Triverna: Polacy stawiają na jesienne wyjazdy. 84 proc. planuje wypoczynek w kraju

fot. materiały prasowe

Sezon jesienny zyskuje na znaczeniu w planach urlopowych Polaków. Jak pokazuje badanie Triverna.pl, 84 proc. ankietowanych zamierza wyjechać na wypoczynek tej jesieni, wybierając przede wszystkim krajowe kierunki. Coraz więcej osób traktuje ten czas jako moment na regenerację i relaks z dala od miejskiego zgiełku.

W kalendarzu turystycznym Polaków coraz wyraźniej zaznacza się miejsce dla jesiennego wypoczynku. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu Triverna.pl wynika, że największe zainteresowanie wyjazdami przypada na październik (54 proc.) i listopad (49 proc.).

„Jesień przestaje być martwym sezonem, a staje się pełnoprawnym okresem podróżnym. Polacy odkrywają, że podróżowanie poza wakacjami ma wiele zalet: jest spokojniej, taniej, a hotele oferują atrakcyjne pakiety wellness i pobyty tematyczne. To moment, w którym można naprawdę odpocząć” – skomentował Krzysztof Dębski, Chief Marketing Officer w Triverna.pl.

Większość respondentów (84 proc.) planuje wypoczynek w kraju, a 14 proc. rozważa wyjazd zagraniczny. Najczęściej wybierane kierunki to góry (55 proc.), morze (43 proc.) oraz jeziora (19 proc.). Według danych Triverna.pl, jesienne wyjazdy coraz częściej łączą relaks z aktywnością – 73 proc. badanych wskazało odpoczynek i regenerację jako główny cel podróży.

Podróżni najchętniej wybierają obiekty oferujące strefy wellness z basenem (68 proc.) oraz zabiegi SPA (26 proc.). Dla niemal połowy ankietowanych (48 proc.) ważna jest dobra kuchnia i możliwość poznawania lokalnych smaków, natomiast 26 proc. respondentów zwraca uwagę na atrakcje dla dzieci.

Większość osób planuje wyjazd z partnerem (47 proc.) lub rodziną (41 proc.), rzadziej ze znajomymi (8 proc.) czy solo (3 proc.). Królują  wyjazdy weekendowe (49 proc) i nieco dłuższe wypoczynki (46 proc.).

Z danych Triverna.pl wynika także, że Polacy coraz częściej podróżują spontanicznie. 39 proc. rezerwuje wyjazd z wyprzedzeniem 2-3 tygodni, 32 proc. planuje z miesięcznym lub dłuższym wyprzedzeniem, natomiast blisko jedna czwarta podejmuje decyzję w ostatniej chwili.

Źródła inspiracji do jesiennych podróży pozostają zróżnicowane. Najczęściej wskazywane są portale turystyczne (55 proc.), media społecznościowe (38 proc.) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (37 proc.). Coraz większe znaczenie zyskują również newslettery i oferty biur podróży.