Czworonogi nie mają urlopu. Prokop i Wakacje.pl ruszają z kampanią „NajlePSIE wakacje”
Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je zostawić na pastwę losu niż zorganizować opiekę na czas swojego wyjazdu. Liczba porzuceń wzrasta nawet o 30 proc. w porównaniu do innych części roku. Oddanie zwierzęcia do schroniska to rzadki scenariusz, czworonogi są porzucane w lasach, przy stacjach benzynowych, a czasem przed osiedlowymi sklepami. Takie zachowanie to przestępstwo, a przecież scenariuszy na opiekę nad zwierzęciem jest naprawdę dużo. Jakich? Wakacje.pl opowiadają o tym w swojej najnowszej kampanii NajlePSIE wakacje.
Choć dla wielu osób wakacje budzą zdecydowanie dobre skojarzenia, dla tysięcy czworonogów jest to naprawdę trudny czas. Te, które są wypuszczane wolno, mają więcej szczęścia. Zdarza się jednak, że niektóre z nich są bezlitośnie porzucane, bez szansy na ratunek.
„Osobiście utkwiło mi w pamięci odnalezienie szczeniąt w zaklejonym kartonie w lesie, a w drugim kartonie, szczelnie oklejonym, ich psiej matki” – relacjonuje Michał Dąbrowski, dyrektor zarządzający Głównego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, partnera merytorycznego kampanii NajlePSIE wakacje.
Edukacja to szansa na lepsze życie czworonogów
Porzucenie czworonoga to przestępstwo, za które grozi nawet kara więzienia. Mimo to nadal skala zjawiska w Polsce jest naprawdę duża, a edukacja w zakresie odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami jest kluczowa w poprawie tej sytuacji.
„Co roku wysyłamy na wakacje ponad milion klientów. Zdecydowaliśmy się na organizację tej kampanii, bo wierzymy, że jako lider rynku turystyki zorganizowanej w Polsce jesteśmy w stanie wpłynąć na świadomość wielu osób, a także wesprzeć tych właścicieli, którzy są odpowiedzialni i zwierzęta traktują z troską i szacunkiem” – podkreśla Tomasz Bączek, head of marketing Wakacje.pl.
Kampania NajlePSIEwakacje ma dwa wymiary, edukacyjny i praktyczny. Na stronie akcji odbiorcy mogą znaleźć szereg porad na temat opieki nad zwierzętami, podpowiedzi, jak zachować się, gdy znajdą porzucone zwierzę lub co zrobić, jeśli wyjeżdżają na wakacje, a pupila zostawiają pod opieką kogoś innego.
Wymiar praktyczny to zniżki na opiekę nad pupilem w serwisie Petsy oraz zakup karmy dla wybranych schronisk.
„Zależało nam na tym, żeby to nie była bierna kampania, ale żeby w ślad za nią szło realne wsparcie, zarówno dla organizacji pomagających porzuconym zwierzętom, jak i samych właścicieli czworonogów. Postawiliśmy na niestandardowy przekaz, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Nie chcemy straszyć, naszą rolą jest pokazanie różnych rozwiązań i zaszczepienie w głowach odbiorców myśli, że każdy z nas ma wpływ na poprawę tej sytuacji, nawet jeśli sam pupila nie ma” – zaznacza Ewelina Karczewska-Stasik, senior PR & communication specialist w Wakacje.pl, właścicielka suczki porzuconej przez poprzednich właścicieli na stacji benzynowej.
Marcin Prokop stracił głos? I co ma do powiedzenia … Racuch?
W akcję zaangażował się Marcin Prokop, który w spocie swój głos oddał psu imieniem Racuch. Zwierzę zwraca uwagę na problem porzucania psów i kotów w okresie wakacyjnym. Dziennikarz zdecydował się na udział w akcji, ponieważ sam jest właścicielem psa imieniem Rufus i jak przyznaje, nie rozumie, jak można postępować w tak okrutny sposób wobec zwierząt.
By kampania niosła ze sobą jak największą wartość merytoryczną, Wakacje.pl zaangażowały w nią inne marki, które na co dzień wpływają na poprawę sytuacji zwierząt: Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, najstarszą krajową organizację prozwierzęcą, serwis Petsy, na którym odbiorcy mogą liczyć na zniżki na opiekę nad pupilami, oraz fundację Sarigato w ramach projektu Karmimy Psiaki, która odpowiada za zakup i transport karmy do wybranych schronisk. Każdy z partnerów współtworzył treści edukacyjne dostępne na stronie najlepsiewakacje.pl.
„Wierzymy, że takie działania wpłyną na ludzi i pokażą, że rozwiązań na opiekę nad czworonogiem na czas urlopu jest naprawdę dużo, a tym samym przełożą się na zwiększenie liczby adopcji bezdomniaków” – podkreśla Maja Filipiak z Petsy.
Trudny czas zwierząt i schronisk
„Czas porzuceń to trudny moment także dla schronisk. Bywają przepełnione, a opieka nad nowo przybyłymi podopiecznymi jest czasochłonna i kosztowna. To niejako przejściowy okres – placówkom kończą się środki zgromadzone w ramach 1,5 proc. podatku za ubiegły rok, a wciąż nie trafiły do nich jeszcze środki z tegorocznych rozliczeń podatkowych” – zaznacza Natalia Karolak, specjalistka ds. weterynarii w Karmimy Psiaki, na co dzień współpracująca ze schroniskami.
Spot promujący kampanię będzie można zobaczyć na YouTube oraz w social mediach. Treści edukacyjne wraz ze zniżkami dla właścicieli czworonogów odbiorcy mogą znaleźć na stronie najlepsiewakacje.pl.
Za koncepty kreatywne odpowiadała Agencja Supermarket, a za produkcję – dom produkcyjny Videlec. Spoty wyreżyserował Filip Berendt, absolwent Royal College of Art w Londynie, wielokrotnie wyróżniony i nagradzany na festiwalach reklamowych Cannes Lions, KTR czy Euro Effie Award. Planowaniem i zakupem mediów zajął się zespół marketingu Wakacje.pl.
POWIĄZANE WPISY
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
2 września 2025
Itaka z rekordową gwarancją ubezpieczeniową. 558 mln zł na sezon 2025/2026
Biuro podróży Itaka zabezpieczyło swoich klientów rekordową gwarancją ubezpieczeniową na…
0 Komentarzy2 Minuty
1 września 2025
Biura podróży – koszty imprez turystycznych bez większych zmian
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
1 września 2025
Kampania City Break to MY wraca. eSky stawia na różnorodność i AI w podróżach
ESky.pl wraca z kampanią City Break to MY. Nowa odsłona akcji pokazuje, że city break to…
0 Komentarzy5 Minuty
29 sierpnia 2025
Wiele marek, jeden zarząd. Invia, Travelplanet i Wakacje.pl łączą siły w regionie CEE
Każdy rynek i każda marka mają znaczenie – to główny przekaz pierwszego wspólnego…
0 Komentarzy5 Minuty
16 września 2025
TOP Touristik świętuje 10-lecie działalności
W Poznaniu odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia działalności TOP Touristik. W…
0 Komentarzy1 Minuty
15 września 2025
My Blue Riviera prezentuje ofertę dla sektora MICE
W ubiegłym tygodniu w Warszawie My Blue Riviera przedstawiło ofertę dla polskich biur…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2025
Kiwi.com: Jesień coraz popularniejszym sezonem podróży Polaków
Podróże poza sezonem zyskują na znaczeniu. Dane Kiwi.com pokazują, że tej jesieni liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na sezon lato 2026 ruszyły umiarkowanie w górę
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty
2 września 2025
Itaka z rekordową gwarancją ubezpieczeniową. 558 mln zł na sezon 2025/2026
Biuro podróży Itaka zabezpieczyło swoich klientów rekordową gwarancją ubezpieczeniową na…
0 Komentarzy2 Minuty
1 września 2025
Biura podróży – koszty imprez turystycznych bez większych zmian
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
1 września 2025
Kampania City Break to MY wraca. eSky stawia na różnorodność i AI w podróżach
ESky.pl wraca z kampanią City Break to MY. Nowa odsłona akcji pokazuje, że city break to…
0 Komentarzy5 Minuty
29 sierpnia 2025
Wiele marek, jeden zarząd. Invia, Travelplanet i Wakacje.pl łączą siły w regionie CEE
Każdy rynek i każda marka mają znaczenie – to główny przekaz pierwszego wspólnego…
0 Komentarzy5 Minuty
16 września 2025
TOP Touristik świętuje 10-lecie działalności
W Poznaniu odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia działalności TOP Touristik. W…
0 Komentarzy1 Minuty
15 września 2025
My Blue Riviera prezentuje ofertę dla sektora MICE
W ubiegłym tygodniu w Warszawie My Blue Riviera przedstawiło ofertę dla polskich biur…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2025
Kiwi.com: Jesień coraz popularniejszym sezonem podróży Polaków
Podróże poza sezonem zyskują na znaczeniu. Dane Kiwi.com pokazują, że tej jesieni liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na sezon lato 2026 ruszyły umiarkowanie w górę
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2026…
0 Komentarzy3 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty