Bratysława promuje się Janem Pawłem II

Bratysławska Izba Turystyki przygotowała nową kampanię promującą miasto. Wykorzystuje w niej sylwetki znanych osób, które kiedyś odwiedziły Bratysławę – Marię Teresę, Einsteina i Jana Pawła II.
Rok 2016 był niezwykle udany dla stolicy Słowacji, odwiedziło ją najwięcej w historii turystów, sprzedano rekordową liczbę kart turystycznych. (Bratisłava Card).
Ivo Nesrovnal, burmistrz Bratysławy powiedział: “Bratysławę odwiedziło w ubiegłym roku ponad 1,2 mln turystów, o ponad 15 proc. więcej niż w roku 2015. Rowerzystów na trasach naddunajskich odnotowano o 28 proc. więcej, zaś Bratysławskiej Karty sprzedano o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost liczby turystów to wyraźny sygnał, że Bratysława staje się coraz bardziej atrakcyjna, jako cel turystyczny. W ubiegłym roku otworzyliśmy dom na drzewie na Kacinie – stał się wielka atrakcją zwłaszcza w weekendy. Do dyspozycji gości oddaliśmy również wieżę widokową na Amerykańskiej Łące. Otworzyliśmy także – po dziewięciu latach przerwy – górną część zamku w Devinie.”
Nowa kampania promująca Bratysławę ma podkreślić bogatą historię miasta. Z okazji corocznej rekonstrukcji ceremonii koronacyjnej w Bratysławie w tym roku pojawi się nowa atrakcja – punkt fotograficzny „Zostań królem”, w którym każdy będzie mógł się sfotografować, jako król. Działa na zasadzie wirtualnej integracji osób uczestniczących w akcie koronacyjnym. Osoba fotografująca się będzie na zdjęciu miała na sobie strój koronacyjny i trzymać będzie insygnia królewskie.Te zdjęcia i filmy, użytkownicy będą mogli następnie wydrukować lub wysłać mailem.
Anna Melicharová dyrektor Bratysławskiej Izby Turystyki (BTB), powiedziała: “Bratysława potrzebuje silnej promocji i nie możemy z tym czekać. Szukaliśmy odpowiedniej formy i stylu i zdecydowaliśmy się zrobić to poprzez wyróżniające się, znane osobistości, które znane są ludziom i związane są w jakiś sposób z Bratysławą. Historię koronacji, gastronomię i kulturę w kampanii będzie prezentować Maria Teresa, która była koronowana 276 lat temu właśnie w Bratysławie. Albert Einstein będzie promował zabytki, ale i inteligentne projekty ważne dla miasta. Najważniejsza postacią kampanii i jednocześnie niosącą najważniejsze przesłanie jest papież Jan Paweł II, który kilka razy odwiedził Bratysławę”
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty










