Startuje II edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski

Rusza kolejna edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski, będącego zarazem przepustką do ogólnopolskiej edycji konkursu Certyfikat POT, organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną.
Udział w konkursie to szansa na promocję swojej oferty, wzmocnienie jej rozpoznawalności, ale także prestiż i szansa dołączenia do grona najlepszych. Zwycięzcy edycji regionalnej będą reprezentować Wielkopolskę w rywalizacji o Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą główną konkursu ogólnopolskiego jest udział w dużej, wysokobudżetowej kampanii promocyjnej.
Swoje produkty mogą zgłaszać właściciele oraz zarządcy obiektów turystycznych z Wielkopolski, takich jak: muzea, parki rozrywki, szlaki turystyczne czy wyróżniające się obiekty noclegowe, jak również organizatorzy wydarzeń. Prawo do zgłaszania kandydatur mają także lokalne organizacje turystyczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz organizacje zrzeszające przedsiębiorców z dziedziny turystyki, w tym samorządy gospodarcze i zawodowe oraz stowarzyszenia działające w tej dziedzinie.
Zgłoszenie do udziału w konkursie odbywa się przez formularz online, przygotowany na stronie internetowej POT: konkurs.pot.gov.pl
Chęć udziału w konkursie można przesyłać za pomocą formularza do 1 września 2024 roku. Zwycięzcy etapu regionalnego otrzymają tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski. Ogłoszenie wyników nastąpi w trakcie regionalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki (27 września).
Najlepszy Produkt Turystyczny Wielkopolski i Najlepszy Nowy Produkt Turystyczny Wielkopolski
Zwycięzcy będą reprezentować województwo wielkopolskie w etapie ogólnopolskim konkursu, który potrwa do 18 października. Rozstrzygnięcie całości konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 19 listopada w Warszawie.
W etapie regionalnym produkty turystyczne walczą o tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski oraz Najlepszego Nowego Produktu Turystycznego Wielkopolski.
W etapie ogólnopolskim nagrody przyznawane są w czterech kategoriach:
- Certyfikat POT
- Certyfikat Internautów
- Turystyczne Odkrycie Roku
- Złoty Certyfikat POT
Najbardziej prestiżowym wyróżnieniem, którego wybór wzbudza najwięcej emocji, jest Złoty Certyfikat. Kapituła konkursu może go przyznać produktowi turystycznemu najwcześniej po trzech latach od daty przyznania Certyfikatu POT. Nagroda „Turystyczne Odkrycie Roku” dedykowana jest produktom, które na rynku są stosunkowo krótko, bo mniej niż dwa lata, ale drzemie w nich duży potencjał.
Wszystkie certyfikowane w etapie ogólnopolskim produkty turystyczne wezmą udział w programie promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 250 tys. złotych. Zwycięzcy etapu regionalnego zostaną objęci akcją promocyjną przygotowaną przez Wielkopolską Organizację Turystyczną.
Dotychczasowi laureaci konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowani są na Narodowym Portalu Turystycznym. W ubiegłym roku tytułem Najlepszego Nowego Produktu Turystycznego Wielkopolski uhonorowano „Country pod parą – Festiwal i Parada Parowozów”. Tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego Wielkopolski 2023 uzyskały Zamek w Kórniku, ANTIDOTUM Airshow Leszno oraz Miasto Pyzdry. Na poziomie ogólnopolskim Certyfikat POT dla Wielkopolski zdobyło ANTIDOTUM Airshow Leszno.
POWIĄZANE WPISY
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty










