Agenci rozmawiali z Touroperatorami
Agenci przekazali touroperatorom uwagi swoje oraz klientów dotyczące sprzedawanych przez nich imprez, cen, etyki zawodowej, jakości usług.
W W spotkaniu zorganizowanym przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych OSAT, ze strony touroperatorów, wzięli udział przedstawiciele krajowej czołówki: z Best Reisen – prezes Leila Ben Arfi, z Coral Travel Wezyr Holidays – dyrektor generalny Kaan Ergun i zastępca dyrektora generalnego Piotr Burwicz, z Exim Tours – dyrektor Tomasz Husar, z Grecos Travel – wiceprezes Janusz Śmigielski, z Neckermanna Polska – prezes Krzysztof Piątek i zastępca Efe Turkel, z Rainbow – wiceprezes Remigiusz Talarek i dyrektor Piotr Burwicz,. Polską Izbę Turystki reprezentował prezes Paweł Niewiadomski.
Z kolei OSAT reprezentowali: prezes Artur Grocholski oraz członkowie zarządu Marek Kamieński i Joanna Kucińska a także Marcin Chiliński z działu PR OSAT.
Jak podano w komunikacie OSAT: „Celem spotkania była kontynuacja konsultacji branżowych zapoczątkowanych w ubiegłym roku pierwszym takim spotkaniem, przekazanie istotnych informacji i wniosków po zakończeniu sprzedaży First Minute, a także omówienie bieżącej sytuacji branży turystycznej i przedstawienie analiz przygotowanych przez OSAT.”
Agenci zwrócili uwagę m.in. na to, że drastycznie spadło zainteresowanie a co za tym idzie – sprzedaż kierunków do tej pory będących pewniakami: Egiptu, Turcji i Tunezji. Zima wzrosła za to sprzedaż imprez w krajach egzotycznych, co spowodowało, że wzrosły obroty, bo wartość umów na tych kierunkach było dużo wyższa niż na tych najpopularniejszych. Wzrosło również zainteresowanie klientów Dominikaną Meksykiem i Wyspami Kanaryjskimi.
Klienci coraz częściej także pytają o imprezy o innej, niż standardowa długości trwania. Siedem dni to dla wielu za mało, a z kolei czternaście to za dużo. Ideałem byłby imprezy dziesięciodniowe. Klienci chcieliby także, by we wszystkich krajach hotele były na tak wysokim poziomie, jak w Turcji.
Kolejnym tematem poruszonym przez OSAT były nieetyczne działania touroperatorów wobec konkurencji – chodzi o czarny PR. Obecny na spotkaniu prezes PIT, Paweł Niewiadomski zapowiedział powstanie komisji (zespołu) ds. etyki, którego zadaniem będzie rozwiązywanie tego typu problemów.
Przedstawiciele zwrócili również uwagę na nieprawidłowości w dowolnym przyjmowaniu wpłat przez Travelplanet.pl. Chodzi o promocję FM 100, w ramach której klienci wpłacali na początku tylko 100 zł a potem dowolne sumy. Mogli tym samym przed 30 dniami przed imprezą wpłacić ponad 30 proc. zaliczki, co mogłoby pociągnąć konsekwencje w razie kontroli urzędu marszałkowskiego. Zwyczajowo umowy stanowią, że do 30 dni przed impreza powinno być wpłacone 30 proc. ceny imprezy.
Jak powiedział Artur Grocholski: „Mamy nadzieję, że przedstawiciele Touroperatorów wyciągną wnioski z przekazanych informacji i obie strony będą mogły skupić się na wspólnych celach jakie łączy współpraca agencyjna.”
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty