115 tys. klientów Exim w 2019 i nowe propozycje na 2020
Prezentacja nowości i najważniejszych elementów oferty touroperatora na rok 2020 i przypomnienie najważniejszych zasad sprzedaży, a także wyróżnienie najlepszych sprzedawców w roku 2019 – to cel spotkania ekipy Eximu z agentami. Biuro stara się rozszerzać produkt, budować oferty dynamiczne i od niedawna sprzedaje ofertę krajową.
Polski touroperator, należący do niemieckiej grupy Rewe, a konkretnie do jej części Der Touristik, jest zadowolony z wyników w 2019 sezonie i przygotowuje się na kolejny dobry rok.
Ponad 30 proc. więcej w 2019
„W 2019, w odróżnieniu od trudnego 2018, obserwowaliśmy ogromne wzrosty, na poziomie ponad 30 proc. Przy tak rosnącym biznesie trudno zachować logikę finansową, ale mimo to spodziewamy się dobrych wyników – udawało się trzymać ceny na dobrym poziomie. Nasze obroty wzrosły o 39 proc. i wyniosły prawie 250 mln zł, liczbę klientów zamkniemy na poziomie ok. 115 tys.” – mówił prezes Eximu Sławomir Szulc.
Jak wskazywał, za największe wzrosty odpowiada sprzedaż kierunków arabskich, głównie Egiptu (ok. 26 proc.) i Tunezji (tutaj liczba obsłużonych klientów urosła z 4 tys. do ok. 9 tys.). Touroperator mocno wszedł w sprzedaż hoteli na Dżerbie i zamierza jeszcze bardziej postawić na ten kierunek w 2020 roku. Dwukrotnie również wzrosła liczba klientów, których Exim wysłał na Cypr (z 8 do 16 tys.), dobrze sprzedawała się też Malta i kierunki w Hiszpanii: Costa Brava, Costa Dorada (8 tys. klientów).
Wśród kierunków egzotycznych pod względem dynamiki wyróżniała się Tajlandia, do której Exim wysłał ok. 700 osób, w porównaniu z ok. 300 w 2018 roku.
Wzrost powyżej średniej rynkowej w 2020
„W 2020 roku spodziewamy się rozsądnego wzrostu na poziomie 15-20 proc., czyli nieco więcej niż urośnie rynek. Jednym z motorów wzrostu jest dla nas produkt dynamiczny i to między innymi na nim skupimy się w 2020 roku – zarówno jeśli chodzi o kierunki bliskie, jak i dalekie. Do tych ostatnich nadal będziemy oferowali połączenia liniami Emirates, Flydubai, Qatar Airways, Aeroflot, KLM i Lufthansa” – zapowiedział Sławomir Szulc.
Na Lato 2020 Exim przygotował ofertę wylotów czarterami z: Warszawy Okęcie, Warszawy Modlina, Katowic, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Rzeszowa, Łodzi, Lublina i Bydgoszczy. Polecieć można do Hurghady, Marsa Alam, Sharm-el-Sheikh w Egipcie, na Dżerbę i do Monastyru w Tunezji, do Antalyi w Turcji, Burgas i Varny w Bułgarii, na Majorkę i do Tirany w Albanii.
Dynamiczny produkt
Z kolei tanimi liniami polecieć będzie można z Warszawy Okęcie, Warszawy Modlin, Katowic, Gdańska, Krakowa, Wrocławia i Berlina Schonfeld. Oferowane kierunki to: Malta, Larnaka, Limassol i Paphos na Cyprze, Majorka, Wyspy Kanaryjskie (Teneryfa, Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canaria), Costa Brava, Barcelona, Costa Dorada, Costa del Sol, Costa de la Luz i Costa Blanca w Hiszpanii, Portugalia, Burgas w Bułgarii, Mykonos, Korfu, Heraklion, Chania, Chalkidiki w Grecji, Zadar w Chorwacji, Agadir, Marrakesz w Maroko i Dubaj w ZEA.
Oferta krajowa
W ramach dojazdu własnego udać się będzie można do Bułgarii, Chorwacji, Grecji, Włoch, Austrii, Czech, na Słowację, Węgry oraz do niektórych miejscowości w Polsce.
„Ofertę krajową rozwijamy od ubiegłego roku i obserwujemy coraz większe nią zainteresowanie. Będziemy ją stopniowo rozbudowywali” – powiedział Sławomir Szulc.
Co nowego w 2020?
Pracownicy Eximu: Marek Grotowski, Dominika Jurkowska, Jakub Koput i Damian Protosiewicz przedstawili następnie najważniejsze propozycje Eximu na sezon 2020. Wskazali agentom, które hotele w ofercie sprzedają się najlepiej i które można polecić bez obawy, że sprzedaż skończy się reklamacją. Obiekty podzielono na kilka rodzajów: best selery, hotele rodzinne, dla aktywnych / młodych, premium (de lux), low budżet, 16+, nowości 2020 oraz „wielkie powroty” (niegdyś popularne, które wróciły do sprzedaży).
Wśród nowości na sezon 2020 znalazły się: Can Garden Beach w Turcji (w ogrodzie, przy promenadzie wiodącej do centrum Side), Zornica Residence w Bułgarii (Słoneczny Brzeg, przy publicznej plaży ale z bezpłatnym serwisem), Abu Soma Amarina w Egipcie (nowoczesny, elegancki, mało „egipski” wystrój, otwarty w sierpniu 2019), Expo Hotel w Barcelonie (z basenem na dachu, dobry na city break z relaksem), Holiday Inn Resort Dead Sea w Jordanii (na plaży nad Morzem Martwym), St. Patricks na Gozo, a także dwa polskie obiekty: Arka Medical Spa w Kołobrzegu, Interferie w Świeradowie Zdroju.
POWIĄZANE WPISY
21 marca 2025
Odwiedź Francję po igrzyskach
Przedstawiciele atrakcji turystycznych z Francji zaprezentowali się na warsztatach dla…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2025
Zima w tropikach? Itaka startuje ze sprzedażą sezonu 25/26
Itaka rozpoczyna promocyjną sprzedaż sezonu zima 25/26. Touroperator stawia na egzotykę,…
0 Komentarzy15 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
18 marca 2025
Wielkanoc tańszą alternatywą dla majówki 2025
W tym roku długi majowy weekend wypada wyjątkowo blisko świąt Wielkanocnych. Oba terminy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
31 tys. Polaków odwiedziło Maltę w styczniu
Malta od dłuższego czasu cieszyła się popularnością wśród polskich turystów, jednak w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty