu sprzedaż usługi turystycznej wymaga dużej wiedzy i nie do końca jesteśmy pewni czy tego profesjonalizmu wystarczy pracownikom sieci. Tym bardziej, że nasza praca nie polega tylko na sprzedaży samego produktu, ale jeszcze ogromnej części związanej z obsługą posprzedażną. Lidl w dodatku jednocześnie planuje sprzedawać i podróże po Polsce i choćby Seszele. Znajomość tak szerokiej oferty to bardzo duże wyzwanie dla pracowników nowej firmy i nie wydaje się być realnym do wykonania.
Realnie rzecz ujmując trudno ocenić czy pomysł Lidla będzie trafionym. Rynek sam oceni czy Lidl Podróże okaże się strzałem w 10 czy biznesowym niewypałem. Z racji tego, że nowa firma ma działać głównie w Internecie, to jasnym jest, że ma ochotę odebrać klientów sieciom takim jak wakacje.pl czy Travelplanet. Ich pozycja do tej pory była dość silna i ciekawym będzie to starcie gigantów turystyki z gigantem branży spożywczej.
Osoby odpowiedzialne za rozwój projektu wspominają o produktach na wyłączność, co w świetle regulacji dotyczących uczciwej konkurencji i regulacji rynku turystycznego nie wydaje się być realne. Zobaczymy jak sprawa będzie wyglądała w rzeczywistości.
Drugą ważną sprawą będzie bezwzględne przestrzeganie zasady jednej ceny w każdym kanale sprzedaży. Tutaj również OSAT będzie bacznie przyglądał się ofercie nowego agenta Lidl Podróże.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










