Najdłuższa linia tramwajowa na świecie promuje Polskę w Belgii
Wizualizacje polskich regionów prezentowane są na tramwaju Kusttram, który kursuje na najdłuższej linii tramwajowej na świecie wzdłuż belgijskiego wybrzeża. Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) potrwa od czerwca do końca sierpnia, przyciągając uwagę turystów odwiedzających belgijskie nadmorskie miasteczka.
Tramwaj Kusttram został oplakatowany zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, za pomocą naklejek i plakietek, przyciągając uwagę podróżujących. Kampania promocyjna POT ma na celu zróżnicowanie wizerunku Polski w Belgii, prezentując jej różnorodne atrakcje turystyczne i zachęcając do aktywnego spędzania czasu wakacyjnego.
Wizualizacje na tramwaju prezentują Warszawę, Dolny Śląsk, Małopolskę, Łódzkie i Wielkopolskę. Wymienione regiony i Warszawa są partnerami akcji oraz zapewniają nagrody w konkursie. Kampania POT trwa od czerwca do końca sierpnia, czyli w okresie, w którym nadmorskie miasteczka odwiedza 7 mln turystów.
Na tramwaju znajdują się wyselekcjonowane pod tym kątem produkty charakterystyczne dla wybranych na kampanię miejsc. I tak odbiorcy reklamy dowiedzą się, że w Małopolsce są wspaniałe szlaki rowerowe, na Dolnym Śląsku niesamowity kompleks zamków i pałaców, w Wielkopolsce różnorodne trasy wodne, w Łódzkiem piękne ogrody i parki, zaś Warszawa jest energetyczną destynacją city break.
Atrakcje polskich regionów na tramwaju
Motywem przewodnim kampanii jest konkurs bazujący na popularnej we Flandrii zabawie dla dzieci, aby nie nudziły się w czasie podróży. Zabawa polega na wymienianiu przez uczestników kolejno przedmiotów, które chcieliby wziąć na wakacje i dodawaniu następnego. Przegrywa ten, który pomyli kolejność. Hasła promocyjne polskiej kampanii ułożone są dokładnie w ten sam sposób i tak, gdy „Jadę do Polski to zabieram: rower, aby odkryć szlaki rowerowe Małopolski, plan miasta, aby zwiedzić tętniącą życiem Warszawę czy łódeczkę, aby popływać w Wielkopolsce”.
Drugim etapem letniej kampanii nad Morzem Północnym będzie planowana na lipiec dystrybucja 200 tys. podkładek w nadmorskich restauracjach. Także tu prezentowane będą promowane w konkursie regiony i Warszawa jako „European Best Destination 2023”.
Podkładki to popularne rozwiązanie stosowane w belgijskich lokalach gastronomicznych. Badania potwierdzają, że zamieszczona na nich reklama jest szczególnie skuteczna, gdyż ma bardzo długi czas ekspozycji (ponad pół godziny). Przekaz trafia bezpośrednio do odbiorcy, w czasie, gdy oczekuje on na zamówienie, co powoduje, że jest szczególnie podatny na przekaz. W lipcu restauracje na wybrzeżu przyjmują przede wszystkim turystów, a większość osób w czasie urlopu jest w dobrym nastroju, co zwiększa przyswajanie przekazu. Dzięki geolokalizacji podkładki dystrybuowane będą wyłącznie w lokalach nadmorskich, dokładnie na trasie tramwaju.
Nadmorską kampanię wesprą także działania w social mediach ZOPOT w Brukseli prowadzone przez całe lato. POT szacuje, że wakacyjna akcja dotrze do 8 mln odbiorców.
POWIĄZANE WPISY
17 maja 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: lepszy dostęp do darmowej wody w terminalu lotniska
Lotnisko Chopina w kwietniu odprawiło blisko 1,59 mln osób. Od początku drugiego kwartału…
0 Komentarzy2 Minuty
15 maja 2024
Sezon turystyczny na Mazowszu nabiera tempa
Wraz z powitaniem wiosny zwiększa się oferta turystyczna w województwie mazowieckim.…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Paweł Niewiadomski prezesem PIT po raz czwarty. Kilka nowych twarzy w radzie izby
Jako jedyny zgłoszony kandydat Paweł Niewiadomski został wybrany na stanowisko prezes…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Wrocław zaprasza na 8. Dni Odry
Dni Odry, zainicjowane w 2016 roku z okazji otwarcia Bulwaru Xawerego Dunikowskiego,…
0 Komentarzy17 Minuty
14 maja 2024
Praga jest szóstym najpopularniejszym miejscem spotkań na świecie
Według najnowszych danych, czeska stolica poprawiła wyniki rok do roku nie tylko pod…
0 Komentarzy6 Minuty
10 maja 2024
Powołano członków Rady IX Kadencji Polskiej Organizacji Turystycznej
Minister Sportu i Turystyki Sławomir Nitras wręczył powołania do Rady IX Kadencji…
0 Komentarzy1 Minuty
10 maja 2024
Turystyczna współpraca krajów Zatoki Perskiej
Ministrowie z krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) omówili przyszłość podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
9 maja 2024
Joanna Czechowska w Polskim Holdingu Hotelowym
Joanna Czechowska z początkiem maja 2024 roku zasiliła szeregi biura komunikacji i PR w…
0 Komentarzy2 Minuty
9 maja 2024
Dolny Śląsk Rowerem – nowoczesny sposób na promocję regionu
Strona i aplikacja Dolny Śląsk Rowerem to modelowe narzędzie promocji województwa poprzez…
0 Komentarzy4 Minuty