Skyscanner: Polacy coraz częściej wybierają góry poza sezonem zimowym

fot. Unsplash

Sezon narciarski zbliża się wielkimi krokami, jednak górskie wyjazdy przestają być domeną zimy. Jak pokazuje raport Skyscanner „Trendy w podróżach 2026”, 80 proc. Polaków planuje odwiedzać góry także wiosną i jesienią.

Turystyka piesza i górska cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Badanie OnePoll przeprowadzone dla Skyscanner wskazuje, że motywacjami podróżnych wybierających góry poza sezonem są m.in. spokój i cisza (60 proc.) oraz chłodniejsza pogoda (50 proc.).

Wiosną i jesienią Polacy planują różnorodne aktywności. Najczęściej wybierają hiking (40 proc.) oraz obserwację dzikiej przyrody (34 proc.). Popularne są także inne formy rekreacji górskiej, w tym kolarstwo czy pływanie w jeziorach (23 proc.).

„Nadchodzący rok stoi pod znakiem podróży zgodnych z własnymi preferencjami. Funkcja „Planuj z AI” w aplikacji Skyscanner umożliwia użytkownikom wyszukanie propozycji wyjazdów górskich dopasowanych do indywidualnych oczekiwań, takich jak spokój, malownicze widoki, aktywności outdoorowe czy korzystna pogoda. Na podstawie kilku słów kluczowych system generuje rekomendacje kierunków wraz z szacowaną ceną lotów, pozwalając w prosty sposób zaplanować wypady w Dolomity, Tatry, Alpy czy Pireneje” – podkreślają eksperci Skyscanner.

Dane i analizy raportu Skyscanner pokazują, że Polacy chętnie wybierają się w góry przez cały rok. Utrzymuje się wysokie zainteresowanie wyjazdami zimowymi, a jednocześnie rośnie popularność podróży wiosennych i jesiennych, które pozwalają łączyć aktywność na świeżym powietrzu ze zwiedzaniem i korzystaniem z lokalnych atrakcji.

Źródła:

  1. Ankietę OnePoll przeprowadzono dniach 1-10 lipca 2025 r. wśród 1 tys. dorosłych respondentów planujących wakacje w 2026 roku.
  2. Dane Skyscanner obejmują wyszukiwania górskich destynacji na stronie www.skyscanner.pl w ostatnich 7 dniach (stan na 25.10.2025).