Rekordowy czerwiec i kolejne sukcesy Lotniska Chopina

fot. D. Kłosiński

Lotnisko Chopina zakończyło czerwiec imponującym wynikiem, ustanawiając dwa rekordy w swojej historii. W ciągu miesiąca z usług portu skorzystało ponad 2,27 mln pasażerów – o 13,2 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Rekord padł także w ujęciu dobowym: 84 910 podróżnych skorzystało z lotniska jednego dnia. Od początku roku warszawski port obsłużył ponad 11 mln pasażerów, umacniając pozycję jednego z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie.

Większość ruchu pasażerskiego w pierwszym półroczu stanowiły rejsy w obrębie strefy Schengen – skorzystało z nich 7 288 235 osób. Z kolei ruch krajowy zamknął się wynikiem 798 666 pasażerów.

W czerwcu zrealizowano 17 123 pasażerskich operacji lotniczych, a łącznie – wraz z operacjami cargo i technicznymi – 18 317. Wskaźnik wypełnienia miejsc pasażerskich osiągnął najwyższy poziom w tym roku, wynosząc 83,6 proc.

Wolumen obsłużonego cargo wyniósł 11 156 ton – to drugi najwyższy wynik w historii lotniska. Od początku roku port odprawił łącznie 63 202 tony cargo, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

W strukturze udziałów rynkowych przewoźników widać drobne przesunięcia. Linie niskokosztowe zyskały 1 p.p. i obecnie odpowiadają za 26 proc. całego ruchu. Tradycyjni przewoźnicy zanotowali spadek do 61 proc., natomiast udział linii czarterowych pozostał stabilny (13 proc.).

Liderem wśród tras regularnych niezmiennie pozostaje Londyn. Kolejne miejsca zajmują: Paryż, Amsterdam, Bruksela oraz Kopenhaga. W segmencie połączeń czarterowych dominuje Antalya, wyprzedzając egipskie kurorty Marsa Alam, Hurghadę i Sharm el-Sheikh. Piąte miejsce zajmuje Rodos.

Lotnisko Chopina bliżej zielonej transformacji

Lotnisko Chopina w Warszawie rozpoczęło komercyjne tankowanie samolotów niskoemisyjnym paliwem SAF dostarczanym przez Orlen. Pierwszym samolotem zatankowanym paliwem SAF był rejs PLL LOT do Brukseli, który wystartował 2 lipca.

„Wprowadzenie SAF na Lotnisku Chopina w Warszawie to ważny krok w kierunku neutralności klimatycznej. Naszym celem jest tworzenie warunków, które pomagają przewoźnikom ograniczać emisje. Jako Polskie Porty Lotnicze wspieramy dekarbonizację lotnictwa i rozwój ekologicznych technologii, zgodnie z naszą strategią ESG” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A. ds. strategii i marketingu.

Międzygalaktyczny port w Warszawie

26 czerwca Lotnisko Chopina otrzymało wyróżnienie w konkursie Event Visionary Awards, organizowanym przez Media & Marketing Polska. Nagrodzono projekt realizowany z okazji Star Wars Day, podczas którego terminal został przekształcony w „Międzygalaktyczny Port Kosmiczny”. Akcja – stworzona we współpracy z The Walt Disney Company Polska, LEGO Polska i wydawnictwem Dressler – zdobyła uznanie za innowacyjność, kreatywność, a także szeroką skalę zaangażowania.

„To wyróżnienie pokazuje, że Lotnisko Chopina potrafi nie tylko sprawnie obsługiwać miliony pasażerów, ale także budować silną, nowoczesną markę poprzez kreatywne i angażujące projekty. „Star Wars Day” był świetnym przykładem tego, jak można połączyć wysoką jakość doświadczenia pasażerskiego z viralowym zasięgiem i emocjami. Takie działania są spójne z naszą strategią komunikacyjną i konsekwentnie wzmacniają wizerunek lotniska jako miejsca otwartego, innowacyjnego i bliskiego ludziom” – dodał Adam Sanocki.

Kampania zyskała viralowy zasięg – niemal 11 mln wyświetleń materiałów i tysiące reakcji w mediach społecznościowych. Projekt przyciągnął uwagę nie tylko podróżnych, ale również społeczności fanów międzygalaktycznego uniwersum.