Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji oraz atmosfery Warszawy, a także bogatej oferty kulturalnej i gastronomicznej. Stołeczne Biuro Turystyki tylko w 2024 roku zorganizowało ponad 70 wizyt dla mediów z 21 krajów – głównie z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Kanady oraz Stanów Zjednoczonych.
Efektem wizyt prasowych są materiały prasowe, które ukazują Warszawę jako atrakcyjną destynację turystyczną, oferującą liczne możliwości spędzenia wolnego czasu. Uznanie dla Warszawy widać w nagłówkach najbardziej wpływowych i zasięgowych mediów, takich jak Berliner Zeitung, Le Figaro, The Guardian czy Forbes Travel Guide. Jak oceniają Warszawę zagraniczni goście?
− Miasto jest eleganckie i pełne imponującej architektury. Jak się przekonałem, jedzenie jest wyśmienite, ludzie są przyjaźni, a prawie wszyscy mówią po angielsku. (…) W nocy Trakt Królewski stał się centrum imprezowym. Restauracje wychodziły na ulicę, muzycy grali, artyści zabawiali publiczność, a tłumy ludzi spacerowały tam i z powrotem, ubrani w stylowe stroje. – zachwycał się Mike Pickup w Sunday Post.
− Stolicy Polski, w przeciwieństwie do Pragi, wciąż trochę ciążą skojarzenia z czasami bloku wschodniego. Czas najwyższy, by się z nimi pożegnać, ponieważ miasto przeszło ogromną przemianę i jest jedną z najfajniejszych metropolii Europy. – podkreśla Jochen Müssig na łamach Die Welt − W Warszawie neony są duszą miasta, przywracając ulicom atmosferę pełną kinowego uroku. (…) Neony tworzą nową mapę miasta, pełną cieni i światła. – opisuje Bérénice Debras w Le Figaro Magazine.
Współpraca z influencerami
Warto podkreślić, że coraz większą grupę odwiedzających Warszawę w ramach wizyt prasowych stanowią influencerzy z dużymi zasięgami w mediach społecznościowych. Publikują oni zdjęcia i filmy na swoich profilach, które docierają do tysięcy obserwujących. Przykładem może być publikacja o Warszawie autorstwa hiszpańskich twórców profilu @traveltipforyou, która ma już ponad 2,6 mln wyświetleń.
Wizyty tematyczne
Większość wizyt prasowych ma charakter ogólny, ale zdarzają się również takie, które koncentrują się na architekturze, turystyce kulinarnej, neonach, czy wybranej imprezie sportowej. − W tym roku z okazji rozgrywanego w Warszawie meczu o superpuchar UEFA gościliśmy między innymi dziennikarzy sportowych z Węgier, ze stacji telewizyjnej RTL. – opowiada Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. − W ramach tej wizyty prasowej zapewniliśmy ekipie telewizyjnej usługi przewodnika i program zwiedzania miasta, w ramach którego dziennikarze udali się na nowo otwarty most pieszo-rowerowy na Wiśle, do Elektrowni Powiśle oraz na bulwary – dodaje Paweł Moras.
Wiele jeszcze do odkrycia
W swoich materiałach prasowych dziennikarze zagraniczni najchętniej prezentują najsłynniejsze atrakcje stolicy, jak Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Pałacu Króla Jana III, Zamek Królewski, Muzeum Narodowe czy Pałac Kultury i Nauki. Chętnie biorą także udział w wydarzeniach kulturalnych, np. Koncertach Chopinowskich w Łazienkach Królewskich. W tym roku dużym zainteresowaniem cieszyło się otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Wśród mniej znanych za granicą atrakcji stolicy opisywane były również m.in. ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Neonów czy Otwarty Jazdów, a także atrakcje nad Wisłą. Wielu dziennikarzy jest mile zaskoczona bogatą ofertą kulturalną i gastronomiczną. Chętnie korzystają z komunikacji publicznej, rowerów miejskich oraz rejsów statkiem po Wiśle.
Organizując podróże dla mediów, Stołeczne Biuro Turystyki współpracuje z Zagranicznymi Ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) m.in. w Niemczech, Włoszech, Austrii, Francji, Chinach, Japonii oraz Stanach Zjednoczonych, a także z licznymi instytucjami i ośrodkami kultury na terenie Warszawy.
Materiał partnera
POWIĄZANE WPISY
2 października 2025
Resabee Travel Tech partnerem XVII Forum Promocji Turystycznej
Już 13 października 2025 roku w Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon odbędzie się XVII…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Startuje IV edycja Akademii Mistrzów Smaku. Inauguracja z udziałem ekspertów i mecenasów gastronomii
29 września 2025 roku w Restauracji Belvedere odbyła się uroczysta inauguracja…
0 Komentarzy8 Minuty
1 października 2025
Kryzysy jako nowe „stałe” w turystyce? Debata ekspertów na XVII Forum Promocji Turystycznej
Turystyka musi mierzyć się z kryzysami, które zmieniają sposób podróżowania i planowania…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Poznań śladami Jeżycjady. Powstała nowa turystyczna trasa literacka
Poznań zyskał nową atrakcję turystyczną – Poznański Szlak Jeżycjady. Literacka trasa…
0 Komentarzy4 Minuty
30 września 2025
XVII Forum Promocji Turystycznej: jak dotrzeć do Gen Z w turystyce?
Już 13 października w Cogiteonie odbędzie się XVII Forum Promocji Turystycznej, a jednym…
0 Komentarzy1 Minuty
8 października 2025
O tym, jak skutecznie organizować wyjazdy studyjne dla influencerów porozmawiamy podczas XVII Forum Promocji Turystycznej
Organizacja wyjazdów studyjnych dla influencerów może znacząco wspierać promocję regionów…
0 Komentarzy2 Minuty
7 października 2025
N-Sykon partnerem XVII Forum Promocji Turystycznej
Już 13 października 2025 roku w Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon odbędzie się XVII…
0 Komentarzy2 Minuty
6 października 2025
POT: Twierdza Srebrna Góra triumfuje w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny 2025
Twierdza Srebrna Góra zdobyła Złoty Certyfikat POT 2025, zostając zwycięzcą konkursu na…
0 Komentarzy3 Minuty
6 października 2025
Nowy wspaniały świat a turystyka. AI tematem debaty na XVII Forum Promocji Turystyki
Wiele technologii, które kiedyś wydawały się fantastyką, dziś jest codziennością. AI nie…
0 Komentarzy3 Minuty
2 października 2025
Resabee Travel Tech partnerem XVII Forum Promocji Turystycznej
Już 13 października 2025 roku w Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon odbędzie się XVII…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2025
Startuje IV edycja Akademii Mistrzów Smaku. Inauguracja z udziałem ekspertów i mecenasów gastronomii
29 września 2025 roku w Restauracji Belvedere odbyła się uroczysta inauguracja…
0 Komentarzy8 Minuty
1 października 2025
Kryzysy jako nowe „stałe” w turystyce? Debata ekspertów na XVII Forum Promocji Turystycznej
Turystyka musi mierzyć się z kryzysami, które zmieniają sposób podróżowania i planowania…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Poznań śladami Jeżycjady. Powstała nowa turystyczna trasa literacka
Poznań zyskał nową atrakcję turystyczną – Poznański Szlak Jeżycjady. Literacka trasa…
0 Komentarzy4 Minuty
30 września 2025
XVII Forum Promocji Turystycznej: jak dotrzeć do Gen Z w turystyce?
Już 13 października w Cogiteonie odbędzie się XVII Forum Promocji Turystycznej, a jednym…
0 Komentarzy1 Minuty
8 października 2025
O tym, jak skutecznie organizować wyjazdy studyjne dla influencerów porozmawiamy podczas XVII Forum Promocji Turystycznej
Organizacja wyjazdów studyjnych dla influencerów może znacząco wspierać promocję regionów…
0 Komentarzy2 Minuty
7 października 2025
N-Sykon partnerem XVII Forum Promocji Turystycznej
Już 13 października 2025 roku w Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon odbędzie się XVII…
0 Komentarzy2 Minuty
6 października 2025
POT: Twierdza Srebrna Góra triumfuje w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny 2025
Twierdza Srebrna Góra zdobyła Złoty Certyfikat POT 2025, zostając zwycięzcą konkursu na…
0 Komentarzy3 Minuty
6 października 2025
Nowy wspaniały świat a turystyka. AI tematem debaty na XVII Forum Promocji Turystyki
Wiele technologii, które kiedyś wydawały się fantastyką, dziś jest codziennością. AI nie…
0 Komentarzy3 Minuty
2 października 2025
Resabee Travel Tech partnerem XVII Forum Promocji Turystycznej
Już 13 października 2025 roku w Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon odbędzie się XVII…
0 Komentarzy1 Minuty