Talony turystyczne coraz modniejszym prezentem

Według statystyk Travelplanet.pl, już do końca listopada jego klienci – głównie firmy – kupili o blisko 8 proc. talonów turystycznych więcej niż w całym 2014 roku. Gdyby porównać sprzedaż do końca listopada 2014 i końca listopada 2015 roku, ten wzrost wynosi ponad 15 proc. Bony kupują osoby prywatne, by sprawić radość swym najbliższym, ale przede wszystkim kupują je firmy, najczęściej w okolicach Bożego Narodzenia, Wielkanocy, ale także przed szczytem letniego sezonu turystycznego. To miły prezent, który buduje w ten sposób pozytywny wizerunek firmy, jest elementem tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu. Bon, wykorzystywany na krajowy lub zagraniczny wyjazd to prezent z górnej półki potrzeb, jakie zdradzają Polacy w różnego rodzaju badaniach, według których oszczędzanie na zagraniczny wyjazd jest jednym z ważniejszych celów po gromadzeniu pieniędzy na mieszkanie czy edukację dzieci.
Obecnie firmy inwestuja przeciętnie jest to 770 zł w wypoczynek pracowników. W 2014 roku było to niecałe 600 zł. Ten 30-procentowy wzrost jest dziesięciokrotnie większy od średniego wzrostu wydatków turystów na zagraniczny wypoczynek z biurami podróży. W lecie 2015 były one wyższe o 3 proc. w porównaniu z wydatkami na letnie wakacje w 2014.
Beneficjenci bonów podarunkowych na podróże wydają je przede wszystkim na wypoczynek w Grecji (26 proc.) Hiszpanii (16 proc.), Turcji (11 proc.) Egipcie (8 proc.) i Polsce (5 proc.).
Radosław Damasiewicz dyrektor marketingu i e-commerceTravelplanet.pl powiedział: „Bony na podróż to de facto zakup prezentu często znacznie odłożonego w czasie. Dla firm bardzo ważna jest gwarancja 100 proc. możliwości realizacji wycieczki przez pracownika bez jakichkolwiek perturbacji, kładących się cieniem na samym darczyńcy. Wprowadzona w tym roku przez Travelplanet.pl bezpłatne ubezpieczenie od upadłości organizatora wyjazdu eliminuje to niebezpieczeństwo bo prezent można go zrealizować spokojnie zawczasu a nie na ostatnią chwilę by nie drżeć że przepadnie razem z wakacjami zakończonymi na lotnisku wylotowym.”
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty










