Sześć lat FlixBusa w Polsce: nowe kierunki i zielone cele

FlixBus świętuje szóstą rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji, przewoźnik przygotował sześć faktów na swój temat. Jednym z nich jest informacja o planach bezemisyjnych podróży do 2040 roku.
Od samego początku w 2013 roku, firma przyjęła innowacyjne podejście do branży przewozów autobusowych, rozpoczynając operacje bez własnej floty pojazdów. Działalność spółki opiera się na współpracy z przewoźnikami – FlixBus udostępnia im platformę technologiczną, która rewolucjonizuje sposób podróżowania po świecie.
Firma łączy swoich partnerów autobusowych z pasażerami, planuje sieci połączeń, monitoruje zadowolenie klientów i modernizuje flotę. Dane i algorytmy pomagają dostosować trasy i harmonogramy jazdy do preferencji pasażerów. Poprzez technologię FlixBus ułatwia podróżowanie również pasażerom – oferuje możliwość śledzenia autobusu, zakup cyfrowych biletów i spersonalizowane aktualizacje podróży. Platforma online pozwala łatwo planować trasy, porównywać ceny biletów i rezerwować je z dużym wyprzedzeniem.
Siatka połączeń wzrosła od 2018 roku o prawie 130 proc.
FlixBus pojawił się w Polsce w 2017 roku i od tamtej pory systematycznie rozwija sieć połączeń. Oferta w szczytowym momencie 2018 roku liczyła 57 linii, którymi można było dotrzeć do prawie 100 miejscowości. W sezonie letnim 2023 roku, pasażerowie mogli skorzystać, ze 131 linii, łączących 456 miast w Polsce i za granicą. Nowe kierunki objęły m.in. Szwajcarię, Luksemburg, Norwegię oraz Finlandię. Co ciekawe, podróż do nordyków obejmuje także przeprawę promem.
„W tym roku otworzyliśmy połączenia do siedmiu nowych krajów. Obecnie z Polski można bezpośrednio dojechać, aż do 22 państw i jest to dla nas rekordowa liczba. Stale analizujemy potrzeby naszych pasażerów – zwiększamy częstotliwości kursów i dodajemy połączenia również w mniejszych miejscowościach, ponieważ zależy nam na tym, aby podróże były dostępne dla każdego” – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa na rynku w Polsce, Ukrainie i krajach Bałtyckich.
Niemcy, Czechy i Austria to najpopularniejsze kierunki wśród podróżujących
Rynek transportu zbiorowego nadal wychodzi z popandemicznego dołka, a pasażerowie podróżują coraz więcej i częściej. Rekordowa liczba połączeń oraz przystępne ceny sprawiają, że więcej osób decyduje się na podróżowanie zielonymi autobusami. FlixBus w Polsce odnotował wzrost liczby pasażerów o ponad 42 proc. w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Najpopularniejszymi zagranicznymi kierunkami wśród pasażerów z Polski są Niemcy, Czechy oraz Austria. Miastem o największej liczbie pasażerów w Polsce w tym roku była Warszawa, największy hub FlixBusa w kraju udostępniający na ten moment 271 połączeń. Bezpośrednio ze stolicy kraju pasażerowie mogą wybrać się m.in. do Finlandii, Rumunii czy Norwegii.
Najdłuższa linia z Polski ma 2286 km
Najdłuższa krajowa trasa FlixBusa z Gdańska do Ustrzyk Górnych, mierzy aż 1121 km i obejmuje 24 przystanki, a jej przejazd zajmuje 19 godzin i 20 minut. Najdłuższa linia zagraniczna, dostępna bezpośrednio z Polski, to podróż z Lublina do Marsylii. Ma aż 2286 km, łączy 20 przystanków w 5 krajach, a jej przejazd trwa 32 godziny i 50 minut.
FlixBus szkoli kierowców z bezpiecznej jazdy
FlixBus co roku od 2018 roku przeprowadza program szkoleniowy – Akademię Kierowcy. To wydarzenie, które ma na celu zwiększanie kompetencji oraz kwalifikacji kierowców autobusów, w zakresie zarówno doskonalenia techniki jazdy, zwiększania poziomu bezpieczeństwa wśród kierowców, pasażerów i innych użytkowników ruchu drogowego, jak i jakości obsługi klientów. Tegoroczny program objął m.in. slalom jedynkowy, czy zmianę toru jazdy oraz hamowanie na zakręcie. Od kwietnia 2019 roku FlixBus w ramach Akademii, przeszkolił już ponad 300 kierowców z Polski oraz Ukrainy. Dodatkowo, firma wewnętrznie prowadzi obowiązkowe, certyfikowane szkolenia dla nowych kierowców z zakresu standardu FlixBusa, obsługi pasażera oraz wewnętrznych systemów.
Bezemisyjne podróże zielonym autobusem do 2040 roku
FlixBus wyznaczył sobie cel, aby do 2040 roku zapewnić pasażerom w Europie całkowicie neutralne podróże pod względem emisji CO2. Firma wierzy, że aby spełnić ten cel, potrzebne jest aktywne podejście do zmniejszania śladu węglowego, dlatego testuje nowe technologie, które pozwolą zapewnić całkowicie zielony transport. W ramach programów pilotażowych, Flix jako pierwsza firma na świecie, zdecydował się na użycie na terenie Francji i Niemiec w pełni elektrycznych, dalekobieżnych autobusów. Testy obejmują także wykorzystanie paneli słonecznych w pojazdach oraz kursy pojazdami zasilanymi bio-gazem i bio-dieslem. Dzięki współpracy ze Scanią, do floty FlixBusa w najbliższym czasie trafi kilkadziesiąt autobusów zasilanych bio-LNG. Spółka planuje także wdrożyć wodorowe oraz elektryczne pojazdy.
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Ponad 10 mln zł na modernizację punktu kontroli bezpieczeństwa w Jasionce
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów podpisał umowę na dostawę nowoczesnego…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Rekordowy listopad na Lotnisku Chopina – ponad 1,8 mln pasażerów
Listopad 2025 okazał się rekordowym miesiącem w historii Lotniska Chopina w Warszawie.…
0 Komentarzy1 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty











[…] Sześć lat FlixBusa w Polsce: nowe kierunki i zielone cele […]