Agenci wkurzeni na Sun&Fun
Nowy właściciel biura Sun&Fun, czeska firma Blue Style rozpoczęła wysyłkę nowych umów do dotychczasowych agentów Sun&Fun. Niestety umowy nie zawierają ustalonych przez zarząd Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych w rozmowach z prezesem firmy poprawek.
Co więcej, nowy właściciel, bardzo chętnie przejmuje dotychczasowych agentów, podkreśla ciągłość działalności Sun&Fun, chce by podpisali nowe umowy, ale jednocześnie zastosował wobec nich “opcję zerową”. Polega na tym, że niezależnie od tego, jak wiele rezerwacji do tej pory sprzedawał agent rocznie – piętnaście czy pięćset – w nowej umowie ma przewidzianą taką samą prowizję. Zdenerwowało to najlepszych dotychczasowych agentów Sun&Fun, którzy przez ostatnie lata wypracowali sobie pozycję i odpowiednio wyższą prowizję od reszty.
W piątek, 3 lutego odbęda się kolejne rozmowy zarządu OSAT z prezesem Sun&Fun.
Oto treść komunikatu:
Szanowni Członkowie OSAT
Jak zapewne wiecie dzisiaj Sun&Fun rozpoczął wysyłkę nowych umów agencyjnych. Umowy te były wstępnie omawiane z Zarządem OSAT. Niestety mimo zapewnień Prezesa Sun&Fun nie wszystkie nasze zastrzeżenia do zapisów umowy agencyjnej, co do których podczas spotkania osiągnęliśmy konsensus, zostały uwzględnione.
Prezes Sun&Fun zobowiązał się podczas pierwszego spotkania do ponownego przedstawienia poprawionej umowy i ewentualnie dalszych negocjacji w przypadku pozostawienia niekorzystnych zapisów, a niestety dzisiaj Blue Style Sp. z o.o. rozpoczął wysyłkę dokumentów do agentów nie informując nas o tym i jak zakładamy zrywając tym samym negocjacje z OSATem odnośnie finalnego kształtu umowy agencyjnej.W umowie niestety nadal pozostały zapisy, które nie tylko są dowodem braku partnerskiego podejścia touroperatora wobec agentów. Umowa agencyjna w założeniu jest umową o współpracy, a nie zwykłą zgodą na sprzedaż produktu. Przy takim podejściu niestety trudno jest spodziewać się stabilnego rozwoju nowego touroperatora, wchodzącego na polski rynek pod wykupioną starą marką. Tak więc ani niejasne, a czasami wręcz niebezpieczne z punktu widzenia agentów turystycznych zapisy umowne, ani też znajdujące się w umowie warunki współpracy, nie pozwalają nam rekomendować przedstawionej przez Blue Style Sp. z o.o. działającej pod marką Sun&Fun umowy agencyjnej.
Zwracamy się zatem do Was z prośbą o wstrzymanie się z podpisywaniem umów agencyjnych z Sun&Fun.Z racji tego, że sprawę traktujemy bardzo poważnie, chcemy przez weekend skonsultować się z prawnikiem i w przyszłym tygodniu przesłać Wam konkretne informacje odnośnie spornych zapisów umowy, aby każdy mógł sam ocenić czy warto ją podpisać i jakie niesie to za sobą konsekwencje.
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty