Szczyrk ogłasza nową strategię rozwoju. Miasto otwiera się na turystów z psami

fot. materiały prasowe

Podczas konferencji w Szczyrku 24 września 2025 roku zaprezentowano strategię „Szczyrk 2.0”. Dokument zakłada budowę wizerunku kurortu jako całosezonowej destynacji premium, stawiającej na jakość usług, autentyczność oraz ofertę dostosowaną do potrzeb turystów podróżujących z czworonogami.

Jednym z filarów nowej strategii jest otwarcie się na podróżnych z czworonogami. Szczyrk jako pierwsze miasto w Polsce pozycjonuje się jako kurort górski dla turystów z psami. Zgodnie z założeniami psy będą mogły towarzyszyć swoim właścicielom zarówno na szlakach, jak i w przestrzeni miejskiej. Miasto przygotowuje specjalną mapę „Szczyrk z psem”, która wskaże miejsca dogfriendly, w tym lokale oferujące dodatkowe udogodnienia takie jak miski czy przysmaki.

Strategia zakłada również budowanie oferty opartej na jakościowych usługach, lokalnym rzemiośle i autentyczności. Miasto chce odejść od masowej oferty turystycznej na rzecz unikalnych propozycji. W planach są limitowane kolekcje odzieży przygotowywane wspólnie z lokalnymi artystami oraz rozwój sprzedaży rękodzieła tworzonego z pasją i zaangażowaniem.

„Szczyrk to nowoczesny, całoroczny kurort górski premium, łączący autentyczną kulturę Beskidów z wyjątkową dbałością o potrzeby gości, oferujący wyższy poziom doświadczeń, usług, przeżyć. Poprzez przyjętą strategię chcemy wyznaczać nowe standardy w turystyce górskiej i udowodnić, że górski kurort można wymyślić na nowo. Postawić na jakość doświadczeń, zamiast liczyć turystów” – powiedziała Sabina Bugaj, dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Informacji w Szczyrku.

W nadchodzących miesiącach w mieście odbędą się nowe wydarzenia kulturalne oraz inicjatywy rozwijające ofertę dogfriendly. Samorząd zaprasza także lokalnych przedsiębiorców do współpracy przy wdrażaniu założeń strategii. Sabina Bugaj zwróciła uwagę na znaczenie zaangażowania mieszkańców i biznesu:

„Wystarczy naprawdę niewiele: choćby być otwartym na współpracę z lokalnymi artystami czy wprowadzić drobne udogodnienia dla gości z psami. Każdy krok w kierunku spójnym ze strategią Szczyrk 2.0 ma dla nas ogromne znaczenie i wynosi turystykę na wyższy poziom. Każdy, kto chce wspólnie z nami podążać tą drogą, może zgłosić się do nas ze swoimi pomysłami” dodała Sabina Bugaj.