Tajlandia promuje się w Polsce kampanią „Cool Summer & Warm Winter”

fot. Marzena Markowska

Tajlandia ruszyła z kampanią promocyjną „Cool Summer & Warm Winter in Thailand”, skierowaną do turystów z Polski i krajów Europy Środkowej. Jej celem jest pokazanie, że kraj oferuje coś więcej niż plaże i słońce – to również bogata kultura, lokalne doświadczenia i zrównoważony wypoczynek.

Kampania obejmie szerokie działania reklamowe, współpracę z biurami podróży i mediami, projekty z influencerami oraz udział w targach turystycznych, m.in. ITTF Warsaw. Tourism Authority of Thailand (TAT) planuje również roadshow i spotkania partnerskie w Polsce, aby zacieśnić współpracę z touroperatorami. Eksperci TAT wskazują, że Polska zyskuje na znaczeniu w generowaniu ruchu turystycznego do Tajlandii w regionie Europy Środkowej.

„Chcemy, aby Tajlandia była bardziej widoczna w Polsce. Widzimy rosnące zainteresowanie i zmianę profilu turystów. Polacy podróżują częściej, wydają więcej i poszukują autentycznych doświadczeń” – powiedziała Cholada Siddhivarn, dyrektorka Tourism Authority of Thailand odpowiedzialna za rynki Europy Środkowej.

Rosnące wymagania i wydatki polskich turystów

Bezpośrednie loty z Polski do Tajlandii obsługują obecnie trzy największe biura podróży: Itaka, Rainbow Tours i Coral Travel. Rainbow koncentruje się przede wszystkim na objazdach po północnej części kraju, podczas gdy Itaka i Coral specjalizują się w wypoczynku na popularnych wyspach, takich jak Phuket czy Krabi. W tym roku touroperatorzy zwiększyli liczbę dostępnych miejsc na lotach do Tajlandii o około 30 proc. w porównaniu z ubiegłym sezonem, co potwierdza rosnące zainteresowanie Polaków tym kierunkiem.

Według danych TAT, średni pobyt Polaka w Tajlandii trwa 14 nocy, a średnie wydatki na osobę wynoszą ok. 1,8 tys. euro (nie licząc przelotu). Wydatki rosną z roku na rok, a polscy turyści – dotychczas postrzegani jako bardziej oszczędni – stali się jednymi z najlepiej wydających w Europie. Zjawisko to potwierdzają również dane z innych krajów.

„Hiszpańskie biura podróży z zaskoczeniem odkryły, że Polacy wydają dziennie więcej niż Skandynawowie czy Niemcy. To wpływa na sposób, w jaki oferty turystyczne odpowiadają na potrzeby polskich turystów” – dodała Cholada Siddhivarn.

Podobnie w Tajlandii Polacy coraz częściej wybierają hotele 4- i 5-gwiazdkowe i bardziej kompleksowe doświadczenia podróżnicze. Choć wciąż dominują pary i turyści indywidualni, rośnie zainteresowanie także wśród podróżujących z dziećmi. Mimo dużej odległości kraj pozostaje bezpieczny i przyjazny rodzinom, a turyści doceniają nie tylko wysoką jakość usług, ale także standard opieki medycznej i gościnność Tajów.

„W szpitalach prywatnych poziom opieki jest często wyższy niż w Europie. A Tajowie uwielbiają dzieci – to naprawdę przyjazny kraj dla rodzin” – mówi Cholada Siddhivarn.

Nowe oblicze Tajlandii

Polscy turyści coraz częściej szukają w Tajlandii czegoś więcej niż tylko plaży i słońca. Popularność zyskują lokalne doświadczenia, turystyka aktywna i zrównoważony wypoczynek. W ofercie dla polskich turystów znajdują się więc m.in. obozy muay thai, wyjazdy nurkowe, rowerowe trasy po Bangkoku oraz projekty turystyki opartej na współpracy z lokalnymi społecznościami.

„Chcemy pokazać, że Tajlandia to nie tylko piękne plaże. To także życie lokalnych społeczności, kultura, kuchnia, sport i przygoda” – mówi Cholada Siddhivarn.

Integralnym elementem nowego podejścia jest także zrównoważona turystyka. Tajlandia wprowadziła system certyfikacji hoteli zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Ponad 725 obiektów posiada już status „carbon footprint hotels”, a kolejne zdobywają odznaczenia STT (Sustainable Tourism Thailand). Program obejmuje m.in. zarządzanie energią i wodą, ograniczenie plastiku oraz wspieranie lokalnych społeczności. Co dwa lata organizowany jest również konkurs Thailand Tourism Awards, nagradzający najlepsze praktyki w branży i promujący odpowiedzialną turystykę.