Sun & Snow: w wakacje największe obłożenie w długi weekend w sierpniu
Firma Sun & Snow, która zarządza wynajmem 2,5 tys. apartamentów w miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach, sprawdziła, kiedy najchętniej wyjeżdżaliśmy tego lata. Najczęściej na wypoczynek decydowaliśmy się podczas długiego weekendu w sierpniu. Wówczas obłożenie apartamentów wyniosło ok. 90 proc.
Biorąc pod uwagę stopień obłożenia poszczególnych apartamentów, wysoki sezon letni w tym roku wypadł w miejscowościach wypoczynkowych nieznacznie gorzej niż w latach ubiegłych. Na nieznaczny spadek obłożenia w sierpniu wpłynęły przede wszystkim niesprzyjające warunki pogodowe nad morzem i w górach, które utrzymywały się przez pierwsze dwa tygodnie sierpnia. Duży wpływ na decyzje wakacyjne w tym roku miała zdecydowanie pogoda, co z kolei przełożyło się na szczyt zainteresowania wyjazdem w czasie tzw. długiego weekendu sierpniowego, z wysokimi temperaturami i brakiem opadów. Obłożenie dla całej sieci Sun & Snow w tym okresie wyniosło ponad 90 proc.
„W tym roku nie mieliśmy już do czynienia ze stymulacją sektora turystycznego dodatkowymi środkami, takimi jak bon wakacyjny, a początek wakacji zdominowały doniesienia medialne dotyczące tzw. paragonów grozy. Wzrosty cen noclegów i usług w kurortach obserwowaliśmy zwłaszcza w momentach, gdy dopisywała pogoda. To dość krótkowzroczna strategia, której staraliśmy się w tym roku przeciwdziałać, stawiając na długofalowe partnerstwo z naszymi turystami i właścicielami apartamentów. Kilkuprocentowe, w porównaniu z zeszłym rokiem, wzrosty cen pobytów w naszych apartamentach wynikały wyłącznie z kosztów prowadzenia działalności. Nie windowaliśmy cen w momentach wyjątkowego zainteresowania apartamentami, np. podczas długiego weekendu sierpniowego” – mówi Mariola Skorupa, dyrektorka sprzedaży i marketingu Sun & Snow.
Pogoda zdecydowała o wynikach
Najważniejszym graczem na rynku wypoczynku wakacyjnego była jednak pogoda, a właściwie jej prognozy, co miało decydujące znaczenie w tym roku, jeśli chodzi o wyniki obłożenia w lipcu i sierpniu. W przypadku średniej długości pobytu, Sun & Snow osiągnęła we własnych kanałach średni wynik 4,4 doby za okres wysokiego sezonu letniego. Oznacza to nieznaczny spadek w porównaniu z 2022 rokiem.
„Rynek wypoczynku wakacyjnego – co obserwujemy już od 2022 roku – staje się coraz bardziej konkurencyjny. Pojawiło się wiele nowych inwestycji w Polsce, zarówno hotelowych jak i apartamentowych. Mamy również do czynienia z szeroką ofertą wyjazdów zagranicznych, ale również nadal wysoką inflacją i nieuniknionym wzrostem cen w kurortach. To wszystko wpłynęło na rynek i nieznaczny spadek rezerwacji – zwłaszcza w momentach, gdy pogoda okazywała się kapryśna. Patrząc jednak na cały rynek – nasze wyniki można uznać za umiarkowanie pozytywne, co może być wyznacznikiem dla kolejnych sezonów” – podsumowuje Mariola Skorupa.
POWIĄZANE WPISY
16 maja 2024
IGHP: ożywienie w hotelach. Majówka przyniosła wysokie obłożenie
W kwietniu hotele odnotowały lepsze wyniki niż w marcu i po raz pierwszy od początku roku…
0 Komentarzy8 Minuty
16 maja 2024
Zmiany w PHH. Jarosław Kusto czasowym prezesem zarządu spółki
W dniu 16 maja 2024 członek Rady Nadzorczej Polskiego Holdingu Hotelowego Jarosław Kusto…
0 Komentarzy1 Minuty
14 maja 2024
Nowe Centrum Informacji Turystycznej w Wilnie gotowe na sezon turystyczny
Wileńskie Centrum Informacji Turystycznej otworzyło swoje drzwi dla mieszkańców stolicy i…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2024
Rekordowa majówka w obiektach PHH. Wysoka frekwencja i wzrost przychodów
Spółka Polski Holding Hotelowy podsumowała wyniki za ostatni długi, majowy weekend w…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2024
Ożywienie w segmencie hotelowym. Jednak inwestorzy wciąż wstrzymują się z większymi inwestycjami
Inwestycje w sektorze nieruchomości wciąż nie wracają do poziomów sprzed pandemii.…
0 Komentarzy7 Minuty
13 maja 2024
W Ras Al Khaimah powstaje sieć elektrycznych taksówek powietrznych
Urząd ds. Transportu Ras Al Khaimah (RAKTA) i Urząd ds. Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah…
0 Komentarzy4 Minuty
13 maja 2024
Kompas Global – nowy touroperator wchodzi na polski rynek turystyczny
Kompas Global, międzynarodowy touroperator założony w 2005 roku w Kazachstanie, ogłosił…
0 Komentarzy2 Minuty
10 maja 2024
Ryanair podpisał umowę partnerską z eSky
eSky jest kolejnym internetowym biurem podróży, które podpisało z Ryanair umowę na…
0 Komentarzy1 Minuty