Wizz Air podsumowuje pół roku programu „Customer First Compass”

Wizz Air, fot. materiały prasowe
Wizz Air, fot. materiały prasowe

Wizz Air przedstawił w Londynie aktualizację dotyczącą pierwszych sześciu miesięcy realizacji programu „Customer First Compass”, którego wartość szacowana jest na 14 mld euro. W tym okresie linia odnotowała 10-procentowy wzrost ogólnego zadowolenia pasażerów oraz najlepszy sezon letni w swojej historii.

Według danych Wizz Air punktualność rejsów poprawiła się o blisko 22 proc., a współczynnik realizacji lotów utrzymał się na poziomie 99,5 proc. Pomimo 7-procentowego wzrostu liczby operacji względem 2024 roku, linia osiągnęła w szczytowych momentach do 1 tys. lotów dziennie.

Linia wzmocniła także obsługę naziemną, kierując dodatkowych asystentów na najbardziej obciążone lotniska. W rezultacie czasy rotacji poprawiły się o 34 proc. Wizz Air kontynuuje również rozwój floty – w listopadzie liczba samolotów osiągnie 250. Średni wiek floty wynosi obecnie 4,6 roku, a ponad 70 proc. stanowią Airbusy A321neo. Linia pozostaje na ścieżce realizacji strategii Net Zero i dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.

W ostatnich miesiącach przewoźnik otworzył nowe bazy w Bukareszcie Băneasa, Bratysławie, Warszawie (Modlin), Erywaniu i Podgoricy oraz uruchomił 250 nowych tras. Udoskonalono także narzędzia komunikacji z pasażerami, w tym Centrum Pomocy i chatbota Amelia, a także wprowadzono funkcję „My Journey”, która ułatwia dostęp do informacji o rezerwacjach. Wizz Air odnotował także 5-procentową poprawę w obsłudze zakłóceń operacyjnych w porównaniu rok do roku.

Podczas wydarzenia ogłoszono również trzecią edycję programu subskrypcyjnego „All You Can Fly”. Oferuje on 10 tys. nowych członkostw w cenie 499 EUR rocznie. Program umożliwia także nieograniczone podróżowanie w ramach siatki połączeń przewoźnika, z opłatą serwisową w wysokości 9,99 EUR za rezerwację. Od momentu uruchomienia programu jego uczestnicy odbywają średnio dziewięć podróży rocznie.

„Jesteśmy niezwykle dumni z wyników od chwili uruchomienia programu Customer First. Mimo wymagającego otoczenia gospodarczego, w którym większość cen rośnie, nieprzerwanie oferujemy przystępne możliwości podróżowania – dając klientom szansę polecieć za równowartość pary sneakersów. To odzwierciedla naszą ambicję redefinicji pojęcia niskokosztowego latania. Wierzymy, że atrakcyjne ceny powinny iść w parze z wysoką jakością operacji i obsługi klienta. Minione lato było najlepsze w naszej historii: znacząco poprawiliśmy punktualność, współczynnik realizacji lotów i czasy rotacji – a jednocześnie osiągnęliśmy kamień milowy 1 tys. operacji dziennie” – powiedział Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer Wizz Air.