Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów, przeprowadziła badanie nawyków podróżniczych millenialsów (osób urodzonych między 1981 a 1996 rokiem) w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Hiszpanii. Wyniki pokazują, jakie kierunki głównie preferuje ta generacja.
Jednym z głównych wniosków jest zamiłowanie millenialsów do technologii i korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość millenialsów dokonuje zakupu biletu lotniczego za pomocą aplikacji. W Polsce ponad 61 proc. użytkowników zarezerwowało swoje podróże z poziomu smartfona, a w Rumunii ponad 66 proc. Jedynie Czesi częściej korzystali z komputera (50,3 proc.) niż z telefonu (47,9 proc.).
Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?
Kiedy i dokąd millenialsi najczęściej planowali swoje podróże? Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier sezon wakacyjny dominuje, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i Czechach millenialsi częściej wybierali maj zamiast sierpnia. Londyn okazał się najpopularniejszym celem podróży wśród millenialsów w tych krajach. W zestawieniu top pięć destynacji znalazły się także inne miejsca w Europie, takie jak Berlin czy Warszawa.
Ile millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?
Jeśli chodzi o wydatki na bilety lotnicze, według Kiwi.com Słowacy w tym roku wydali na nie średnio 100 euro, co było najmniejszym wydatkiem w analizowanym regionie. Polacy i Rumuni uplasowali się tuż za nimi, średnio wydając 130 euro. Czesi mieli najwyższe wydatki, średnio 176 euro, a Hiszpanie byli tuż za nimi, z wydatkiem wynoszącym średnio 162 euro.
Co trzeci millenials, niezależnie od kraju pochodzenia, zakupił bilety lotnicze z wyprzedzeniem od trzech tygodni do dwóch miesięcy przed wylotem. Słowacy rezerwowali bilety z wyprzedzeniem średnio 40 dni, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni przed wylotem.
Najpopularniejszym stylem podróżowania millenialsów okazały się krótkie city breaki, gdzie większość z nich spędzała na miejscu do trzy dni.
POWIĄZANE WPISY
17 maja 2024
GCC: budujemy przyszłość turystyki przy zachowaniu unikalności i autentyczności
Dostosowanie promocji, jakości i doświadczeń, wydłużanie pobytów oraz podejmowanie…
0 Komentarzy5 Minuty
17 maja 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: lepszy dostęp do darmowej wody w terminalu lotniska
Lotnisko Chopina w kwietniu odprawiło blisko 1,59 mln osób. Od początku drugiego kwartału…
0 Komentarzy2 Minuty
16 maja 2024
Nie uciekniemy przed transformacją. Sztuką jest przeprowadzić ją mądrze
Już za miesiąc, 9 czerwca, odbędą się wybory do Europarlamentu, po których wyłoni się też…
0 Komentarzy9 Minuty
16 maja 2024
Madera wzmacnia swoją pozycję jako zrównoważony kierunek turystyczny
Region Autonomiczny Madery właśnie otrzymał uznanie od EarthCheck za osiągnięcie drugiego…
0 Komentarzy2 Minuty
16 maja 2024
Costa Cruises wprowadza nową atrakcję – Morskie Destynacje
Costa przedstawia nową atrakcję „Morskie Destynacje” (Sea Destinations). Na początku…
0 Komentarzy2 Minuty
15 maja 2024
Austria: rekordowy powrót turystyki i lato pełne atrakcji
Turystyka w Austrii wróciła do poziomu sprzed pandemii. Polacy z 2.5 mln noclegów na 8…
0 Komentarzy2 Minuty
15 maja 2024
Hamdan bin Mohammed zatwierdza Dubajską strategię jakości życia 2033. Obejmuje ona ponad 200 projektów i inicjatyw
Zgodnie z wytycznymi Jego Wysokości Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma,…
0 Komentarzy4 Minuty
14 maja 2024
Nowe Centrum Informacji Turystycznej w Wilnie gotowe na sezon turystyczny
Wileńskie Centrum Informacji Turystycznej otworzyło swoje drzwi dla mieszkańców stolicy i…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2024
Praga jest szóstym najpopularniejszym miejscem spotkań na świecie
Według najnowszych danych, czeska stolica poprawiła wyniki rok do roku nie tylko pod…
0 Komentarzy6 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/analiza-kiwi-com-millenialsi-najchetniej-wybieraja-city-breaki/ […]