Triverna.pl: Deszczowy lipiec nie zatrzymał turystów

fot. Unsplash

Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, lipiec 2025 roku przyniósł wzrost zainteresowania krajową turystyką. Według danych portalu Triverna.pl, liczba rezerwacji wzrosła o 17 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Średnia cena za dobę hotelową w lipcu wyniosła 662 zł i była o 13 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Polscy turyści coraz częściej decydują się na krótsze wyjazdy – średnia długość pobytu w lipcu wyniosła 4,5 doby. Dane pokazują również, że rezerwacje są zwykle dokonywane z niewielkim wyprzedzeniem. 46 proc. lipcowych pobytów zarezerwowano w tym samym miesiącu, a w przypadku sierpnia odsetek ten wzrósł do 56 proc.

Wśród najchętniej wybieranych regionów znajduje się Pomorze Zachodnie, odpowiadające za 34 proc. rezerwacji. Na kolejnych miejscach znalazły się Sudety (15,5 proc.) i Beskidy (13 proc.). Tatry i Podhale odnotowały wzrost z 4 proc. do 7 proc. względem roku ubiegłego.

W zestawieniu najpopularniejszych miejscowości prowadzi Kołobrzeg. W pierwszej dziesiątce znalazły się również Międzyzdroje, Gdańsk, Zakopane, Świnoujście, Karpacz, Szklarska Poręba, Kraków, Warszawa i Łeba.

Eksperci wskazują, że mimo wzrostu średnich cen, klienci akceptują wyższe koszty związane z komfortowym wypoczynkiem, szczególnie przy rezerwacjach dokonywanych w ostatniej chwili. Doba hotelowa kupiona w lipcu kosztowała średnio 662 zł, podczas gdy wcześniejsza rezerwacja pozwalała na uzyskanie ceny na poziomie 610 zł. Średnia wartość rezerwacji wzrosła o 10 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniosła 2747 zł.

Z danych Triverna.pl wynika, że sierpień zapowiada się jako jeszcze intensywniejszy miesiąc w krajowej turystyce. Liczba rezerwacji na ten okres była wyższa o 27 proc. niż w tym samym czasie w 2024 roku (stan na 29 lipca 2025 roku). Do czynników wpływających na ten wzrost należą zbliżający się długi weekend oraz prognozy pogodowe wskazujące na poprawę warunków atmosferycznych.

„Lipiec nie tylko spełnił, ale znacząco przerósł nasze oczekiwania. Wstępne prognozy rynkowe oraz analizy wskazywały na obłożenie na poziomie 50–60 proc., co uznawaliśmy za realistyczny i ambitny cel. Tymczasem rzeczywistość okazała się znacznie bardziej optymistyczna – osiągnęliśmy wynik o ponad 20 proc. wyższy od zakładanych prognoz, a sierpień wygląda jeszcze lepiej” – powiedziała Iwona Okrasa, Business Development Director, Mercure Szczyrk Resort.