Turystyka kulturowa oraz zrównoważone podróżowanie głównymi nurtami promocji Niemiec w 2024 roku

Wyjątkowy krajobraz artystyczny i kulturowy Niemiec stanowi silną motywację do wyjazdów dla turystów zagranicznych. Spośród 173 mln podróży kulturalnych Europejczyków na całym świecie w 2023 roku 18,7 mln trafiło do Niemiec. Wycieczki miejskie stanowią ważny segment niemieckiej turystyki przyjazdowej: z łącznej liczby 31,5 mln wyjazdów wakacyjnych Europejczyków do Niemiec w 2023 roku 12,9 mln wyjazdów odbyło się do metropolii – co stanowi udział na poziomie 41 proc.
Dzięki ukierunkowanemu marketingowi tematycznemu Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zwiększa swoje zaangażowanie w pozycjonowanie Niemiec jako kosmopolitycznego i zrównoważonego kierunku podróży kulturalnych w roku 2024.
„Turystyka kulturalna i miejska będzie trendem wśród europejskich turystów w 2024 roku. Tak wynika z analiz Europejskiej Komisji ds. Turystyki, które zawarto w badaniu „Monitoring Sentiment” dla podróży po Europie przeprowadzonym w październiku 2023 r. W tym kontekście Niemcy mogą zdobyć jeszcze większą popularność dzięki szerokiej ofercie historycznych dóbr kultury, obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO i niezwykle ożywionej scenie artystycznej. Ponadto w ciągu roku odbędą się wydarzenia i rocznice, które już teraz cieszą się dużym zainteresowaniem na arenie międzynarodowej. Szczególnym wydarzeniem będą Mistrzostwa Europy w piłce nożnej wraz z programem kulturalnym, który zgromadzi ludzi również poza stadionami na ponad 300 wydarzeniach, które związane będą z piłką nożną” – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Badania przeprowadzone w 18 krajach przez Instytut Sinus na zlecenie DZT potwierdzają duże zainteresowanie kulturą i podróżami. 76 proc. ankietowanych chciałoby, aby miejsce ich wypoczynku było zróżnicowane kulturowo, 79 proc. z wyprzedzeniem zapoznało się z ofertą kulturalną w miejscu, w którym spędza wakacje, a 78 proc. szukało informacji o tradycjach i zwyczajach kulturowych danego regionu.
Niemcy – kraj kultury i sztuki
Od kwietnia 2024 roku nowa kampania „Niemcy – kraj kultury i sztuki” zaprezentuje kosmopolityczną scenę artystyczną, jako istotny element jakości życia w miastach i regionie oraz jako podstawę tożsamości regionalnej na obszarach wiejskich. Nacisk zostanie położony na aspekty nowoczesności, czyli na centra kulturalne, w których gromadzą się artyści z całego świata, sztuka w przestrzeni publicznej, nowoczesny duch winiarzy w tradycyjnych krajobrazach kulturowych lub wydarzenia muzyczne cieszące się międzynarodowym uznaniem.
Z drugiej strony kampania DZT „52 obiekty światowego dziedzictwa UNESCO w Niemczech” porusza aspekty ochrony zabytków, kultywowania zwyczajów i tradycji oraz zrównoważonej kultury i przyrody. W ramach kolejnej kampanii DZT „Zostań na dłużej” opracowano osiem tras wycieczkowych, które mają zachęcić do dłuższego pobytu w Niemczech. Jest to również główny cel kampanii DZT na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply Feel Good” (Po prostu poczuj się dobrze), która promuje certyfikowane miejsca i oferty turystyczne.
Podczas UEFA Euro 2024 zagraniczni goście w dziesięciu niemieckich miastach-gospodarzach mogą spodziewać się różnorodnego programu, który spodoba się zarówno miłośnikom kultury jak i piłki nożnej oraz zachęci ich do dialogu i uczestnictwa w zaplanowanych wydarzeniach. We współpracy z Euro 2024 GmbH, spółką joint venture DFB i UEFA mającą na celu organizację turnieju piłkarskiego, DZT motywuje potencjalnych podróżujących do Niemiec, aby oprócz udziału w meczach piłkarskich zwiedzali także obiekty i okolicę, a tym samym wydłużyli swój pobyt w Niemczech.
Kolejnym tematem kulturoznawczym DZT w 2024 roku jest jubileusz 250. urodzin Caspara Davida Friedricha. W 35. rocznicę upadku Muru Berlińskiego DZT zaprezentuje innowacyjne rozwiązania w regionach niegdyś oddzielonych wewnętrzną granicą niemiecką, szczególnie w coraz bardziej popularnym segmencie „workation”, łączącym pracę i wypoczynek. Z myślą o roku 2025 roku, DZT promować będzie Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury.
POWIĄZANE WPISY
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Bułgaria krajem turystyki winiarskiej
W ambasadzie Bułgarii w Warszawie odbyła się prezentacja Bułgarskiej Organizacji…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty










