Triverna: Polacy stawiają na jesienne wyjazdy. 84 proc. planuje wypoczynek w kraju
fot. materiały prasowe
Sezon jesienny zyskuje na znaczeniu w planach urlopowych Polaków. Jak pokazuje badanie Triverna.pl, 84 proc. ankietowanych zamierza wyjechać na wypoczynek tej jesieni, wybierając przede wszystkim krajowe kierunki. Coraz więcej osób traktuje ten czas jako moment na regenerację i relaks z dala od miejskiego zgiełku.
W kalendarzu turystycznym Polaków coraz wyraźniej zaznacza się miejsce dla jesiennego wypoczynku. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu Triverna.pl wynika, że największe zainteresowanie wyjazdami przypada na październik (54 proc.) i listopad (49 proc.).
„Jesień przestaje być martwym sezonem, a staje się pełnoprawnym okresem podróżnym. Polacy odkrywają, że podróżowanie poza wakacjami ma wiele zalet: jest spokojniej, taniej, a hotele oferują atrakcyjne pakiety wellness i pobyty tematyczne. To moment, w którym można naprawdę odpocząć” – skomentował Krzysztof Dębski, Chief Marketing Officer w Triverna.pl.
Większość respondentów (84 proc.) planuje wypoczynek w kraju, a 14 proc. rozważa wyjazd zagraniczny. Najczęściej wybierane kierunki to góry (55 proc.), morze (43 proc.) oraz jeziora (19 proc.). Według danych Triverna.pl, jesienne wyjazdy coraz częściej łączą relaks z aktywnością – 73 proc. badanych wskazało odpoczynek i regenerację jako główny cel podróży.
Podróżni najchętniej wybierają obiekty oferujące strefy wellness z basenem (68 proc.) oraz zabiegi SPA (26 proc.). Dla niemal połowy ankietowanych (48 proc.) ważna jest dobra kuchnia i możliwość poznawania lokalnych smaków, natomiast 26 proc. respondentów zwraca uwagę na atrakcje dla dzieci.
Większość osób planuje wyjazd z partnerem (47 proc.) lub rodziną (41 proc.), rzadziej ze znajomymi (8 proc.) czy solo (3 proc.). Królują wyjazdy weekendowe (49 proc) i nieco dłuższe wypoczynki (46 proc.).
Z danych Triverna.pl wynika także, że Polacy coraz częściej podróżują spontanicznie. 39 proc. rezerwuje wyjazd z wyprzedzeniem 2-3 tygodni, 32 proc. planuje z miesięcznym lub dłuższym wyprzedzeniem, natomiast blisko jedna czwarta podejmuje decyzję w ostatniej chwili.
Źródła inspiracji do jesiennych podróży pozostają zróżnicowane. Najczęściej wskazywane są portale turystyczne (55 proc.), media społecznościowe (38 proc.) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (37 proc.). Coraz większe znaczenie zyskują również newslettery i oferty biur podróży.
POWIĄZANE WPISY
26 listopada 2025
Google: Tanie loty przebijają elektronikę. Podróże w centrum zainteresowania Polaków na Black Friday
Black Friday 2025 przyniósł wyraźną zmianę w nawykach zakupowych Polaków. Dane Google…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2025
Kiwi.com radzi, jak przygotować się do podróży z psem
Coraz więcej podróżnych decyduje się zabierać ze sobą psy na pokład samolotu. Kiwi.com…
0 Komentarzy3 Minuty
17 października 2025
Travelist: Polacy planują listopadowe wyjazdy. Najpopularniejsze Bałtyk, Tatry i Warmia
Długi weekend w listopadzie to dla wielu Polaków okazja, by urozmaicić codzienną rutynę i…
0 Komentarzy6 Minuty
8 października 2025
eSky.pl: All inclusive wciąż popularne, ale Polacy stawiają na samodzielne wyjazdy
Polacy w 2025 roku coraz częściej planują wakacje samodzielnie i rezerwują je online,…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Nocowanie.pl: Regionalne bony turystyczne coraz popularniejsze wśród Polaków
Regionalne bony turystyczne zyskują coraz większe zainteresowanie wśród polskich…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Prezentmarzeń: Coraz mniej osób rezygnuje z urlopu. Polacy wybierają city breaki
Polacy coraz częściej spędzają urlopy w sposób aktywny i różnorodny, a obok tradycyjnych…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Raport Turystyka 2030: Polacy wybiorą biura podróży, technologie i bezpieczeństwo
73 proc. Polaków planujących wyjazdy turystyczne w ciągu najbliższych pięciu lat chce…
0 Komentarzy2 Minuty
5 września 2025
Nocowanie.pl: Trudny sezon letni 2025 dla branży noclegowej
Polscy hotelarze podsumowali zakończony sezon letni. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2025
POT prezentuje raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2025”
Polska Organizacja Turystyczna opublikowała raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce…
0 Komentarzy5 Minuty








