Turystyka w Ras al Khaimah bije rekordy

Iyad Rasbey przedstawia rekordowe wyniki przyjazdowe Ras Al Khaimah. /fot. Mieczysław Pawłowicz
Iyad Rasbey przedstawia rekordowe wyniki przyjazdowe Ras Al Khaimah. /fot. Mieczysław Pawłowicz

Na konferencji prasowej w Warszawie emirat Ras Al Khaimah przedstawił rekordowe dane przyjazdowe oraz wzrost dochodów z turystyki.

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority ogłasza znakomite wyniki za pierwsze półrocze. Emirat ustanowił nowy rekord, przyciągając ponad 654 tys. odwiedzających. To oznacza 6 proc. wzrost rok do roku oraz 9 proc. wzrost przychodów z turystyki. Rekordowymi wynikami podczas spotkania z mediami w Warszawie podzielił się Iyad Rasbey, Vice President of Destination Tourism Development w Ras Al Khaimah Tourism Development Authority.

„Te imponujące wyniki za pierwsze półrocze pokazują, jak bardzo rozwinęła się turystyka w Ras Al Khaimah i jak skuteczna jest nasza strategia – powiedział Iyad Rasbey. – Naszym celem jest przyciągnięcie ponad 3,5 mln turystów rocznie do 2030 r. Dzięki stale rosnącej liczbie połączeń lotniczych, nowym hotelom i kluczowym partnerstwom, Ras Al Khaimah rozwija się w jedno z najszybciej rosnących miejsc turystycznych na świecie”.

Na szczególną uwagę zasługuje imponujący wzrost liczby przyjazdów z Polski. W pierwszym półroczu przybyło aż o 51 proc. turystów więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Polska pozostaje kluczowym rynkiem źródłowym dla turystyki tego emiratu. Zajmujemy szóste miejsce pod względem liczby odwiedzających. Połączenia między naszymi krajami mają cztery regularne i jedna czarterowa linia. Na lotniska w Dubaju i Szardży dolecimy bezpośrednio z pięciu polskich lotnisk.

Nowe inwestycje

Ras Al Khaimah wzmacnia swoją ofertę hotelową, ogłaszając w pierwszej połowie roku kilka prestiżowych inwestycji. Są wśród nich NH Collection Ras Al Khaimah Al Marjan Island Hotel & Apartments , Fairmont Al Marjan Island, Taj Wellington Mews Al Marjan Island oraz Four Seasons Resort and Residences. Emirat powitał również otwarcie  Rove Al Marjan Island, lokalnej marki Rove. Te inwestycje wspierają cel Ras Al Khaimah. Jest nim dwukrotne zwiększenie o ponad 8 tys. liczby pokoi hotelowych do 2030 r.

Jednocześnie władze Ras Al Khaimah zapewniają, że zwiększenie liczby turystów nie zmieni charakteru emiratu szczycącego się historią sięgającą 7 tys. lat. Pierwsze ślady bytności człowieka zanotowano tu w erze brązu. Prócz arabskiego dziedzictwa turystów przyciągają szerokie plaże, adrenalina górskich wycieczek, pustynne przygody i… ponoć najpiękniejsze perły świata: Suwaidi.