Startuje II edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski

Rusza kolejna edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski, będącego zarazem przepustką do ogólnopolskiej edycji konkursu Certyfikat POT, organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną.
Udział w konkursie to szansa na promocję swojej oferty, wzmocnienie jej rozpoznawalności, ale także prestiż i szansa dołączenia do grona najlepszych. Zwycięzcy edycji regionalnej będą reprezentować Wielkopolskę w rywalizacji o Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą główną konkursu ogólnopolskiego jest udział w dużej, wysokobudżetowej kampanii promocyjnej.
Swoje produkty mogą zgłaszać właściciele oraz zarządcy obiektów turystycznych z Wielkopolski, takich jak: muzea, parki rozrywki, szlaki turystyczne czy wyróżniające się obiekty noclegowe, jak również organizatorzy wydarzeń. Prawo do zgłaszania kandydatur mają także lokalne organizacje turystyczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców z dziedziny turystyki, w tym samorządy gospodarcze i zawodowe oraz stowarzyszenia działające w tej dziedzinie.
Zgłoszenie do udziału w konkursie odbywa się przez formularz online, przygotowany na stronie internetowej POT: konkurs.pot.gov.pl
Chęć udziału w konkursie można przesyłać za pomocą formularza do 1 września 2024 roku. Zwycięzcy etapu regionalnego otrzymają tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski. Ogłoszenie wyników nastąpi w trakcie regionalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki (27 września).
Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski i Najlepszy Nowy Produkt Turystyczny Wielkopolski
Zwycięzcy będą reprezentować województwo wielkopolskie w etapie ogólnopolskim konkursu, który potrwa do 18 października. Rozstrzygnięcie całości konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 19 listopada w Warszawie.
W etapie regionalnym produkty turystyczne walczą o tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski oraz Najlepszego Nowego Produktu Turystycznego Wielkopolski.
W etapie ogólnopolskim nagrody przyznawane są w czterech kategoriach:
- Certyfikat POT
- Certyfikat Internautów
- Turystyczne Odkrycie Roku
- Złoty Certyfikat POT
Najbardziej prestiżowym wyróżnieniem, którego wybór wzbudza najwięcej emocji, jest Złoty Certyfikat. Kapituła konkursu może go przyznać produktowi turystycznemu najwcześniej po trzech latach od daty przyznania Certyfikatu POT. Nagroda „Turystyczne Odkrycie Roku” dedykowana jest produktom, które na rynku są stosunkowo krótko, bo mniej niż dwa lata, ale drzemie w nich duży potencjał.
Wszystkie certyfikowane w etapie ogólnopolskim produkty turystyczne wezmą udział w programie promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 250 tys. złotych. Zwycięzcy etapu regionalnego zostaną objęci akcją promocyjną przygotowaną przez Wielkopolską Organizację Turystyczną.
Dotychczasowi laureaci konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowani są na Narodowym Portalu Turystycznym. W ubiegłym roku tytułem Najlepszego Nowego Produktu Turystycznego Wielkopolski uhonorowano „Country pod parą – Festiwal i Parada Parowozów”. Tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski 2023 uzyskały Zamek w Kórniku, ANTIDOTUM Airshow Leszno oraz Miasto Pyzdry. Na poziomie ogólnopolskim Certyfikat POT dla Wielkopolski zdobyło ANTIDOTUM Airshow Leszno.
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty










