Sopot i Visa rozpoczynają program analizy zwyczajów płatniczych turystów

fot. Mateusz Ochocki

Sopot, we współpracy z Visa, uruchamia od lipca 2025 roku program mający na celu poznanie i zrozumienie zwyczajów płatniczych turystów oraz aktualnych trendów. Oficjalnym partnerem Visa ze strony miasta została Sopocka Organizacja Turystyczna.

Analiza danych płatniczych pozwoli na identyfikację miejsc pochodzenia turystów na podstawie ich wydatków. Określi także na jakie kategorie konsumenci przeznaczają najwięcej środków. Uzyskane informacje umożliwią prowadzenie bardziej strategicznych i trafnych kampanii promocyjnych. Pomogą one także mierzyć wpływ turystyki w konkretnych lokalizacjach oraz prognozować potencjał dużych wydarzeń do przyciągania odwiedzających i generowania przychodów.

„Sopot od lat stawia na innowacje i nowoczesne podejście do zarządzania miastem. Rozpoczęcie współpracy z Visa to kolejny krok w stronę inteligentnego rozwoju turystyki. Dzięki analizie danych płatniczych możemy lepiej zrozumieć potrzeby odwiedzających nas gości i jeszcze skuteczniej planować ofertę miasta – zarówno w sezonie, jak i poza nim” – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.

Do analizy wykorzystywano platformę Visa Destination Insights, która dostarcza aktualne dane o wydatkach z możliwością raportowania z dokładnością do kodu pocztowego. Narzędzie pozwala zrozumieć zwyczaje zakupowe turystów, identyfikuje ich miejsce pochodzenia oraz analizuje sezonowe trendy.

„Dane to dziś klucz do skutecznej promocji i zarządzania ruchem turystycznym. Dzięki Visa Destination Insights zyskujemy dostęp do rzetelnych informacji o zwyczajach zakupowych turystów, co pozwala nam podejmować trafniejsze decyzje promocyjne, a co za tym idzie – przygotować dopasowaną ofertę we współpracy z branżą turystyczną” – podkreśla Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.

Sopot wybrał Visa jako partnera strategicznego nie tylko ze względu na korzyści wynikające z korzystania z platformy Visa Destination Insights. Zadecydowało także wspólne podejście do gospodarki opartej na danych, z naciskiem na ich bezpieczeństwo. Dane wykorzystywane przez Visa są zagregowane i zanonimizowane, co pozwala na efektywne i odpowiedzialne zarządzanie informacjami z poszanowaniem prywatności użytkowników.