Wizz Air stawia na AI. Pierwsza kampania w pełni stworzona sztuczną inteligencją

Wizz Air, fot. materiały prasowe
Wizz Air, fot. materiały prasowe

Wizz Air zaprezentował swoją pierwszą kampanię komunikacyjną zrealizowaną w całości przy użyciu narzędzi sztucznej inteligencji. Projekt „Locos/Low-Cost”, przygotowany w Hiszpanii przez The Liberty Guild i Monks, pokazuje podróżowanie jako spontaniczną przygodę – dostępną dla każdego dzięki niskim cenom biletów. Kreacje od włoskiej carbonary po gondolę w Wenecji, powstały w całości z pomocą AI.

The Liberty Guild i Monks zaprezentowały pierwszą w historii Wizz Air kampanię komunikacyjną przygotowaną w całości z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jej celem jest pokazanie, że dzięki niskim cenom biletów każdy może pozwolić sobie na odważne, spontaniczne „locos” wyjazdy.

Projekt stworzony w Hiszpanii wprowadza grę słów „Locos” – odwołującą się zarówno do hiszpańskiego „trochę szaleni”, jak i do fonetyki „low-cost”. Z pomocą narzędzi AI powstały dynamiczne obrazy przedstawiające podróżnych wyrywających się z rutyny – od prawdziwej carbonary w Rzymie, po romantyczny rejs gondolą w Wenecji. Kampanię zamyka hasło: „Bycie low-cost to tylko nie kwestia oszczędności, lecz odwagi, by żyć pełniej”

Cała produkcja – od kreacji wizualnych, przez montaż i udźwiękowienie, aż po casting i narrację – została zrealizowana w oparciu o technologie AI, takie jak Midjourney, Runway, Google Nano Banana, Topaz i Flux. Pozwoliło to znacząco obniżyć koszty oraz skrócić czas realizacji.

Kampania jest jedną z największych inwestycji mediowych Wizz Air w Hiszpanii i podkreśla rosnącą obecność przewoźnika na tym rynku. Obecnie siatka połączeń obejmuje 126 tras do 28 destynacji w 15 krajach.

The Liberty Guild, jako globalna sieć kreatywna działająca w modelu wirtualnym, połączyła siły z nagradzanym hiszpańskim zespołem, aby stworzyć koncepcję Locos/Low-Cost. Kierunek kreatywny został oparty na badaniach dotyczących marzeń podróżniczych millenialsów, dzięki czemu kampania trafnie odpowiada na potrzeby i aspiracje pasażerów Wizz Air.

„Locos to zaproszenie do luzu, spontaniczności i odkrywania radości życia. Low-cost to nie tylko oszczędność, ale przede wszystkim wolność, by robić więcej i żyć pełniej.Wizz Air od samego początku działa w duchu digital-first, dlatego naturalne jest, że znajdujemy się w czołówce firm sięgających po nowe technologie we wszystkich obszarach naszej działalności. Realizacja kampanii w całości opartej na AI była więc dla nas oczywistym krokiem. Jesteśmy zachwyceni tym konceptem i sposobem, w jaki Monks i The Liberty Guild ożywili go w praktyce. Let’s Wizz!” – komentuje Silvia Mosquera Gonzalez, Commercial Officer Central w Wizz Air.

„Obecnie AI wykorzystywana jest głównie do automatyzacji i tworzenia prostych treści. W tej kampanii odkryliśmy nowy sposób pracy z AI – łącząc technologię z ludzką kreatywnością oraz lokalną wiedzą naszych zespołów, aby szybciej i efektywniej tworzyć skuteczne, nieszablonowe rozwiązania” – dodaje Jon Williams, CEO i założyciel The Liberty Guild.

„Praca nad tą kampanią była świetną okazją, by sprawdzić, jak daleko można przesunąć granice AI. Połączenie odważnych pomysłów z niemal nieograniczonymi możliwościami technologii pozwoliło nam stworzyć naprawdę widowiskowe scenariusze” – podsumowuje Thymo van der Vlies, VP Studio and Craft Operations.