Neckermann Podróże nagrodzony Ekomersami 2016
Neckermann Podróże wygrał konkurs Ekomersy 2016 za spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży. Ekomersy to jeden z najbardziej uznanych konkursów w branży e-commerce, mający na celu wyróżnienie najlepszych firm, produktów i usług wspierających sprzedaż w Internecie.
Ekomersy to najważniejsza nagroda dla branży e-commerce w Polsce. W tym roku nagrody przyznano już po raz piąty. Neckermann wygrał w kategorii „Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży” pokonując takie marki jak: ITAKA, Decathlon, Wittchen, eobuwie.pl, Mirat.pl, Księgarnia Internetowa PWN i FUTUREMED.
Nagroda to efekt bliskiej współpracy między Optimise i Neckermann Podróże, która przełożyła się na wzrost liczby wypełnionych formularzy rezerwacji (o 521 proc. w ciągu pierwszego półrocza 2016), a także wzrost liczby kontaktów z infolinią (198 proc.) i wzrost średniej wartości rezerwacji o 7 proc.
Jarosław Sokołowski, e-Commerce Manager w Neckermann Podróże powiedział: „Nasze rozumienie zapewnienia spójności doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży zakłada brak konkurencji pomiędzy kanałami komunikacyjnymi i sprzedażowymi. Kanały te w Neckermann Podróże mają wzajemnie się wspierać, asystując klientowi na każdym etapie jego procesu decyzyjnego, aż do uzyskania opinii powyjazdowej. A i ona, w razie ew. problemów, jest jeszcze gruntownie analizowana i pozostajemy w kontakcie z Klientem, którego wrażenia po urlopie nie są perfekcyjne. Klient sam wybiera ten kanał komunikacji z naszą firmą, który w danym momencie jest dla niego najważniejszy.
Widać to doskonale na przykładzie strony www i live chata – cześć klientów po rozpoczęciu procesu zakupowego online decyduje się przejść do live chata i tam sfinalizować transakcję. Jest jednak równie duża część naszych klientów, która po zasięgnięciu informacji na live chacie finalizuje transakcję online. Nasze zadanie polega na dostosowaniu działań reklamowych do kanału, w którym Klient jest w danej chwili oraz do etapu procesu decyzyjnego Klienta. Bez nadmiernej natarczywości komunikujemy się z Klientem, dostarczając mu takie informacje, jakie są dla niego w danym momencie odpowiednie. Wsparcie systemu CRM oraz marketing automation daje nam wiele możliwości zbierania danych o potrzebach Klienta i odpowiedniego ich wykorzystania.”
Nagrodzona kampania obejmowała dwa etapy. Pierwszy miał na celu dywersyfikację działań marketingowych Neckermanna, uzupełnienie ich o nowe kanały dotarcia i zbudowanie spójnej komunikacji, drugi – weryfikację skuteczności działań z pierwszego etapu oraz opracowanie narzędzia mierzenia wpływu działań online na kontakty z infolinią i biurami sprzedaży.
Rafał Oracz, CEO grupy AdNext, w skład której wchodzi Optimise, podkreśliła: „Warto zwrócić uwagę na istotny aspekt tej nagrody. To nagroda dla Neckermann za umiejętność dogłębnego zrozumienia potrzeb i motywacji konsumenta, czyli dokładnie za to, na czym opiera się praca spółek naszej grupy. Nie o puste fajerwerki oryginalności, ale o prawdziwą satysfakcję z robienia czegoś, co ma realny sens dla odbiorcy – zarówno marketera, jak i jego klientów. Wzrost efektu wynika bowiem przede wszystkim z tego, że docieramy do osób, o których wiemy, że naprawdę są zainteresowane prezentowaną ofertą i aktywnie z niej skorzystają.”
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty