Stena Line – chatbot pomoże w obsłudze klientów

Stena Line wprowadza inteligentnego chatbota dla branży przewozów promowych. Chatbot o imieniu Stina wspomoże obsługę klienta, zapewniając asystę w rezerwacji wyjazdu, a także odpowiadając na pytania przez całą dobę.
Inteligentny chatbot to uczący się, wirtualny asystent klienta. Stina może przekazywać informacje dotyczące czasu odpłynięcia czy aktualnych cen biletów oraz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania – przez całą dobę i cały rok. Przykładowo może udzielić informacji dotyczących zabrania ze sobą zwierząt domowych na pokład, czy też może podpowiedzieć, jak zmienić rezerwację i kiedy zameldować się na terminalu przed odpłynięciem.
Wyjątkowość chatbota Stina przejawia się także w tym, że nie tylko potrafi pomóc w wykonaniu rezerwacji na dane wypłynięcie, ale także śledzi możliwość jego opóźnienia.
Anders Hellberg, szef działu Customer Acquisition & Conversion w Stena Line, powiedział: „Podczas rozmowy chatbot Stina pomoże klientowi znaleźć miejsce i czas podróży, a następnie włączy go do naszego internetowego systemu rezerwacji, aby sfinalizować zamówienie. Jest to wyjątkowa usługa na rynku przewozów promowych i tylko jedna z kluczowych cech sprawiających, że chatbot Stina jest bardziej „smart” od innych. Do tego należy dodać unikalną zdolność śledzenia opóźnień w czasie rzeczywistym. „
Ponieważ prace nad rozwojem chatbota Stina wciąż trwają, na początek Stena Line wprowadziła tę usługę na rynek brytyjski. W tej chwili klienci odwiedzający sekcję „Pomoc” na stronie stenaline.co.uk lub korzystający z aplikacji Stena Line TravelMate witani są przez mówiącą po angielsku Stinę. Gdy Stena Line będzie zadowolona z rozwoju chatbota, zostanie on wprowadzony na inne rynki – i stanie się wielojęzyczny.
Anders Hellberg dodał: „Docelowo chcemy, aby Stina mówiła w języku każdego z krajów, gdzie pływamy. Po angielskim następne w kolejce do wdrożenia są język szwedzki i niemiecki. Jednocześnie pracujemy nad wprowadzeniem poleceń głosowych, aby nasi klienci mogli rozmawiać ze Stiną tak, jak rozmawia się z Siri lub Google. Skupiamy się także nad tym, aby chatbot wspierał naszych klientów w całym procesie rezerwacji, od początku aż do płatności. „
Poza solidną platformą techniczną opartą na IBM Watson, kluczową rolę odgrywają także szczegółowe informacje zebrane z centrów obsługi klienta firmy. Kiedy ta wiedza była na miejscu, do gry weszła sztuczna inteligencja. Za każdym razem Stina pyta klienta, czy jest zadowolony z udzielonej odpowiedzi. Na podstawie tych informacji uczy się automatycznie, bez udziału człowieka.
Jari Virtanen, Chief Transformation Officer w Stena Line, podkreślił: „Jest to jeden z wielu świetnych przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji do zwiększenia naszej wydajności i do poprawy komfortu obsługi klienta. Z chatbotem Stina robimy kolejny krok w kierunku stania się pierwszym na świecie kognitywnym operatorem promowym.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









