W biurach podróży – tylu samo klientów, jak przed rokiem

W ostatnim tygodniu sytuacja w biurach podróży byłą spokojna – liczba klientów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 wzrosła zaledwie o 2,1 proc., zaś liczba rezerwacji wzrosła o 3,8 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 84,7 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9 proc. a autokarowe – 6,3 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez samolotowych spadła o minus 0,3 proc., liczba imprez autokarowych wzrosła o 14,5 proc, i liczba imprez z dojazdem własnym – o 20,8 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, ósmy tydzień z rzędu, była Grecja,, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce również bez większych zmian: Egipt, Hiszpania, Turcja, Włochy, Tunezja, Bułgaria, Maroko, Portugalia, Cypr.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazły się trzy lotniska egipskie greckie i po dwa greckie, tureckie i hiszpańskie.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Sharm El Sheik (2036 zł) i Hurghadzie (2142 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2868 zł) i w Antalyi (2787 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty zima 2015 i lato 2015 spadła o minus 1,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 3,8 proc., imprez z dojazdem własnym – o 17 proc samolotówki spadły zaś o minus 3,5 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 0,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 82,5 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to czołówka nie zmienia się. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem – minus 2,9 proc.). Dalej zaś: Egipt (+11,2 proc.), Turcja (minus 7,8 proc.), Hiszpania (+ 7 proc.), Włochy (+24,1 proc.), Tunezja (minus 12,6 proc.), Bułgaria (minus 8,3 proc.), Portugalia (minus 4,7 proc.), Maroko (minus 30,2 proc.) i Cypr (+4,1 proc.).
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Itaka spotkała się z partnerami z całej Polski podczas Agent Night Arena
17 grudnia 2025 roku na Itaka Arenie w Opolu odbyło się wydarzenie Itaka Agent Night…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
eSky: Polacy planują podróże z wyprzedzeniem. Wzrost rezerwacji do USA i Meksyku
Dane z internetowego biura podróży eSky pokazują, że Polacy coraz częściej planują…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty










