Sopot i Visa rozpoczynają program analizy zwyczajów płatniczych turystów

Sopot, we współpracy z Visa, uruchamia od lipca 2025 roku program mający na celu poznanie i zrozumienie zwyczajów płatniczych turystów oraz aktualnych trendów. Oficjalnym partnerem Visa ze strony miasta została Sopocka Organizacja Turystyczna.
Analiza danych płatniczych pozwoli na identyfikację miejsc pochodzenia turystów na podstawie ich wydatków. Określi także na jakie kategorie konsumenci przeznaczają najwięcej środków. Uzyskane informacje umożliwią prowadzenie bardziej strategicznych i trafnych kampanii promocyjnych. Pomogą one także mierzyć wpływ turystyki w konkretnych lokalizacjach oraz prognozować potencjał dużych wydarzeń do przyciągania odwiedzających i generowania przychodów.
„Sopot od lat stawia na innowacje i nowoczesne podejście do zarządzania miastem. Rozpoczęcie współpracy z Visa to kolejny krok w stronę inteligentnego rozwoju turystyki. Dzięki analizie danych płatniczych możemy lepiej zrozumieć potrzeby odwiedzających nas gości i jeszcze skuteczniej planować ofertę miasta – zarówno w sezonie, jak i poza nim” – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.
Do analizy wykorzystywano platformę Visa Destination Insights, która dostarcza aktualne dane o wydatkach z możliwością raportowania z dokładnością do kodu pocztowego. Narzędzie pozwala zrozumieć zwyczaje zakupowe turystów, identyfikuje ich miejsce pochodzenia oraz analizuje sezonowe trendy.
„Dane to dziś klucz do skutecznej promocji i zarządzania ruchem turystycznym. Dzięki Visa Destination Insights zyskujemy dostęp do rzetelnych informacji o zwyczajach zakupowych turystów, co pozwala nam podejmować trafniejsze decyzje promocyjne, a co za tym idzie – przygotować dopasowaną ofertę we współpracy z branżą turystyczną” – podkreśla Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
Sopot wybrał Visa jako partnera strategicznego nie tylko ze względu na korzyści wynikające z korzystania z platformy Visa Destination Insights. Zadecydowało także wspólne podejście do gospodarki opartej na danych, z naciskiem na ich bezpieczeństwo. Dane wykorzystywane przez Visa są zagregowane i zanonimizowane, co pozwala na efektywne i odpowiedzialne zarządzanie informacjami z poszanowaniem prywatności użytkowników.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










