Trudne pierwsze półrocze dla Brussels Airlines. Przewoźnik stawia na mocne lato
fot. materiały prasowe
Linia lotnicza Brussels Airlines zakończyła pierwsze półrocze 2025 roku z wynikiem EBIT na poziomie -46 mln euro. Na rezultat wpłynęły przede wszystkim zakłócenia operacyjne spowodowane ogólnokrajowymi protestami w Belgii, które przyniosły przewoźnikowi około 12 mln euro strat.
Dodatkowymi czynnikami wpływającymi negatywnie na wynik były nieplanowane koszty konserwacyjne oraz przestoje w operacjach dalekodystansowych. Jednocześnie europejska siatka połączeń średniego zasięgu utrzymała wysoki poziom efektywności.
„Ostatnie sześć miesięcy przyniosło nieoczekiwane wyzwania, w większości zewnętrzne i niezależne od nas. Ogólnokrajowe manifestacje przeciwko rządowym działaniom nałożyły na nas ogromne obciążenie finansowe. To środki, których nie możemy już zainwestować w to, co naprawdę ważne: naszych pasażerów, naszych pracowników i przyszłość naszej firmy. Szczerze liczymy na to, że szybko zostaną znalezione alternatywne rozwiązania, które zabezpieczą naszą wspólną przyszłość. Pomimo tych trudności, pozostajemy pewni, że ponownie osiągniemy bardzo dobry wynik roczny” – powiedziała Nina Öwerdieck, dyrektor finansowa Brussels Airlines.
W odpowiedzi na wysokie zapotrzebowanie w sezonie letnim, przewoźnik zwiększył flotę do 50 samolotów. Od stycznia 2025 roku Brussels Airlines zatrudniła ponad 300 nowych pracowników – w tym członków personelu pokładowego, pilotów, pracowników obsługi naziemnej oraz technicznej. Po raz pierwszy w historii przewoźnika do pracy w kabinie zaangażowano również studentów sezonowych, przeszkolonych zgodnie z tymi samymi standardami, co stały zespół. Przeprowadzono także modernizację infrastruktury na lotnisku w Brukseli, podwajając wydajność strefy odprawy bagażowej.
W drugiej połowie roku Brussels Airlines planuje dalszą optymalizację kosztów oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. Kluczowe obszary to rozwój siatki połączeń, dyscyplina kosztowa i dbałość o doświadczenie pasażerów. Przewoźnik pozostaje optymistycznie nastawiony do wyników za cały rok, licząc na silny sezon letni, który zrównoważy wcześniejsze trudności.
POWIĄZANE WPISY
6 listopada 2025
PLL LOT uruchamia połączenie z Warszawy do Porto
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie nowego połączenia z Warszawy do Porto.…
0 Komentarzy2 Minuty
3 listopada 2025
PLL LOT uruchamiają nowe połączenie z Warszawy do Bolonii
Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały o uruchomieniu nowego połączenia z Warszawy do…
0 Komentarzy2 Minuty
30 października 2025
Wizz Air podsumowuje pół roku programu „Customer First Compass”
Wizz Air przedstawił w Londynie aktualizację dotyczącą pierwszych sześciu miesięcy…
0 Komentarzy3 Minuty
17 października 2025
Wizz Air połączy Rzeszów z Podgoricą
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów ogłosił uruchomienie nowego, regularnego…
0 Komentarzy1 Minuty
7 października 2025
KLM zapowiada zmiany w serwisie pokładowym i układzie kabin
Linie lotnicze KLM zapowiadają zmiany w obsłudze pokładowej i aranżacji wnętrz samolotów…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2025
Ryanair przedstawił zimowy rozkład lotów z Rzeszowa
Ryanair zaprezentował zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Siatka…
0 Komentarzy2 Minuty
2 czerwca 2025
Ryanair opublikował Ligę Opóźnień ATC
Ryanair opublikował zestawienie pod nazwą „Liga Opóźnień”, prezentujące państwa Unii…
0 Komentarzy2 Minuty
21 maja 2025
Emirates zaprezentował malowanie A380 dedykowane usłudze ekspresowej dostawy
Linie Emirates zaprezentowały nowe malowanie samolotu Airbus A380, stworzone na potrzeby…
0 Komentarzy1 Minuty
14 maja 2025
Ryanair nawiązuje strategiczne partnerstwo z Atlas
Linia lotnicza Ryanair nawiązała strategiczne partnerstwo z firmą Atlas, która jako…
0 Komentarzy2 Minuty









