TUI Poland przywołuje agentów do porządku i nakłada nowe opłaty

Touroperator wyciąga konsekwencje za prowadzenie sprzedaży „subagencyjnej” i udzielanie przez agentów rabatów. Wprowadził też dodatkowe opłaty: za bagaż rejestrowany przy kupnie samego przelotu, za zmianę błędnie wprowadzonej rezerwacji i podniósł wkład własny w przypadku realizacji polisy ubezpieczeniowej.
TUI Poland wypowiedział ostatnio kilku agentom umowy w ramach walki z tzw. sprzedażą subagencyjną. Chodzi o obsługę klienta i sprzedaż produktu TUI w punkcie, który nie ma podpisanej osobnej umowy z tym touroperatorem. Konsekwencje wyciągnięto wobec agentów, którzy prowadzą kilka punktów sprzedaży pod jedną marką, lecz nie mieli dla każdego z nich osobnych umów. Zgodnie z warunkami współpracy z TUI Poland, do osiągnięcia progów prowizyjnych nie można „kumulować” sprzedaży z kilku salonów ani zakładać klientom rezerwacji w innych punktach.
Ostrzeżenie dla agentów
Touroperator przypomniał też agentom o zakazie udzielania rabatów, w tym dodatkowych korzyści, takich jak: darmowego parkingu, bonów na kolejne wakacje, darmowej wycieczki fakultatywnej, ubezpieczenia czy wręczenie gadżetów reklamowych, których wartość w stosunku do wartości rezerwacji przekracza łącznie 10 zł.
Za tego typu praktyki TUI Poland nakłada karę umowną w wysokości 15 tys. zł.
„Monitorujemy, czy takich wykroczeń biura nie popełniają i w ostatnim czasie nałożyliśmy wiele kar oraz wypowiedzieliśmy umowy kilku partnerom agencyjnym. Badania przeprowadzane są przez firmę zewnętrzną i będą realizowane co najmniej raz na kwartał” – ostrzega touroperator w komunikacie dla agentów.
Według naszych informacji, u agentów TUI Poland pojawią się „tajemniczy klienci”, którzy rezerwując u agentów mają dopytywać się o rabaty. Na agentów, którzy ich udzielą, nałożone zostaną kary.
Opłaty i limity bagażowe
Firma nałożyła też dodatkowe opłaty w przypadku niektórych usług.
Od 10 lipca klienci, którzy wykupują w TUI Poland przelot czarterowy bez pakietu muszą dopłacać za bagaż rejestrowany. W przypadku bliskich kierunków opłata wynosi 60 zł w dwie strony, dalszych – 300 zł w dwie strony. Wśród tych drugich znalazły się: Sri Lanka (Lotnisko Kolombo), Meksyk (Cancun), Tajlandia (Phuket), Mauritius, Dominikana (Punta Cana), Kenia (Mombasa), Zanzibar i Wyspy Zielonego Przylądka. Wprowadzono też opłatę za przelot dla dziecka poniżej drugiego roku życia.
TUI Poland wprowadziło też limity wagi bagażu zabieranego przez klientów na narty w sezonie 2019/2020. Bagaż rejestrowany nie może być cięższy niż 15 kg i większy niż 80x120x100 cm, podręczny zaś może mieć wagę do 5 kg. Bagaż narciarski trzeba rezerwować oddzielnie, jego wymiary nie mogą przekroczyć 170x40x20 cm, a waga – 10 kg. Buty i kask nie mogą stanowić oddzielnego bagażu.
Agenci TUI Poland otrzymali też przypomnienie o tym, że dla rezerwacji założonych po 11 czerwca 2019 roku zwiększono opłatę za zmianę danych rezerwacji (w tym w przypadku literówek), dokonywanych na lotnisku. Przedtem wynosiła ona 150 zł, obecnie – 250 zł.
Sprzedać droższe ubezpieczenie
Zmieniono też warunki ubezpieczenia od KL i NNW oferowanego przez Allianz. W pakiecie podstawowym zwiększono udział własny klienta w szkodzie ze 100 zł na 200 zł. Oznacza to, że gdyby przyszło do skorzystania z pomocy lekarza za granicą, klient będzie musiał pokryć 200 zł z całego kosztu wizyty. Do tej pory wkład własny był o połowę niższy. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, chodzi o to, by agenci informowali o tym klientów i zachęcali klientów do kupowania droższych opcji ubezpieczenia turystycznego.
Centrala oczekuje zysków
TUI Poland zamierza obsłużyć w tym roku najwięcej polskich klientów, którzy wybiorą ofertę biur podróży. To pierwszy rok, w którym touroperator powalczy na naszym rynku o palmę pierwszeństwa i ma szansę wyprzedzić Itakę. Aby osiągnąć tę pozycję, oferował w 2018 roku i na początku 2019 ceny o kilkaset złotych niższe niż konkurencja.
Jak zapowiadał podczas konferencji prasowej prezes firmy Marcin Dymnicki, zarząd grupy TUI oczekuje jednocześnie, że firma zwiększy w tym roku zyski (w 2018 roku, według podanych przez firmę danych, wynosił on ponad 33 mln zł).
Prezes TUI Poland odmówił udzielenia komentarza na temat wprowadzonych zmian.
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty










