A&o: od 2015 roku zredukowaliśmy emisję CO2e o 77 proc.

A&o hostels po raz drugi publikuje raport zrównoważonego rozwoju, prezentując znaczącą redukcję emisji CO2e o 77 proc. od 2015 roku. Firma inwestuje w zieloną przyszłość poprzez certyfikacje, szkolenia pracowników i energooszczędne renowacje, dążąc do bycia pierwszą siecią hosteli Net Zero w Europie do 2025 roku.
W zeszłym roku a&o udało się zmniejszyć emisję CO2e o kolejne 410 gramów na nocleg, osiągając średnią wartość 3,32 kilograma (2022: 3,73 kg). Odpowiada to redukcji o ponad 77 proc. od rozpoczęcia pomiarów w 2015 roku.
„W a&o jesteśmy przekonani, że podróżowanie powinno być możliwe dla każdego. Podróże uczą, poszerzają horyzonty i tworzą międzykulturowe zrozumienie” — wyjaśnia założyciel i dyrektor generalny Oliver Winter.
Obecnie z 39 obiektami w dziewięciu krajach a&o jest największą prywatną europejską siecią hosteli z około 26 800 łóżkami w 26 lokalizacjach. Cel firmy, która została założona w Berlinie w 2000 roku, pozostaje niezmienny: w 2025 roku a&o będzie pierwszą siecią hosteli Net Zero w Europie. Zaangażowanie a&o w zrównoważony rozwój będzie kontynuowane: około 20 mln euro przeznaczono na samą energooszczędną modernizację budynków do 2029 roku.
„Nie wolno nam kwestionować podróży”
„Każdy może podróżować – dziś, jutro i w przyszłości” to również motto drugiego raportu zrównoważonego rozwoju a&o, a według Wintera jest to filozofia przewodnia i strategia korporacyjna: „Fascynujące i pozytywne efekty podróży nie mogą być kwestionowane przez negatywne skutki naszej branży”.
Kamienie milowe i inicjatywy w 2023
Ład korporacyjny, ochrona środowiska, zaangażowanie społeczne — wspólnie z pracownikami, dostawcami i gośćmi zespół ESG a&o nadal prowadzi firmę w kierunku zerowej emisji netto w 2025.
- Ponowna certyfikacja 20 lokalizacji a&o (GreenSign Level 4) – maksymalny poziom GreenSign Level 5 dla a&o Venice Mestre – pierwszego hostelu w Europie, który osiągnął ten standard zrównoważonego rozwoju;
- 300 tys. euro na dalszą edukację i szkolenia pracowników; wdrożenie szkoleń w zakresie zrównoważonego rozwoju;
- Opracowanie i wprowadzenie Deklaracji Zasad Praw Człowieka a&o zgodnie z niemiecką ustawą o obowiązku opieki w łańcuchu dostaw;
- Promocja lokalnych wydarzeń sportowych i kulturalnych (2 tys. noclegów), a&o Kunsthalle Leipzig (ponad 350 artystów od 2018 roku) oraz inicjatywy edukacyjne a&o educare.
Największe wyzwania w zakresie efektywności budynku i zamówień publicznych
Efektywność budynku i zamówienia publiczne będą nadal odgrywać kluczową rolę w strategii zrównoważonego rozwoju a&o w przyszłości.
„Energooszczędna modernizacja nieruchomości i redukcja emisji z zakresu 3 to zdecydowanie największe wyzwania” – powiedział Arben Maliqi, dyrektor ESG w a&o.
90 procent z obecnych 39 hosteli a&o to istniejące nieruchomości, tj. były wcześniej wykorzystywane do innych celów, na przykład jako budynki biurowe, administracyjne lub fabryczne. Kolejne 20 mln euro przeznaczono na energooszczędną modernizację istniejących budynków do 2029 roku. Celem jest osiągnięcie co najmniej klasy efektywności energetycznej C dla każdego budynku. Tylko w 2023 roku a&o Hackerbrücke w Monachium zostało odnowione i zmodernizowane za około 5 mln euro.
Emisje z zakresu 3, tj. pośrednie emisje gazów cieplarnianych spowodowane działaniami w górę i w dół łańcucha dostaw, takimi jak zakup towarów i usług, stanowią znaczną część śladu węglowego i są również jednym z najbardziej złożonych zadań. W roku sprawozdawczym a&o opracowało i wprowadziło „Deklarację zasad dotyczących praw człowieka” zgodnie z niemiecką ustawą o obowiązku opieki w łańcuchu dostaw (LkSG) i w związku z tym zobowiązało się między innymi do poszanowania praw człowieka we własnym obszarze działalności, tj. w hostelach na miejscu, a także w odniesieniu do zakupionych usług i towarów (z krajowymi i międzynarodowymi łańcuchami dostaw).
Cały raport jest dostępny do pobrania tutaj.
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty










