Gdzie jeżdżą najchętniej Chińczycy?

Tylko dwa kraje europejskie znajdują się w pierwszej dziesiątce planów podróżniczych Chińczyków. W 2014 roku 107 mln Chińczyków podróżowało za granicę, to o 20 proc. więcej niż w roku 2013. W ciągu najbliższych czterech lat liczba ta ma osiągnąć 174 mln.
Szacuje się, że za cztery lat chińscy turyści wydawać będą na podróże ok. 264 mld dolarów.
Według badań przeprowadzonych przez serwis rezerwacyjny Hotels.com, turyści z Chin są coraz młodsi, niezależni i korzystający z technicznych nowinek. Serwis przeprowadził badanie wśród ponad 3 tysięcy chińskich turystów oraz półtora tysiąca hotelarzy z całego świata i w ten sposób powstał raport o trendach wśród Chińczyków i ich wpływie na globalny rynek turystyczny.
Oto wyniki.
10 kierunków, które Chińczycy chcą odwiedzić w ciągu najbliższego roku:
1. Australia
2. Japonia
3. Francja
4. Hong Kong
5. Korea Południowa
6. Stany Zjednoczone
7. Malediwy
8. Niemcy
9. Tajlandia
10. Tajwan
Z kolei dziesięć miejsc, które trzeba zobaczyć za granicą, to wg Chińczyków:
1. Piramidy w Gizie w Egipcie
2. Góra Fuji w Japonii
3. Wieża Eiffla w Paryżu
4. Pałac Wersal w Paryżu
5. Wenecja
6. Wielki Kanion w Stanach Zjednoczonych
7. Mount Everest w Himalajach
8. Wodospad Niagara w Kanadzie
9. Akropolis w Atenach
10. Opera w Sydney
Za najbardziej gościnne kraje Chińczycy uważają:
1. Korea Południowa
2. Tajlandia
3. Japonia
4. Singapur
5. Malediwy
6. Hong Kong
7. Tajwan
8. Francja
9. Australia
10. Macau
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty











Powyższe zestawienia tylko potwierdzają głupotę i nieodpowiedzialność naszych decydentów od turystyki, którzy władowali w tzw. „promocję wizerunkową” w ChRL ponad 40 mln złotych. Eksperci przestrzegali, że to nie najmniejszego sensu i oczywiście niespotykane w naszej branży fundusze poszły w błoto. Czy Najwyższa Izba Kontroli nie powinna się jednak pochylić nad tym ewidentnym marnotrawstwem??!!