Szczyrk ogłasza nową strategię rozwoju. Miasto otwiera się na turystów z psami
fot. materiały prasowe
Podczas konferencji w Szczyrku 24 września 2025 roku zaprezentowano strategię „Szczyrk 2.0”. Dokument zakłada budowę wizerunku kurortu jako całosezonowej destynacji premium, stawiającej na jakość usług, autentyczność oraz ofertę dostosowaną do potrzeb turystów podróżujących z czworonogami.
Jednym z filarów nowej strategii jest otwarcie się na podróżnych z czworonogami. Szczyrk jako pierwsze miasto w Polsce pozycjonuje się jako kurort górski dla turystów z psami. Zgodnie z założeniami psy będą mogły towarzyszyć swoim właścicielom zarówno na szlakach, jak i w przestrzeni miejskiej. Miasto przygotowuje specjalną mapę „Szczyrk z psem”, która wskaże miejsca dogfriendly, w tym lokale oferujące dodatkowe udogodnienia takie jak miski czy przysmaki.
Strategia zakłada również budowanie oferty opartej na jakościowych usługach, lokalnym rzemiośle i autentyczności. Miasto chce odejść od masowej oferty turystycznej na rzecz unikalnych propozycji. W planach są limitowane kolekcje odzieży przygotowywane wspólnie z lokalnymi artystami oraz rozwój sprzedaży rękodzieła tworzonego z pasją i zaangażowaniem.
„Szczyrk to nowoczesny, całoroczny kurort górski premium, łączący autentyczną kulturę Beskidów z wyjątkową dbałością o potrzeby gości, oferujący wyższy poziom doświadczeń, usług, przeżyć. Poprzez przyjętą strategię chcemy wyznaczać nowe standardy w turystyce górskiej i udowodnić, że górski kurort można wymyślić na nowo. Postawić na jakość doświadczeń, zamiast liczyć turystów” – powiedziała Sabina Bugaj, dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Informacji w Szczyrku.
W nadchodzących miesiącach w mieście odbędą się nowe wydarzenia kulturalne oraz inicjatywy rozwijające ofertę dogfriendly. Samorząd zaprasza także lokalnych przedsiębiorców do współpracy przy wdrażaniu założeń strategii. Sabina Bugaj zwróciła uwagę na znaczenie zaangażowania mieszkańców i biznesu:
„Wystarczy naprawdę niewiele: choćby być otwartym na współpracę z lokalnymi artystami czy wprowadzić drobne udogodnienia dla gości z psami. Każdy krok w kierunku spójnym ze strategią Szczyrk 2.0 ma dla nas ogromne znaczenie i wynosi turystykę na wyższy poziom. Każdy, kto chce wspólnie z nami podążać tą drogą, może zgłosić się do nas ze swoimi pomysłami” dodała Sabina Bugaj.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2025
Pokolenie Z zmienia turystykę. Rekruterzy szukają nowych sposobów komunikacji
Rekruterzy z biur podróży Itaka, Coral Travel, Grecos Holiday i Albatros oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
13 listopada 2025
Robert De Niro, Nobu Matsuhisa i Meir Teper wspólnie w Warszawie na jubileuszu Nobu Hotel
Po raz pierwszy w historii marki założyciele Nobu wspólnie odwiedzili Polskę. Ich wizyta…
0 Komentarzy2 Minuty










