Austriacki Workshop w Warszawie

Jak co wiosnę, Austria.info, biuro odpowiedzialne za promocję turystyczną Austrii, zorganizowało w Warszawie Austriacki Workshop. Tym razem do Polski przyjechało 20 przedsiębiorców austriackich.
Na spotkanie z nimi zapisało się chętnych z naszego kraju, w tym 43 reprezentantów polskich biur podróży. Austria wciąż oczywiście jest bardziej popularna wśród Polaków zimą, ale Austriacy nie ustają w promocji swego kraju na sezon letni. A oferta jest szeroka i było to widać podczas workshopu.
Największa reprezentacja przyjechała z Karyntii. Ten najbardziej na południe położony region Austrii proponuje zarówno wędrówki górskie, jak i wypoczynek nad jeziorami (Ossiach i Worthersee), zawiedzanie miast, zabytków (choćby klasztor w Ossiach, gdzie znajduje się grób Bolesława Śmiałego).
Lada Pranter z Karynckiego Centrum Marketingowegi i Informacyjnego (Karnten Werbung GmbH) powiedziała: “Od kilku lat chcemy zmienić nasz wizerunek wśród Polaków, jako tylko kraju tranzytowego w drodze na Bałkany. Pokazujemy, że warto do nas przyjechać nie tylko zimą, ale i latem. Nie mamy co prawda morza, ale za to mamy ciepłę jeziora górskie, szlaki piesze i rowerowe. Latem działa również nasza Karta Karyncka, dzięki niej możemy wejść za darmo do ponad stu atrakcji.”
Również Salzburg posiada swoją kartę turystyczną. Salzburg Card zapewnia wolny wstęp do najważniejszych obiektów w mieście oraz bezpłatne korzystanie z komunikacji miejskiej. Jak podkreśla Andrea Minnich z Tourismu Salbzurg GmbH: “W tym roku dodatkową atrakcją jest 525 lecie browaru Stiegl, który również można w ramach karty zwiedzać i degustować piwo.”
Oprócz tradycyjnych wystawców – regionów, hotelarzy – stanowisko swoje miał również Świat Kryształów Swarowskiego z Wattens. Muzeum sztucznych kryształów o powierzchni prawie 8 hektarów, to – jak podkreślił reprezentujący je Michael Eiter: “Obecnie jeden z najchętniej odwiedzanych obiektów w Austrii, która na liczbę atrakcji nie może przecież narzekać. W ostatnich latach odwiedza nas około 700 tys. turystów z całego świata, w tym ok. 5 tys. Polaków.”
Na tegorocznym austriackim Workshopie prezentowało się 5 firm z Karyntii, po 3 z: Górnej Austrii, Ziemii Salzburskiej, Styrii, Wiednia, 2 – z Tyrolu i jedna z Dolnej Austrii.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










