70 proc. oferty TUI poza sprzedażą agencyjną

Strategia biznesowa nakierowana na bezpośrednie kanały sprzedaży jest owocna. Naszym głównym celem jest osiągnięcie 70 proc. sprzedaży przez kanały własne – mówi w rozmowie z przedstawicielem WaszejTurystyki.pl, Marek Andryszak, prezes TUI Poland.
Ulubione kierunki Polaków – niezmienne
Zakończony rok oceniam bardzo dobrze. Osiągnęliśmy przychody na poziomie 565 milionów złotych, zaś liczba klientów – wyniosła około 200 tysięcy, wynik finansowy jest dodatni. Mocno pracowaliśmy na taki rezultat [rzez ostatnie lata.
Ulubione kierunki wyjazdów Polaków pozostają niezmienne od kilku lat – Turcja, Grecja, Hiszpania – Wyspy Kanaryjskie wraz z Balearami. W tym roku dużą popularnością cieszyła się również Bułgaria.
Po raz pierwszy zysk
W ostatnich latach spółka TUI Poland przynosiła z roku na rok mniejsze starty. Po raz pierwszy od czterech lat zakończyliśmy rok zyskiem na poziomie 3 milionów złotych. Liczba klientów nie zmieniła się w stosunku do roku poprzedniego.
Polacy wyjeżdżają z uznanymi biurami podróży
To był bardzo korzystny okres dla branży turystycznej. Rośnie liczba osób, które decydują się na zagraniczny wyjazd. Na dobre wyniki wpłynął również brak znacznych wahań na rynku paliw i walut. Co mnie bardzo cieszy to również fakt, że po fali bankructw w 2012 roku, Polacy decydują się na wyjazd z zaufanymi, bezpiecznymi biurami podróży z dobrą marką.
Bezpośrednie kanały sprzedaży to sukces
Niespodzianką negatywną dla spółki okazał się większy popyt na wyjazdy Grecji. Nie przewidzieliśmy tak dużego zainteresowania tym kierunkiem.
Miłą niespodzianką w zakończonym roku była sprzedaż wakacji TUI w Internecie. Strategia biznesowa nakierowana na bezpośrednie kanały sprzedaży jest owocna.
Przebojem będzie Grecja
W nadchodzącym sezonie zadbaliśmy o odpowiednią ofertę grecką. Poszerzyliśmy portfolio hotelowe na Krecie, dodając kolejne po Heraklionie lotnisko – Chania. Latem 2014 z TUI będzie można wypoczywać również na Rodos, Zakynthos, Korfu i Kos oraz wyspie Karpathos, która jest kolejną nowością w ofercie TUI.
Zwiększamy ilość miejsc na rejsach na portugalską wyspę Maderę. Od czerwca będzie można tam polecieć z Warszawy, Katowic i Poznania.
Poszerzamy również ofertę hoteli w Turcji, na Balearach oraz w Bułgarii.
Prognozujemy wzrost zainteresowania ofertą TUI Poland na poziomie kilkunastu procent na wszystkich kierunkach.
Nadchodzący rok to również kolejny krok w realizacji naszej strategii sprzedaży. Naszym głównym celem jest osiągnięcie 70 proc. sprzedaży przez kanały własne.
Rozmawiał: Adam Gąsior
POWIĄZANE WPISY
26 września 2023
Wakacje 2024: Polacy planują wypoczynek z dużym wyprzedzeniem
Oferty na lato 2024 dostępne są od ponad dwóch miesięcy, a zainteresowanie nimi rośnie z…
0 Komentarzy9 Minuty
25 września 2023
Biura podróży – ceny październikowych wycieczek last minute nadal rosną
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 2 i 8 października 2023,…
0 Komentarzy3 Minuty
20 września 2023
Exim Tours wprowadza nową ofertę na lato 2024. „Planujemy wysłać blisko ćwierć miliona Polaków na wakacje”
Exim Tours, rusza z promocją na lato 2024. Touroperator na swojej nowej stronie…
0 Komentarzy1 Minuty
18 września 2023
Ceny w biurach podróży: wycieczki zaplanowane na październik droższe niż rok temu
0 Komentarzy5 Minuty
15 września 2023
Rainbow rusza ze sprzedażą objazdówek na lato 2024. W wakacje 2023 pojechało na nie 110 tys. klientów
W Rainbow rozpoczęła się sprzedaż oferty wycieczek objazdowych na sezon lato 2024.…
0 Komentarzy6 Minuty
14 września 2023
Exim Tours z nową stroną internetową, kampanią i konkursem
Exim tours uruchomił stronę internetową, z nową domeną exim.pl. Stronę promuje kampania w…
0 Komentarzy2 Minuty
11 września 2023
Biura podróży – skok cen październikowych wyjazdów
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 2 i 8 października 2023,…
0 Komentarzy4 Minuty
8 września 2023
O odrodzeniu branży po pandemii debatowano podczas Think MICE Mashup Meetings
10. edycja spotkania z cyklu Think MICE Mashup Meetings odbyła się 7 września 2023 roku w…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2023
Nowa gwarancja Coral Travel na 270 mln zł
Coral Travel Poland Sp. z o.o., jeden z największych touroperatorów na polskim rynku…
0 Komentarzy1 Minuty
mam nadzieję że strategia prezesa TUI Poland będzie nie wypałem. szczerze mu tego życzę, gdy po kilkunastu latach współpracy na rzecz rozwoju marki TUI dostałem kopa w ….
Przecież to bajki. Co miał innego powiedzieć? A co do strategii: osiągnięcie 70% sprzedaży przez sieć własną jest zadaniem trywialnym. Może mieć nawet 100%. Wystarczy ze zerwie wszystkie umowy z agentami.
To może prezes poda dane finansowe za 2013rok i sprzedaż firstów?
bo nigdzie nie mogę ich znaleźć:)
Mnie tylko ciekawi kiedy zakończą działalność na polskim rynku bo po takim fatalnym starcie oferty na lato 2014 to już mogą się pakować.