Skania i Malmo w południowej Szwecji wakacyjnym hitem wśród turystów z Polski

Skania (Skane) to najdalej na południe wysunięta część Szwecji, a tym samym najbliższy Polsce region Skandynawii. Nie tylko ze względu na dogodne połączenie promowe i lotnicze warto odwiedzić naszego sąsiada. Skania to kraina zamków, fascynuje zabytkami i kulturą Wikingów. Obydwa te elementy sprawiają, że Polscy turyści bardzo chętnie odwiedzają tą niewątpliwie atrakcyjną część Szwecji.
Od roku 2008 Szwedzki Urząd Statystyczny (SCB) nieustannie notuje wzrost ilości turystów z Polski. Od stycznia do sierpnia 2016 aż o 77 proc. więcej naszych rodaków doceniło uroki Szwecji, w porównaniu z tym samym okresem sześć lat temu, zaś sama Skania przyciągnęła o 14 proc. osób więcej.
Jednak to region Skanii stał się gwiazdą minionego sezonu 2016, przyciągając o 21 proc. więcej turystów z Polski, w porównaniu z tym samym okresem (styczeń – sierpień) poprzedniego roku, co przełożyło się na ponad 26. tys. osobo-noclegów.
Wspaniała natura, świetnie zachowana historia, doskonała kuchnia to najważniejsze atuty Skanii, skandynawskiej bramy do kontynentalnej Europy. Skania zachwyca zróżnicowanym krajobrazem, na który składa się 400 km linii brzegowej z ponad 300 kilometrami wspaniałych piaszczystych plaż, zatokami i portami jachtowymi, naturalnymi parkami krajobrazowymi. Skania zwana jest krainą zamków i pałaców – jest tu ich ponad 200. Liczne trasy rowerowe i piesze zachęcają do spędzenia aktywnych wakacji, wędkarzom skańskie rzeki i jeziora oferują obfitość szczupaków, łososi i pstrągów. Skania nie bez powodu jest zwana spichlerzem Szwecji, lokalnie wytworzone, ekologiczne produkty to jedna z przyczyn międzynarodowych sukcesów restauracji tego regionu. Dla wielbicieli wielkomiejskich rozrywek, zakupów i kultury, południe Szwecji oferuje tętniące życiem porty Malmo, Ystad, czy Trelleborg. To jednocześnie słynące z historycznej zabudowy i nowoczesnej architektury miasta, jednak w tym względzie pierwszeństwo ma gotyckie i uniwersyteckie miasto Lund. Ducha średniowiecza i czasów Wikingów poczujemy w mrocznej twierdzy Helsingborg, czy „szwedzkim Stonehenge” – zespole kamiennych bloków Ales Stenar.
Hitem Skanii jest niewątpliwie Malmo, trzecie co do wielkości miasto Szwecji. W minionym okresie zanotowało procentowo większy wzrost odwiedzin niż Sztokholm i Goeteborg. Według właśnie opublikowanych danych SCB za pierwsze półrocze i lato tego roku, liczba turystów zagranicznych wzrosła o 18,2 proc. czyli o ponad 200 000, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku 2015 r. Swój duży udział mieli w tym turyści z Polski doceniając tętniące życiem Malmo, miasto zakupów i rozrywki, nowoczesnej architektury i urokliwych staromiejskich uliczek. Leżące zaledwie 20 minut od Kopenhagi Malmo, odwiedziło do końca sierpnia 2016 roku aż o 14,7 proc. więcej Polaków, niż w zeszłym roku. Dla porównania z Niemiec przyjechało o 9,6 proc. turystów więcej, ze Stanów Zjednoczonych 11,1 proc., z Holandii 12,9 proc.. Tradycyjnie Malmo przyciągnęło rzesze odwiedzających z Chin (+93 proc.) i Wielkiej Brytanii (+38,1 proc).
Południowa Szwecja jest świetnie skomunikowana z Polską, możemy tu dotrzeć codziennie korzystając z połączeń lotniczych z Warszawy, Gdańska, Katowic, Poznania bezpośrednio do Malmö (Wizzair), lub również z Warszawy, Gdańska, Krakowa, Poznania i Wrocławia do Kopenhagi (SAS) skąd przez most i tunel przez cieśninę Oresund dojedziemy w ciągu 20 minut do centrum Malmo. Wygodne przeprawy promowe z Gdańska i Świnoujścia dowiozą nas do Karlskrony (Stena Line), Trelleborga ( TT-Line) oraz Ystad (Polferries i Unity Line). Firmy te oferują również ciekawe, tematyczne wycieczki w regionie Skanii. Doskonałe zakwaterowanie na dłuższe pobyty zapewnia firma Novasol zapewniając domy wakacyjne, dogodnie zlokalizowane w pobliżu atrakcji, nad jeziorami i morzem.
Promocja Skanii stanowi główne zadanie, właśnie otwartego polskiego przedstawicielstwa VisitSweden. Już teraz VisitSweden zaprasza na swoje stoisko nr 22 w hali A, przy ulicy Marsa, podczas targów turystycznych TT Warsaw, w dniach 24-26 listopada 2016,
www.visitskane.com
www.visitsweden.com
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










