Teraz Sycylia – „kuchnia” turystycznego produktu

W bieżącym sezonie pojawiła się na polskim rynku absolutna nowość – Sycylia południowa, dotychczas prawie nieznana wśród polskich turystów. Loty czarterowe z Katowic do Comiso uruchomił Neckermann Podróże. Poniżej relacja naszego przedstawiciela z wizyty studyjnej.
Inaugurację nowego kierunku w ofercie touroperatora poprzedza zazwyczaj kilkunastomiesięczna żmudna praca specjalistów, negocjacje z kontrahentami, wizytacje obiektów i przygotowywanie oferty tak, aby cieszyła się ona zainteresowaniem klientów.
W pierwszym przelocie na przełomie maja i czerwca uczestniczyła ponad 30-osobowa grupa pracowników i agentów touroperatora. Ten klasyczny study tour to ukoronowanie profesjonalnych przygotowań. Doradcy, oferując pobyty, poza wiedzą z katalogu będą mogli przekazać klientom również osobiste wrażenia i doświadczenia. A była ich cała masa!
Pilot Small Planet wykonał powitalną rundę nad wyspą i po wylądowaniu przeszliśmy uroczysty chrzest celebrowany przez lokalną straż pożarną. Okazało się, że byliśmy pierwszym w historii polskim samolotem, który pojawił się na lotnisku w Comiso. W terminalu lokalne władze turystyczne czekały na nas z ogromnym tortem, napojami i słynną na cały świat czekoladą z Modica.
Po powitaniu zostaliśmy rozlokowani w olbrzymim kompleksie Athena Resort, który będzie głównym miejscem wypoczynku polskich turystów. Cała oferta jest bardzo bogata i zróżnicowana, od najwyższej klasy hoteli po drewniane domki, od wiosek wakacyjnych po przytulne hoteliki – każdy z pewnością coś dla siebie znajdzie.
Konieczne jest przejrzenie katalogu Neckermann Podróże – można również wybrać formę wyżywienia: od samych noclegów po „all inclusive”. W ofercie dominuje południe Sycylii od Licata po Syrakuzy, a uzupełnieniem są hotele rozlokowane wokół przepięknej Taorminy, położonej na północno-wschodnim wybrzeżu. Nawiasem mówiąc najpiękniejsze złociste plaże znajdują się na południu wyspy. Łącznie jest to 25 obiektów, z których wszystkie spełniają wyśrubowane kryteria bezpieczeństwa i jakości stosowane w ramach Grupy Thomas Cook.
O strategii jakości cały czas przypominał uczestniczący w study tour z-ca dyrektora zarządzającego Neckermann Podróże Efe Türkel.
Klient biura wybierając nawet zwykłe bungalowy, musi mieć pewność, że będzie tam czysto, estetycznie, wygodnie i przede wszystkim bezpiecznie. Zapewniony zostanie transfer i opieka polskiego rezydenta. W katalogu bardzo precyzyjnie opisano wszystkie miejsca – gdy w trakcie „on-site inspection” stwierdzano jakieś odstępstwa – szybko je korygowano. Podam przykład – gdy w jednym z hoteli okazało się, że od klientów pobrano opłatę za ręczniki plażowe, podczas gdy miały być bezpłatne, rezydent natychmiast wypłacił wszystkim rekompensatę w gotówce.
Za nowy produkt odpowiada w firmie Konrad Kucharski – to on ostatecznie decydował, co zostanie zaoferowane polskim turystom. To nie była prosta praca. Z dziesiątków propozycji należało wybrać te, które spotkają z największym zainteresowaniem polskich turystów.
Kolejny etap to dopasowywanie oferty do rygorystycznych standardów Grupy Thomas Cook. A to już są setki szczegółowych ustaleń. Np. w dużej części obiektów trzeba było wynegocjować wydłużone godziny posiłków przy all inclusive, rodzaje serwowanych napojów, itp.
Nie byłoby to możliwe bez zaufanego lokalnego kontrahenta – jego przedstawiciel Pasquale Boccia towarzyszył nam cały czas. Partnerem Grupy Thomas Cook na Sycylii jest od 2011 roku Giglio Travel Organization. To legenda i wizytówka sycylijskiej turystyki.
Historię firmy rozpoczął Ciro Giglio, który wszedł do branży turystycznej jako skromny, ale ambitny młody człowiek. Z roku na rok zdobywał coraz większe doświadczenie i pogłębiał wiedzę, by wreszcie w 1962 r. podjąć odważną decyzję o założeniu Giglio Travel. Rosnąca liczba klientów zapewniła mu środki na przejęcie pierwszego hotelu. Jego syn, Francesco Giglio, już jako dziecko miał więc okazję poznać branżę od kuchni, a z czasem obdarzył ją tym samym uczuciem, co ojciec. Przez lata lat firma rosła w siłę, aż stała się marką rozpoznawalną na rynku. Trzeba dodać, że rok 2017 będzie kolejnym kamieniem milowym w rozwoju firmy – po raz pierwszy to właśnie polscy turyści rozpoczęli operację czarterową w południowo-sycylijskim Comiso!
Tygodniowy study tour minął błyskawicznie. Obejrzeliśmy wszystkie zakontraktowane obiekty – z trudem udało się wykroić kilka godzin na zwiedzanie prześlicznych barokowych miast Ragusa i Modica /mało znanych w Polsce/, czy też Syrakuz i Taorminy. Byliśmy oczywiście na ciągle czynnej dymiącej Etnie.
Oddzielny temat to sycylijska kuchnia – prosta a zarazem wykwintna, często z dodatkiem wyjątkowych pistacji. Do tego sycylijskie wina, w tym słynne Marsala, no i najczęściej serwowane w ramach all inclusive limoncello – tego po prostu trzeba spróbować na miejscu! Jestem przekonany, że każdy z uczestników zyskał co najmniej 2-3 kilogramy. Udało się również wygospodarować trochę czasu na plażę – temperatura sięgała 28 st. C.
Wyjazdy studyjne to nie wypoczynek. Dzienna norma do przejścia to od dziesięciu kilometrów w górę, w tym część po wszechobecnych schodach /Taormina!/ Muszę podkreślić wielką dyscyplinę i zaangażowanie uczestników. Nie było spóźnień, nie było narzekań mimo, że często kończyliśmy zwiedzanie już po północy. Wszyscy skrzętnie notowali swoje spostrzeżenia i uwagi w specjalnych notatnikach, dostarczonych przez Neckermann Podróże. Myślę, że Grupa Thomas Cook organizując study tour na Sycylię osiągnęła, poza poszerzeniem wiedzy o nowej destynacji , również ewidentny efekt integracyjny i motywacyjny – sprzyjała temu znakomita atmosfera, wytworzona przez całą grupę i jej kierownictwo.
tekst: Jarek Szegidewicz, zdjęcia: Iza Szerer
{gallery}5450{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty

















